• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3157 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي

دبيركل حزب‌الله لبنان در يك مصاحبه عنوان كرد

از تاييد جاسوسي از حزب الله تا ديدار با حريري

 

همزمان با خبرهايي كه از منابع جاسوسي اسراييل درباره حمله احتمالي به مواضع حزب‌الله صورت گرفته، سيد حسن نصر‌الله، دبيركل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با شبكه الميادين تاكيد دارد كه مقاومت با سلاح‌هايي كه در اختيار دارد، مي‌تواند در هر جنگي با رژيم صهيونيستي پيروز شود و اكنون آمادگي ورود به فلسطين را نيز دارد. به گزارش ايسنا سيد حسن نصرالله در اين گفت‌وگوي تفصيلي همچنين به بسياري از موضوعات مهم منطقه‌يي و مواضع حزب‌الله لبنان درباره آنها پرداخته است كه برخي محورهاي آن از قرار زير است:
   روابط مثبت با حماس| دبيركل حزب‌الله لبنان در بخشي از سخنان خود با اشاره به تجاوز اخير اسراييل به غزه همچنين عنوان داشت: روابط دوجانبه ميان حزب‌الله و حماس در سطح بالايي اصلاح شده و اين اقدام به دور از پرونده سوريه صورت گرفته است. اما از سرگيري اين روابط در نتيجه تحولات و رخدادهايي كه صورت گرفته بسيار دشوار است  و حل و فصل آنچه ميان حماس و سوريه است، همچنان دشوار خواهد بود.
  رابطه حزب‌الله با تشكيلات خودگردان| دبيركل حزب‌الله لبنان همچنين عنوان داشت حزب‌الله با گروه‌ها و احزاب و شخصيت‌هاي فلسطيني از جمله جنبش فتح در ارتباط است و اين ارتباط بدون درنظر گرفتن اختلافات درخصوص ديدگاه جنبش فتح صورت مي‌گيرد و در مرحله پيشين نيز همكاري لجستيكي ميان حزب‌الله و گردان‌هاي شهداي الاقصي كه وابسته به جنبش فتح هستند،  وجود داشت.
 تاييد جاسوسي يكي از ماموران  ارشد حزب‌الله براي اسراييل| پس از چند هفته گمانه‌زني رسانه‌يي در مورد بازداشت ماموران  ارشد جنبش حزب‌الله لبنان، سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله تاييد كرد كه يكي از ماموران ارشد اطلاعاتي اين گروه در استخدام سرويس‌هاي اطلاعاتي اسراييل بوده است.سيد حسن نصرالله گفت: از نظر من، اين به معني رخنه امنيتي است كه نبايد روي مي‌داد اما حالا كه اتفاق افتاده، جنبه‌يي از نبرد و جنگ بين ما و اسراييل است. دبيركل حزب‌الله نام فرد بازداشتي را افشا نكرد اما گفت كه اين شخص پنج ماه پيش بازداشت شد و به تمامي اطلاعاتي كه در اختيار اسراييل قرار داده اعتراف كرده است.
  اشتباه عربستان| سيد حسن نصرالله در بخش مهم ديگري از سخنان خود درباره تحولات منطقه افزود: موضع عربستان در منطقه بسيار تضعيف شده است و اين اقدام پس از آن صورت گرفت كه بندر بن سلطان، رييس پيشين سازمان اطلاعات عربستان آماده بود كه تمام جنگجويان دنيا را براي مبارزه در سوريه با هدف براندازي بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه بياورد و اين اقدام را صرف نظر از انديشه‌ها و عقايد اين مبارزان،  يك اشتباهي بود كه عربستان مرتكب  شد.
  رابطه تركيه با داعش| وي با بيان اينكه رابطه ميداني ميان تركيه با داعش و نصرت وجود دارد، خاطرنشان كرد: مهم‌ترين مرزهايي كه از طريق آن سلاح وارد سوريه مي‌شود، مرزهاي تركيه است كه اين اقدام در مقابل ديدگان ارتش و سازمان اطلاعات تركيه صورت مي‌گيرد.
  هدف ائتلاف بين‌المللي عليه داعش| سيدحسن نصرالله درباره اهداف ائتلاف بين‌المللي عليه داعش نيز عنوان داشت: هدف ائتلاف ضد داعش از بين بردن اين گروه نيست، بلكه آنها مي‌خواهند داعش را به ويژه در عراق مهار كنند تا شروط خود را در منطقه تحميل كنند و شاهد اين مساله اين است كه تعداد حملاتي كه ائتلاف از زمان تشكيل آن تا به امروز صورت داده است، بيشتر از تعداد حملات اسراييل به لبنان در دو روز نخست جنگ جولاي  نيست.
  همكاري درباره راه‌حل سياسي براي سوريه| سيد حسن نصرالله درخصوص راه‌حل سياسي در سوريه نيز گفت: دولت امريكا به اين نتيجه رسيده كه بركناري بشار اسد ديگر شرطي براي راه‌حل سياسي نيست و در حال حاضر تنها برخي كشورهاي منطقه از جمله تركيه و عربستان خواهان بركناري وي هستند. وي عنوان داشت: نشانه‌هايي از سازش و همچنين پيش‌نويس‌هايي وجود دارد كه به سطح يك طرح و ابتكار عمل جدي نرسيده است.
  ديدار با مخالفان سوري| سيد حسن نصر‌الله اظهار كرد كه پيشتر در كنار هيثم مناع، مخالف سوري با ديگر مخالفان ديدار كرد كه اين ديدار در چارچوب تلاشش براي مشاركت در راه‌حل سياسي بحران سوريه صورت گرفت.
   قدرت اعتراضات در بحرين| دبيركل حزب‌الله لبنان درخصوص اوضاع بحرين نيز گفت: بحريني‌ها اين اراده را دارند كه اين جنبش و اعتراضات خود را به نتيجه برسانند.
  تكذيب همكاري با انصارلله يمن| سيد حسن نصرالله درباره رابطه حزب‌الله با جنبش انصارالله در يمن با بيان اينكه اين رابطه سياسي است، اين مساله را تكذيب كرد كه كارشناسان نظامي حزب‌الله در حملات نظامي اخير كه در صنعا صورت گرفت، مشاركت داشته باشند.  
  نقش مهم مصر| دبيركل حزب‌الله لبنان درخصوص مصر نيز عنوان داشت: مفيد است كه مصر نقش منطقه‌يي و عربي را در سطح تمام منطقه ايفا كند و هر نقشي كه مي‌تواند اين كشور براي پايان دادن به اختلافات و التيام جراحت‌هاي به وجود آمده ظرف سال‌هاي اخير انجام دهد، يك نقش مثبت به شمارمي‌آيد و ما هيچ مانعي نسبت به اين مساله نمي‌بينيم.
  مذاكره با جريان مستقبل| سيد حسن نصرالله درخصوص مذاكرات حزب‌الله لبنان با جريان مستقبل نيز گفت: چشم‌اندازي كه حزب‌الله خواهان رسيدن به آن است، اين است كه تنش‌ها متوقف شود كه اين مهم تا سطح بسيار زيادي محقق شده است و ما همچنين مي‌خواهيم نقش دولت كارآمدتر شود و اجازه سرنگوني آن در سايه عدم حضور رييس‌جمهور داده نشود.
  ديدار احتمالي با سعد حريري| سيد حسن نصرالله به اين مساله اشاره كرد كه ممكن است ديداري ميان وي با سعد حريري، رييس جريان المستقبل با هدف پيشبرد مذاكرات صورت بگيرد و اين ديدار با وجود مخالفت برخي مقامات در جريان المستقبل خواهد بود.
 دفاع از لبنان| وي با بيان اينكه دولت و مقاومت لبنان حق دارد به هرگونه نقض امنيتي زميني يا دريايي اسراييل پاسخ دهد، گفت: هرگونه نقض حاكميت يا امنيت و هر گونه حمله به خاك لبنان خط قرمز است و بايد به آن پاسخ داده شود. ما تصميم مي‌گيريم كه زمان و مكان و روش اين پاسخ چگونه باشد. تصميم پاسخ به هر گونه اقدام اسراييل با بررسي تمام زواياي آن اتخاذ مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون