• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3670 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

پيشخوان

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه:
صرفا بر اساس اصول خود با اروپا همكاري مي‌كنيم
دبير ستاد حقوق بشر كشورمان با قائم‌مقام وزير امور خارجه سوئد ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش ستاد حقوق بشر، محمدجواد لاريجاني در اين ديدار زمينه‌هاي متعدد همكاري را براي طرف سوئدي تشريح كرد و گفت: فضاي گفت‌وگوهاي ما در زمينه حقوق بشري و قضايي بايد مبتني بر سه اصل مهم باشد. دبير ستاد حقوق بشر در تشريح اين سه اصل افزود: اصل اول اين است كه طرف اروپايي به تنوع فرهنگي باور داشته باشد و به تجربه مدني جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك تجربه بر بناي نظام مدني و سياسي و بر اساس عقلانيت اسلامي احترام بگذارد، همان‌گونه كه ما نيز به تجربه كشور سوئد در بناي يك نظام مدني، سياسي بر اساس عقلانيت سكولار- ليبرال احترام مي‌گذاريم. لاريجاني اصل دوم را همفكري و همكاري در سطح برابر دانست و گفت كه مسائل نبايد تحميلي باشند. دبير ستاد حقوق بشر اصل سوم لازم براي همكاري‌هاي حقوق بشري ميان ايران و اروپا را اجتناب از استانداردهاي دوگانه و تبعيض دانست و گفت: ما بر اين پايه‌ها همكاري‌هاي خود را مي‌سازيم و ضمنا در اين همكاري‌ها مي‌توانيم به موضوعات مورد علاقه دو كشور در اين چارچوب بپردازيم. در آن ديدار قائم مقام وزير امور خارجه سوئد نيز با درست خواندن اين اصول و تاكيد بر اينكه ما نيز اين اظهارات را قبول داريم، گفت: دولت سوئد مصمم در بسط روابط دوجانبه با ايران است. آنيكا سوده در اين مقالات اظهار كرد: با سفر قريب‌الوقوع نخست‌وزير سوئد به ايران مي‌خواهيم تحرك وسيعي به اين روابط بدهيم. ضمنا مي‌خواهيم طيف روابط را توسعه بدهيم كه مسائل حقوق بشري و قضايي را نيز شامل مي‌شود و در اين خصوص از مواردي كه مطرح شد، استقبال مي‌كنيم. سوده گفت: ما با كشورهاي زيادي از جمله كشورهاي اروپايي همكاري‌هاي دوجانبه و حقوق بشري داريم، به خصوص دوجانبه قضايي كه براي استحكام و كمك به همكاري‌هاي اقتصادي هم ضروري است. در پاپان مقرر شد كه پيش‌نويسي براي تبادل نظر در مورد همكاري‌هاي قضايي و حقوق بشري دو جانبه به طرف سوئدي ارايه شود تا نهايتا در سفر نخست وزير سوئد به ايران مورد امضا قرار گيرد. همچنين دو طرف راجع به همكاري‌هاي دو كشور در شوراي حقوق بشر و مكانيسم يو. پي. آر و نزديك كردن نظرات دو كشور رايزني كردند.


فرمانداري آمادگي انجام انتخابات تمام‌الكترونيكي در تهران را دارد
فرماندار تهران اعلام كرد: فرمانداري آمادگي كامل براي برگزاري انتخابات هم به صورت كاغذي و هم به صورت الكترونيكي را دارد. به گزارش ايسنا، فرهادي در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات با بيان اينكه فرمانداري مقدمات لازم را براي انجام انتخابات تدارك ديده است، گفت: در زمينه برگزاري انتخابات به شكل الكترونيكي يا كاغذي منتظر تصميم‌گيري وزارت كشور و شوراي نگهبان هستيم. وي گفت: با توجه به حساسيت و لزوم امانتداري راي مردم، فرمانداري تهران استفاده از نيروهاي مجرب و آموزش آنها را در دستور كار خود دارد. فرماندار تهران در ادامه گفت: با توجه به اينكه تعداد اعضاي شوراي شهر از دوره بعد از 31 نفر به 21 نفر كاهش پيدا مي‌كند، رقابت خيلي سنگين و دشوارتري را شاهد خواهيم بود. فرهادي در پايان گفت: در انتخابات شوراي شهر كه با نظارت مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود فرماندهي آمادگي انجام صفر تا صد برگزاري اين انتخابات را به صورت تمام الكترونيكي دارد كه مي‌تواند پايه و مقدمه‌اي براي ساير انتخابات‌ها به صورت الكترونيكي باشد.


نمايندگان زن خبر دادند
رايزني مجلس با قوه قضاييه براي تخفيف حكم نرگس محمدي ادامه دارد

پروانه سلحشوري، سيده‌فاطمه ذوالقدر و فاطمه سعيدي، سه نماينده عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه دوم تعدادي از نمايندگان به قوه قضاييه درمورد پرونده نرگس محمدي، بر ادامه تعامل و رايزني به‌منظور تخفيف در حكم اين فعال حقوق بشر تاكيد كردند. پروانه سلحشوري، رييس فراكسيون زنان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه به دليل مشغله كاري در روز جمع‌آوري امضا براي نامه دوم موفق به همراهي با ديگر نمايندگان نشده، گفت: با اين وجود از اين نامه و اقدام همكارانم در مجلس حمايت مي‌كنم. به گزارش ايلنا، فاطمه سعيدي، عضو هيات رييسه فراكسيون اميد و از اعضاي فراكسيون زنان نيز در اين رابطه گفت: نامه دومي كه توسط تعدادي از نمايندگان زن و مرد مجلس تهيه شد، در راستاي ادامه رايزني‌ها براي تخفيف در حكم نرگس محمدي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون