• ۱۴۰۳ سه شنبه ۸ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3670 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

عددنوشت

پرداخت پول گندم به كشاورزان

معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه دولت بابت خريد گندم از كشاورزان ۱۵ هزار ميليارد تومان پرداخت كرده است، گفت: قيمت تضميني خريد گندم در دولت نهايي شده و هفته آينده توسط سخنگوي دولت اعلام مي‌شود. عبدالمهدي بخشنده، معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: قيمت‌هاي تضميني براي محصولات كشاورزي در سال زراعي 96ـ95 تيرماه توسط وزارت جهاد كشاورزي تهيه و به دولت پيشنهاد شده بود كه در دفاتر تخصصي سازمان برنامه و بودجه و كميسيون تخصصي شوراي اقتصاد كليات آن تصويب شده و هفته پيش در شوراي اقتصاد مطرح و چارچوب آن به تصويب رسيد. وي افزود: عددهاي نرخ تضميني محصولات كشاورزي، نهايي شده و به زودي از سوي آقاي نوبخت، سخنگوي دولت اعلام مي‌شود. وي با بيان اينكه طبق قانون بايد نرخ‌هاي تضميني هم تا اول مهرماه اعلام شود، گفت: سال گذشته اينگونه بود اما امسال دولت درگير تامين منابع مالي براي پرداخت طلب كشاورزان بود و در اين زمينه تامين مالي 15 هزار ميليارد تومان به عنوان بزرگ‌ترين تامين مالي بخش كشاورزي در 30 سال گذشته انجام شد و همه مطالبات كشاورزان پرداخت شد. وي افزود: البته كشاورزان مناطق سردسير، ديرتر به مطالبات خود رسيدند. معاون وزير جهاد كشاورزي در مورد طلب چغندركاران گفت: از سال گذشته
 125 ميليارد تومان به كارخانه‌هاي قند بدهكاريم كه مبلغ 84 ميليارد تومان تامين مالي و پرداخت شده و بقيه طلب كشاورزان به زودي پرداخت مي‌شود.


توان صادراتي برق

معاون برق و انرژي وزير نيرو با بيان اينكه صنعت برق توانايي صادرات بيش از 20 ميليارد دلار را به كشورهاي منطقه دارد، گفت: گردش مالي بازار برق ايران با صنايع مختلف وابسته به آن و همچنين با احتساب ارزش صادرات فني و مهندسي آن بيش از 15 ميليارد دلار است. هوشنگ فلاحتيان در آيين پاياني شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي برق اظهار داشت: گردش مالي بازار برق ايران با صنايع مختلف وابسته به آن و همچنين با احتساب ارزش صادرات فني و مهندسي آن بيش از 15 ميليارد دلار است. وي افزود: صادرات خدمات فني و مهندسي فعلي كشور 3 ميليارد دلار است اما به جرات مي‌توان گفت كه اين صنعت توانايي صادرات بيش از  20 ميليارد دلار را به كشورهاي منطقه دارد. وي تصريح كرد: سرمايه انساني بسيار مجربي در كشور وجود دارد و ما بايد با سياستگذاري‌ها و تصميم‌گيري‌هاي دست اين سرمايه را به سمت انباشت ثروت بيشتر سوق دهيم. فلاحتيان خاطرنشان كرد: خوشبختانه در پسابرجام فضاي بسيار مناسبي براي گسترش روابط فني و اقتصادي با كشورهاي مجرب دنيا برقرار شده و اين نمايشگاه مي‌تواند نمونه خوبي براي اين مساله و توسعه روابط شركت‌هاي داخلي با شركت‌هاي خارجي باشد. وي تاكيد كرد: هدف ما در درجه اول از برگزاري اين نمايشگاه‌ها و ايجاد فضاي تعامل با شركت‌هاي خارجي انتقال تكنولوژي است و اميد است بتوانيم از اين طريق كالاي با كيفيت و البته ارزان‌تر به شهروندان ارايه كنيم.

 

كاهش برق دزدي‌ها نسبت به گذشته

مدير عامل توزيع برق تهران از كاهش ۴۰ درصدي برق‌دزدي‌ها نسبت به گذشته خبر داد. محمد هاشمي در خصوص اقدامات صورت گرفته براي كاهش برق‌دزدي‌ها در تهران به ايسنا گفت: ۳۰۰۰ شبكه سيمي تبديل به كابل‌هاي خودنگه‌دار شده كه اين مساله تاثير زيادي در كاهش برق‌دزدي‌ها داشته است. وي با بيان اينكه روي برخي از پست‌هاي توزيع برق قفل‌هايي نصب شده كه مي‌تواند تاثيرات مثبتي در كاهش برق‌ دزدي‌ها داشته باشد، ادامه داد: اين مساله موجب درامان ماندن پست‌هاي برق شده است. مدير عامل توزيع برق تهران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر علت‌يابي نبود انعقاد قرارداد در وزارت نيرو و شركت‌هاي تابعه، اظهار كرد: بي‌شك اين مساله نياز به زمان دارد، چرا كه بايد طرف‌هاي خارجي به كشور ايران اعتماد كامل را به دست آورند، اما با اين وجود اميدواريم كه در آينده نزديك شاهد قراردادهاي خوبي در زمينه برق باشيم. هاشمي با بيان اينكه وزارت نيرو روند رو به رشدي را در اين مسير طي مي‌كند، خاطرنشان كرد: اقدامات خوبي براي جذب سرمايه‌گذار خارجي صورت گرفته كه با توجه به اين مساله آينده خوبي براي صنعت برق پيش‌بيني مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون