• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3693 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

ادعاي جديد نخست وزير رژيم صهيونيستي

5 گزينه براي مهار توان هسته‌اي ايران دارم

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بيش از هر فرد ديگري در عرصه سياست بين‌المللي منتظر روي كارآمدن دونالد ترامپ در ايالات متحده است. وي در تازه‌ترين اظهارنظر خود از حمايت دونالد ترامپ از اسراييل استقبال كرده و همچنين تاكيد كرده است كه با رييس‌جمهور تازه نفس امريكا همكاري مي‌كند تا توافق هسته‌اي ايران با 1+5 را غيراجرايي كند. نتانياهو كه تمام تلاش خود را براي عدم به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته‌اي به كار گرفته بود و پس از آن هم از هيچ تلاشي براي تخريب توافق به دست آمده فروگذار نكرده بود همچنان ادعاهاي اثبات نشده خود در خصوص برنامه هسته‌اي ايران را تكرار مي‌كند و مي‌گويد: ما همچنان متعهد هستيم كه ايران نتواند به تسليحات هسته‌اي دست پيدا كند و در اين مسير از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم كرد.
نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه سخنان خود ادعا كرد كه 5 راه وجود دارد تا اسراييل و امريكا در كنار هم بتوانند مانع از توسعه برنامه هسته‌اي ايران شوند. البته وي مانند هميشه تنها يك نظريه را مطرح كرد اما در خصوص جزييات آن چيزي بر زبان نياورد. وي تاكيد كرد كه هنگام مراسم تحليف ترامپ براي ورود به كاخ سفيد با وي در خصوص اين گزينه‌ها گفت‌وگو خواهد كرد.  نتانياهو در بخش‌هاي ديگري از سخنان خود تلاش كرد گريزي هم به مسائل بي‌شمار منطقه بزند و ادعا كرد كه اسراييل و جهان عرب در مبارزه با داعش و همچنين مهار نفوذ ايران در منطقه، منافع مشتركي دارند كه بايد روي اين منافع سرمايه‌گذاري كنند.
تمام نشانه‌ها حاكي از اين است كه نتانياهو انتظار رابطه بهتري ميان تل‌آويو و واشنگتن در سايه دولت ترامپ به نسبت دولت باراك اوباماي دموكرات دارد. نتانياهو اخيرا نيز در مصاحبه‌اي ادعا كرده بود كه ترامپ را به خوبي مي‌شناسد: حمايت ترامپ از اسراييل بسيار واضح و مشخص است. وي احساس بسيار خوبي نسبت به تل آويو دارد و يهودي‌ها را دوست دارد. هيچ شكي در اين خصوص ندارم.
وي در اين سخنان به اختلاف نظر با اوباما هم اعتراف كرده و گفته بود كه به خصوص در مساله توافق هسته‌اي با ايران دو طرف اختلاف‌هايي با هم داشته‌اند.
در حالي كه نتانياهو به تحت الشعاع قرار دادن توافق هسته‌اي ايران با 1+5 اميدوار است اما بسياري از تحليلگران مي‌گويند كه ماهيت چندجانبه و پيچيدگي‌هاي فني و حقوقي اين توافقنامه زير پاگذاشته شدن آن از سوي يك طرف را با هزينه‌هاي سياسي و امنيتي براي آن طرف روبه‌رو خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون