• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3693 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

سميع‌زاده: با امكانات موجود نمي‌توان انتظار فتح ركوردهاي جهاني شنا را داشت

هدف فدراسيون موفقيت در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا است

محسن سميع‌زاده دبيركل فدراسيون شنا در مورد بازي‌هاي جهاني كانادا، اظهار كرد: به دليل حضور ۲۰۰ كشور در اين مسابقات سطح فني بسيار بالا بود و چندين ركورد جهاني نيز جابه‌جا شد. هدف فدراسيون شنا از اعزام شناگران جوان به اين مسابقات، موفقيت در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا و كسب آمادگي در اين تورنمنت بود. ورزش شنا از يك ورزش به تكنولوژي و صنعت تبديل شده است و توجه زيادي به آن مي‌شود. براي مثال استخري كه از آن در اين مسابقات استفاده شد چند روز قبل از برگزاري اين تورنمنت زميني براي ورزش هاكي روي يخ بود كه با تكنولوژي‌هاي روز ظرف مدت كوتاهي به استخري استاندارد جهت برگزاري اين مسابقات تبديل شد.
دبير فدراسيون شنا با اشاره به حضور آريا نسيمي‌شاد، آرشام ميرزايي و امير عباس امراللهي در مسابقات مسافت كوتاه كانادا، تاكيد كرد: هدف ما مسابقات آسيايي جاكارتا در مسافت بلند است. با توجه به اينكه در داخل كشور استخرها و امكانات مناسبي نداريم بايد بگويم كه نمي‌توانيم عملكرد خوبي داشته باشيم. آمادگي بازيكنان مستقيما با امكانات موجود در كشور ارتباط دارد. در اعزام آنها من هيچ نقشي نداشتم و با صلاحديد كادرفني اين تركيب عازم مسابقات شد.
سميع‌زاده نبود امكانات را عاملي اصلي ناكامي شناگران ايراني در بيشتر تورنمنت‌ها دانست و گفت: كشوري چون ژاپن حدود چهار هزار و ۵۰۰ كلوپ تخصصي جهت آموزش ۵۰ هزار شناگر جوان پسر و ۷۰ هزار شناگر جوان دختر دارد. با اين تفاسير نمي‌توان انتظار داشت كه ما بتوانيم با ۵ الي ۶ شناگر كه داريم ركوردهاي جهاني را تك به تك فتح كنيم. تمام مسووليت يافتن و تربيت نيروها و استعدادهاي جديد در كشور بر گردن مسوولان و فدراسيون است در حالي كه طبق ماده ۸۸ كه در دولت تصويب شد بايد شناگران جديد توسط كلوپ‌هاي تخصصي ساخته شوند.
دبير فدراسيون شنا در پايان، سرد بودن استخر آزادي را امري دايمي دانست و گفت: اين استخر حدود ۴۰ سال است كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هر ساله هم اين مشكل را در فصول سرد سال دارد ولي هيچ اقدامي براي حل اين مشكل نمي‌شود و بايد بگويم كه اين استخر در اختيار فدراسيون شنا نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون