• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3693 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

ناكامي تكواندو ايران در جام جهاني و انتخاب مهماندوست براي چهارمين بار به عنوان بهترين مربي جهان

مهماندوست: بهتر بود به معتمد اجازه مبارزه مي‌دادند

مراسم انتخاب بهترين‌هاي تكواندوي جهان در شهر باكو كشور آذربايجان برگزار شد. در اين مراسم كه به گالا معروف است، رضا مهماندوست بازهم توانست به عنوان بهترين مربي سال جهان شناخته شود. مهماندوست چند سالي است كه هدايت تيم ملي آذربايجان را برعهده دارد. پيش از اين وي در سال‌هاي ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به اين عنوان به همراه تيم ايران رسيده بود. در سال ۲۰۱۵ نيز اين عنوان از آن مهماندوست شده بود. در بين هوگوپوشان، ابوغاش از اردن كه به نشان طلاي المپيك ريو رسيده بود، بهترين تكواندو كار مرد شد و جيد جونز دارنده دو نشان طلاي المپيك به عنوان بهترين تكواندو كار در بخش زنان شناخته شد.
مسابقات تيمي جام جهاني تكواندو در سال ۲۰۱۶ نيز با حضور ۷ تيم برتر جهان در گروه مردان آغاز شد. تيم ملي تكواندوي مردان ايران كه در گروه اول اين رقابت‌‎ها با تيم‌هاي روسيه، كره‌جنوبي و تركيه هم‌گروه شده بود، در دومين پيكار خود به مصاف تيم كره‌جنوبي رفت و نتيجه را ۲۶ بر ۱۳ به نمايندگان كره‌جنوبي واگذار كرد. تيم ملي تكواندوي ايران در نخستين مسابقه خود مقابل تيم روسيه قرار گرفت و نتيجه را ۱۵ بر ۱۶ براي خود رقم زد.
 ايران در سومين ديدار خود به مصاف تركيه رفت و با قبول شكست در اين ديدار از دور رقابت‌ها كنار رفت تا ناكام بزرگ اين رقابت‌ها نام گيرد.
پولادگر حتي بيگي را نمي‌شناخت
رضا مهماندوست، سرمربي ايراني تيم ملي تكواندوي آذربايجان در خصوص انتخابش به عنوان بهترين مربي دنيا اظهار كرد: بعد از پايان رقابت‌هاي گرند پري در سال ۲۰۱۶ نظرسنجي‌اي كه طي يك سال گذشته از مربيان جهان گرفته شده بود اعلام شد. اين نظرسنجي بين متخصصان تكواندو و در رقابت‌هاي بين‌المللي، قاره‌اي و المپيك بوده است. در اين نظرسنجي من به عنوان بهترين مربي دنيا شناخته شدم كه اين انتخاب براي چهارمين بار بود. فدراسيون آذربايجان نيز به عنوان بهترين فدراسيون جهان شناخته شد.
خيلي خوشحالم كه به عنوان يك ايراني به اين عنوان رسيدم. بيشتر از اين خوشحالم كه يك ايراني هستم و براي ايران افتخار آفريني كردم. من در ايران به دنيا آمده‌ام و در ايران بزرگ شده‌ام و هميشه قلبم براي ايران مي‌تپد. مهماندوست در خصوص ميلاد بيگي و كسب مدال طلا در رقابت‌هاي گرند پري گفت: ميلاد بيگي روز به روز بهتر مي‌شود. او پديده‌اي در تكواندو و يك فوق‌تخصص تكواندو است. به نظر من او يك بازيكن منضبط، حرف گوش كن و با شخصيت است و اين شخصيت او باعث پيشرفتش شده. در سال گذشته هيچ جايگاهي در دنيا نداشت؛ اما حالا جزو نفرات برتر رنكينگ است و مدال برنز المپيك را گرفت كه به نظرم مي‌توانست طلا باشد. بيگي در ۴ مسابقه‌اي كه در گرندپري داشت ۶۸ امتياز به دست آورد و تنها يك امتياز به رقبا داد. او بازيكن بسيار باهوشي است و خيلي خوشحالم كه در كنار چنين كسي كار مي‌كنم. بيگي به شرايط ايده‌آل رسيده و اميدوارم اين شرايط براي او ادامه پيدا كند تا در المپيك ژاپن به مدال طلا برسد. امسال اتفاقات خاصي افتاد كه باعث شد رنگ مدال او عوض شود و گرنه من براي او مدال طلا كنار گذاشته بودم.
سرمربي تيم ملي آذربايجان با اشاره به قهرماني جهان در روسيه خاطرنشان كرد: ميلاد بيگي بازيكني است كه به گفته پولادگر نفر چهارم تيم ملي بوده است و حتي او را نمي‌شناخت. وقتي در روسيه و در رقابت‌هاي قهرماني جهان او را در تركيب ما ديد گفت شما آقاي بيگي هستي و او را از نزديك نديده بود. البته همان جا نيز نگذاشتند كه براي ما مبارزه كند اما حالا او در وزن خودش بهترين است. مهماندوست در خصوص اجازه ندادن براي حضور معتمد در تيم آذربايجان گفت: من از قوانين به درستي اطلاع نداشتم زيرا اصلا با چنين مساله‌اي برخورد نكرده بودم. تيم‌ها مي‌توانستند از دو بازيكن با مليت‌هاي ديگر استفاده كنند. بازيكنان ما به دليل حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي آسيب ديده بودند كه اين باعث شد از معتمد دعوت كنيم كه براي ما مبارزه كند. معتمد دو سالي است كه از سوي فدراسيون فراموش شده و حالا نيز دنبال شكايت است زيرا فدراسيون ايران پول او را نداده است. من براي اينكه مي‌خواستم او در گود قهرماني باشد و آذربايجان نيز از او بهره ببرد خواستم براي تيم ما بازي كند، زيرا برد دو طرفه بود. مهماندوست با بيان اينكه بهتر بود اجازه مي‌دادند معتمد مبارزه كند، اظهار كرد: با شكايت فدراسيون تكواندو ايران مواجه شديم كه گفتند چون ايران هم در جام جهاني حضور دارد اجازه مبارزه نمي‌دهيم. به نظرم اين كار درستي نبود. وقتي معتمد در ايران جايگاهي ندارد مي‌توانستند اجازه دهند تا براي آذربايجان بازي كند تا از دنياي قهرماني دور نباشد. او در تيم ما نيست و تا چند وقت ديگر به ايران بازخواهد گشت. او در مورد راديك عيسي‌اف، دارنده طلاي المپيك ريو و مصدوميتش گفت: راديك در المپيك از ناحيه لگن دچار آسيب ديدگي شد و نتوانست در اين مدت خوب تمرين كند. مي‌دانستم در رقابت‌هاي گرند پري نتيجه نمي‌گيرد اما بازيكن هرچقدر از مسابقات دور باشد باعث گنگي او مي‌شود. به همين دليل با اينكه باخت او را مي‌دانستم اما به او ميدان دادم تا خيلي از شرايط مسابقه دور نباشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون