• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3705 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

«جنگ ستارگان» حاكم گيشه‌هاي سينماي امريكا

بهار سرلك

 

فيلم «روگ وان: داستاني از جنگ ستارگان» با پيشي گرفتن از فيلم‌هاي تازه‌ منتشر‌شده به صدر جدول فروش فيلم‌هاي امريكا رفت و سال نوي ميلادي پررونقي را براي سالن‌هاي سينما رقم زد. اين قسمت از «جنگ ستارگان» كه داستاني مجزا از ديگر قسمت‌هاي اين مجموعه دارد، در چهار روز تعطيلات كريسمس، 96 ميليون دلار به مجموع فروش خود افزود.
پاول درگارابدين، تحليلگر ارشد رسانه در زمينه گيشه فروش فيلم‌ها مي‌گويد: «قدرت اعتبار «جنگ ستارگان» باعث شد برخلاف وجود رقابت شديد، اين فيلم در روزهاي كريسمس شماره يك باشد. » مجموعه «جنگ ستارگان» سال گذشته نيز با فيلم «نيرو برمي‌خيزد» گيشه تعطيلات كريسمس را از آن خود كرد.
بر همين اساس، بسياري از فيلم‌هاي تازه اكران شده براي رسيدن به جايگاه دوم، با يكديگر به رقابت پرداختند. انيميشن موزيكال «آواز بخوان» اين جايگاه را از آن خود كرد و با فروش 56 ميليون دلار اكران روزهاي نخست خود را آغاز كرد. همچنين فيلم «مسافران» با بازي جنيفر لارنس و كريس پرت كه داستان آن در فضا مي‌گذرد، با فروش 23 ميليون دلار جايگاه سوم و كمدي «چرا او؟» با بازي جيمز فرانكو و برايان كرنستون با فروش 16 ميليون جايگاه چهارم را به دست آوردند. اقتباسي از بازي ويديويي «كيش يك آدمكش» با بازي مايكل فاسبندر نيز جايگاه پنجم را با 15 ميليون دلار از آن خود كرد. درگارابدين معتقد است اواسط ماه دسامبر بهترين زمان براي اكران قسمتي از يك مجموعه فيلم است و به فيلم‌هاي پرفروش تاريخ سينما از جمله «آواتار» و «تايتانيك» كه اواسط دسامبر روي پرده رفتند، اشاره مي‌كند. چند فيلم ديگر نيز طي تعطيلات كريسمس روي پرده رفتند؛ فيلم «حصارها» ساخته دنزل واشنگتن، اقتباسي از رمان آگوست ويلسون، روز يكشنبه در سراسر امريكا روي پرده رفت و طي چهار روز آخر هفته 11 ميليون دلار فروش كرد و جايگاه ششم را به دست آورد. فيلم موزيكال تحسين‌شده
«لا لا لند» كه در حال حاضر به صورت محدود روي پرده‌هاي سينماست، آخر هفته گذشته را در جايگاه هشتم به پايان رساند.  از سوي ديگر و در جدول پرفروش‌ترين‌هاي سينماي مستقل، درام تاريخي «سكوت»، تازه‌ترين ساخته مارتين اسكورسيزي با فروش 131 هزار دلار در چهار سينما، چهار روز تعطيلات كريسمس را در صدر اين جدول ايستاد. در اين فيلم ليام نسون، آندرو گارفيلد و آدام درايور شخصيت‌هاي مبلغان مسيحي قرن هفدهم را بازي مي‌كنند كه براي تبليغ كاتوليك در ژاپن زندگي خود را به خطر مي‌اندازند.
درام «روز ميهن‌پرستان» به كارگرداني پيتر برگ و با بازي مارك والبرگ، جان گودمن، جي. كي. سيمونز براي چهار روز نمايش در تعطيلات كريسمس، جايگاه دوم اين جدول را از آن خود كرد و با نمايش در هفت سينما، به فروش 161 هزار دلار دست يافت. درام «ارقام پنهان» به كارگرداني تئودور ملفي با نمايش در 25 سينما، 20 هزار دلار فروش كرد. در اين فيلم سه شخصيت زن آفريقايي- امريكايي با بازي تاراجي پي. هنسون، اوكتاويا اسپنسر و جانل مونائه، كه كاركنان سازمان ناسا هستند، مامور مي‌شوند جان گلن را به ماه بفرستند.
منتقدان سه فيلم «سكوت»، «روز ميهن‌پرستان» و «ارقام پنهان» را ستوده‌اند و آنها را مدعيان اصلي فصل جوايز امريكا مي‌دانند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون