• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3705 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

«مانكن‌هاي قلعه حسن‌خان» در موسسه آپ‌آرت‌مان اكران مي‌شود


چهارشنبه‌هاي فيلم مستند موسسه آپ‌آرت‌مان، اين هفته، هشتم دي‌ماه، ميزبان سام كلانتري و آخرين فيلم مستندش «مانكن‌هاي قلعه‌ حسن‌خان» با حضور روبرت صافاريان است. نمايش اين فيلم ساعت ۱۸ و جلسه نقد و بررسي آن بلافاصله بعد از اتمام فيلم برگزار خواهد شد.
مستند «مانكن‌هاي قلعه حسن‌خان» تاكنون برنده بهترين كارگرداني، فيلمبرداري، تدوين و صداگذاري از جشن مستند سينماي ايران- كانديداي بهترين مستند بخش هنر تجربه (نهمين دوره جشنواره سينما حقيقت) - منتخب جشنواره ويزيون دوريل (سوييس) - فيناليست فستيوال (تي آر تي) استامبول و منتخب فستيوال آف سينما (لهستان) بوده است.
سام كلانتري درباره موضوع اين اثر مستند خود مي‌گويد: «مانكن‌هاي قلعه حسن‌خان درباره خلق و زندگي چند مانكن پلاستيكي در يك كارگاه دورافتاده است. زندگي اين مانكن‌ها و سرانجام‌شان بي‌شباهت به زندگي ما انسان‌ها نيست! تعدادي از آنها پولدار مي‌شوند و عده‌اي هم بي‌پول مي‌مانند!... پرداختن به موضوع انسان هميشه دغدغه من بوده است.
ما با چشمان‌مان دنيا و آنچه در آن هست را مي‌بينيم و با گوش‌هاي‌مان مي‌شنويم. اگر انسان با وجود داشتن گوش و چشم از آنها استفاده‌اي نكند، فرقي با مانكن‌ها ندارد... در اين مستند با ۱۵ مانكن و سرنوشت‌شان همراه مي‌شويم. در حال حاضر مراحل تصويربرداري به پايان رسيده و فيلم در مرحله تدوين است. از آنجايي كه فيلم ديالوگي ندارد، صداگذاري مرحله مهمي است كه با دقت و وسواس به آن مي‌پردازيم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون