• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3726 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن

نبود ليگ برتر واليبال ايران در ميان ليگ‌هاي برتر دنيا

از حاشيه و كناره‌گيري تا سفر گزينه‌هاي هدايت تيم ملي به ايران

گروه ورزش


فدراسيون جهاني واليبال FIVB جلسه‌اي را با مسوولان هشت ليگ برتر واليبال جهان برگزار كرد. برزيل، چين، ايتاليا، ژاپن، كره جنوبي، لهستان، روسيه و تركيه ليگ‌هايي بودند كه در جلسه تصميم‌گيري درباره قوانين و مسابقه‌هاي باشگاهي جهان حاضر بودند. نكته قابل توجه اين جلسه اين است كه نماينده‌اي از ايران در اين جلسه حاضر نبود و اين نشان مي‌دهد بر خلاف تيم ملي ايران، ليگ برتر واليبال اين كشور هنوز در ميان هشت رتبه برتر دنيا جايي ندارد و نتوانسته است توجهات را به خود جلب كند، البته اين ليگ در ساير موارد و زمينه‌ها به اندازه كافي در كانون توجهات قرار دارد و يكي از اينها حواشي‌اي است كه روزبه‌روز در اين رشته بيشتر هم مي‌شود. البته اين ترس وجود دارد كه با طولاني شدن زمان انتخاب و معرفي سرمربي جديد تيم ملي، در اين بخش نيز واليبال ايران با حواشي و مشكلات جديد دست به گريبان شود و نتواند افتخارات چند سال اخير را تكرار كند. از همين رو اميد مي‌رود پروسه طولاني مدت انتخاب سرمربي واليبال به انتها رسيده و تيم ملي سرمربي خود را بشناسد تا هرچه زودتر بتواند برنامه‌هاي خود را دنبال كند.
حضور استويچف در ايران، كولاكويچ دهم مي‌آيد
البته كه اعلام شده است ايگور كولاكويچ، يكي از نامزدهاي سرمربيگري تيم‌ ‌ملي واليبال ايران يكشنبه دهم بهمن به ايران مي‌آيد و بايد تا آن روز منتظر ماند و ديد كه در نهايت و بعد از كش‌و‌قوس‌هاي فراوان فدراسيون واليبال ايران با يك سرمربي براي هدايت تيم ملي به توافق مي‌رسد يا نه؟ البته كولاكويچ متولد مونته نگرو دومين گزينه هدايت ملي‌پوشان واليبال ايران است.
رادوسكين استويچف كه به گفته محمدرضا داورزني گزينه اول نشستن روي نيمكت تيم‌ ‌ملي واليبال ايران است امروز سوم بهمن به تهران مي‌آيد و در صورتي كه فدراسيون با اين مربي به توافق برسد حضور كولاكويچ در ايران يا كنسل شده يا جنبه تشريفاتي خواهد داشت، شايد هم فدراسيون او را در آب نمك خوابانده تا با اين كار جلو زياده خواهي گزينه‌هاي سرمربيگري تيم ملي را بگيرد.
با وجود اين دو مربي در فهرست هدايت تيم ملي بي‌ترديد كولاكويچ و استويچف در اصطلاح دندان‌گردي نكرده و آن‌طور كه دوست دارند نمي‌توانند فدراسيون ايران را تحت فشار قرار دهند، چرا كه مي‌دانند با اين كار شانس طرف مقابل را براي رسيدن به تيم ملي افزايش خواهند داد.
گفته مي‌شود رادوسكين استويچف بلغارستاني ليگ برتر واليبال ايران را از نزديك نگاه مي‌كند و مذاكرات خود را با فدراسيون واليبال در ايران ادامه‌ مي‌دهد. به احتمال فراوان يكي از اين دو گزينه سرمربيگري تيم‌ ‌ملي واليبال ايران را بر عهده مي‌گيرند.

 تهديد سايپا به كناره‌گيري
استويچف در حالي به تماشاي ليگ خواهد نشست كه به تازگي فدراسيون واليبال اعلام كرده كه بازي معوقه دو تيم سايپا و صالحين ورامين ۱۷ بهمن برگزار شود كه اين موضوع با اعتراض سايپايي‌ها همراه شده و تيم واليبال سايپا تهران اعلام كرده در صورت اصرار فدراسيون بر بي‌قانوني، از ليگ برتر كناره‌گيري مي‌كند!باشگاه سايپا متن بيانيه‌اي در اين باره منتشر كرده كه به شرح زير است: «باشگاه سايپا به عنوان يك باشگاه قانونمدار و بي‌حاشيه طي ساليان حضور خود در رقابت‌هاي ليگ برتر واليبال هميشه بر رعايت قانون تاكيد داشته است و انتظار دارد فدراسيون واليبال نيز با بي‌طرفي كامل و عمل به قوانيني كه خود و سازمان ليگ اين رشته وضع و اعلام كرده است، سلامت و جذابيت رقابت‌هاي ليگ برتر را تضمين كند. پس ازكناره‌گيري و انحلال باشگاه متين ورامين، رييس سازمان ليگ واليبال در حضور اصحاب رسانه اعلام كرد كه اين باشگاه منحل شده و در صورتي كه قصد بازگشت به رقابت‌هاي ليگ برتر فصل جاري را داشته باشد، از سمت خود كناره‌گيري خواهد كرد اما پس از مدتي با رايزني مسوولان باشگاه متين، اين تيم مجددا مجوز حضور در ادامه رقابت‌ها را پيدا كرد و رييس سازمان ليگ نيز همچنان در سمت خود مشغول به فعاليت است. از آنجايي كه باشگاه سايپا براي همتاي وراميني خود و هواداران پرشور آن احترام زيادي قايل است، پذيرفت با چشم‌پوشي از رفتار غيرقانوني سازمان ليگ، در تاريخ سوم بهمن ماه ديدار معوقه خود را با اين تيم برگزار كند اما آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد اين نكته است كه زماني باشگاه سايپا قبول كرد ديدار معوقه با متين ورامين كه طبق قانون خود سازمان ليگ بايد نتيجه آن ۳ بر صفر به سود سايپا اعلام مي‌شد را برگزاركند كه هنوز باشگاه پارسه منحل نشده بود. پس از انحلال باشگاه پارسه اين باشگاه نيز مجددا به رقابت‌ها بازگشت اما ديدار اين تيم و متين ورامين نيز در زمان مقرر در هفته اول دور برگشت ليگ، برگزار نشد. اگر سازمان ليگ اصرار به برگزاري ديدار متين ورامين و سايپا دارد، ابتدا بايد ديدار معوقه پارسه و متين را برگزار كند، چرا كه طبق برنامه بايد ديدار سايپا و متين، هفته دوم و پس از ديدار پارسه و تيم وراميني برگزار مي‌شد. باشگاه سايپا ضمن اعتراض به اصرار و رفتار غيرقانوني سازمان ليگ و همچنين ضايع كردن حق اين باشگاه اعلام مي‌كند تنها در صورتي به مصاف متين ورامين خواهد رفت كه پيش از آن پارسه و اين تيم وراميني ديدار معوقه خود را برگزار كنند و در غير اين ‌صورت با توجه به اينكه باشگاه سايپا خود را موظف به حفظ اخلاق و شخصيت تيمي خود مي‌داند از كنار اين‌گونه مسائل عبور نخواهد كرد و بهترين راه را كناره‌گيري از ادامه رقابت‌هاي فصل جاري مي‌داند چرا كه چاره‌اي غير از اين ندارد.»
سازمان ليگ داوران را معرفي كرده است
سايپا در حالي اين بيانيه را منتشر كرده كه فدراسيون حتي اسامي داوران ديدار معوقه را نيز اعلام كرده است. هفته سيزدهم ليگ برتر واليبال روز يكم دي‌ماه با پنج ديدار در شهرهاي تهران (دو مسابقه)، گنبد، اراك و ساري پيگيري شد و ديدار ششم اين هفته به دليل مشكلات تيم صالحين‌ورامين برگزار نشد.
 طبق اعلام سازمان ليگ فدراسيون واليبال ديدار معوقه هفته سيزدهم ليگ برتر واليبال بايد ساعت 16 امروز يكشنبه سالن شهيد گل عباسي ورامين برگزار شده و تيم صالحين ورامين از سايپا پذيرايي كند. سازمان ليگ فدراسيون واليبال قضاوت اين ديدار را به بهروز جعفري و مرتضي علايي به عنوان داور اول و دوم سپرده، در صورتي كه اين مسابقه برگزار شود نظارت بر اين ديدار را نيز محمدحسن خوشدل برعهده خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون