• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3165 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن

تشكل‌ها

ساخت‌وساز سدها ممنوع مي‌شود
يك مقام مسوول در وزارت نيرو اعلام كرد: با همكاري سازمان ثبت اسناد، صدور سند براي ساخت‌ و ساز در حريم رودخانه‌ها متوقف مي‌شود. غزال جعفري با بيان اينكه تعيين حد بستر و حريم يكي از طرح‌هاي اساسي در بخش رودخانه‌ها است، گفت: طول رودخانه‌هاي كشور حدود 146 هزار كيلومتر آبراهه فصلي و دايمي است كه تا پايان سال گذشته افزون‌ بر 38 هزار كيلومتر عمليات تعيين حد بستر و حريم در كشور انجام شده است. تلاش ما افزايش كاربري عام‌المنفعه در حاشيه سدها و تاسيسات ايجاد شده در كنار رودخانه‌ها است تا در محل‌‌هايي كه ايمن‌‌سازي شده، امكاني نيز براي كشاورزي يا تفريح مردم فراهم شود.

سرانه مصرف شير افزايش يابد
معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه براي افزايش مصرف شير بايد فرهنگ‌سازي شود، گفت: شايد بعدا ده‌ها برابر تاوان عدم مصرف شير را در درمان بپردازيم، بنابراين بايد مصرف شير در جامعه به فرهنگ تبديل شود. حسن ركني در مورد اينكه خريد تضميني (حمايتي) شيرخام تا چه مدتي ادامه دارد، گفت: متولي خريد تضميني شيرخام سازمان تعاون روستايي است، اما ظاهرا اين خريد تا زماني كه نياز باشد، در راستاي حمايت از توليد‌كنندگان ادامه دارد.

ارزش بازار پوشاك هشت ميليارد دلار
 دبير اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران، بازار پوشاك كشور را حدود هشت ميليارد دلار برشمرد و گفت: نبايد اين بازار به راحتي در اختيار صادركنندگان خارجي قرار گيرد. مهدي يكتا با اشاره به جمعيت 75 ميليون نفري كشور، افزود: اين بازار طالب كالاهاي خوب و متنوع است بازاري كه تاكنون خارجي‌ها به خوبي از آن استفاده كرده‌اند اما توليدكننده داخلي تنها با نيمي از ظرفيت خود در اين بخش فعال مي‌كنند. 70 درصد بازار پوشاك كشور در دست واردكنندگان است كه عمدتا به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شود ضمن آنكه 50 درصد محصولات وارداتي از چين و سپس از تركيه است.

درآمد توليد زيتون 50 ميليارد تومان
ريـيس سازمـان جـهاد كـشاورزي گـيلان گفت: زيتونكاران رودباري، امسال از توليد زيتون 50 ميليارد تومان درآمد كسب كردند. عليرضا شعبان‌نژاد، اظهار كرد: امسال وضعيت توليد زيتون در رودبار كه مهم‌ترين شهرستان توليدكننده زيتون كشور است خوب بود و به‌طور ميانگين در باغات شهرستان شاهد افزايش 15 تا 20 درصدي توليد زيتون بوديم. وي خاطرنشان كرد: امسال در گيلان 16هزار و 500 تن زيتون توليد شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون