• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3165 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن

در راستاي حل و فصل اختلافات بين اعضاي شورا درمورد انتخابات شوراياري‌ها صورت گرفت

تشكيل هيات 9 نفره نظارت بر انتخابات شوراياري‌ها

  حميدرضا خالدي/   هر چه مي‌گذرد و بيشتر به زمان انتخابات شوراياري‌ها نزديك مي‌شويم، بازار اختلاف نظرها و نقطه نظرات مختلف در مورد نحوه برگزاري اين انتخابات و زمان آن بيش از پيش داغ مي‌شود. به خصوص اعضاي شوراي شهر درجلسات شوراي شهر با اظهارنظرهاي مختلف خود، هر روز سرفصل جديدي را در اين انتخابات باز مي‌كنند. از سويي اصلاح‌طلبان خواستار به تعويق افتادن زمان برگزاري انتخابات به بهانه بررسي صلاحيت كانديداها هستند و از سويي ديگر اصولگرايان همچنان بر برگزاري انتخابات درهمان زمان مقرر يعني 8 اسفندماه تاكيد دارند. كشمكشي كه ديروز و درجلسه غيرعلني شورا نيز ادامه داشت و بالا گرفت. ديروز و در جريان يكصدو بيست و ششمين جلسه هم محمد سالاري، رييس كميسيون شهرسازي و معماري شورا پيشنهاد كرد تا براي برگزاري هر چه بهتر انتخابات شوراياري‌ها هيات نظارتي متشكل از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران تعيين شود تا برروند چگونگي برگزاري انتخابات نظارت كنند.
سالاري همچنين با استناد به اينكه فرمانداري و وزارت كشور در بيانيه‌ها و مصاحبه‌هايي در برگزاري انتخابات شوراياري‌ها شايبه ايجاد كرده‌اند، از هيات رييسه و اعضاي شوراي شهر خواست تا زمان برگزاري انتخابات را به تعويق بيندازند. اسماعيل دوستي ديگر عضو شوراي شهر، درادامه جلسه ديروزبا ذكر اين نكته كه من با برگزاري 17 انتخابات، كارشناس برگزاري انتخابات هستم و درست به همين دليل نظراتم كارشناسي است نه سياسي، با اشاره به ابهامات مطرح شده از طرف وزير كشور و فرمانداري، پيشنهاد كرد تا در راستاي برگزاري هر چه بهتر اين انتخابات، زمان برگزاري آن به تعويق بيفتد تا تكليف نظارت بر انتخابات به طور واضح روشن شود. دوستي وجود شورا و مجلس را به عنوان دو ناظر را از جمله عواملي عنوان كرد كه مي‌تواند انتخابات شوراياري‌ها را با مشكلاتي مواجه كند. ولي اينها تنها اعضايي نبودند كه موافقت خود را با به تعويق افتادن زمان انتخابات اعلام مي‌كردند. غلامرضا انصاري، عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيزبه عنوان يكي ديگر از موافقان اين طرح با اشاره به مصوبات قبلي شوراي شهر تهران، نظارت بر انتخابات شوراياري‌ها را طبق قانون، حق شوراي شهر تهران و كاملا مردمي دانست و پيشنهاد داد تا زمان تدوين آيين‌نامه اجرايي انتخابات، برگزاري انتخابات به تعويق بيفتد.
اما مهدي چمران، رييس شوراي شهر در مقابل اين اظهارنظرها با تاكيد بر اينكه شوراياري‌ها هويت شوراي شهر هستند وبرگزاري اين انتخابات براي همه داراي ارزش و اعتبار است، گفت: نتيجه آن هرچه مي‌خواهد باشد مهم اين است كه اين حركت به نفع مردم شهر است. درنهايت پيشنهاد تشكيل هيات نظارت برانتخابات كه با استقبال اعضاي شوراي شهر روبه‌رو شده بود، منجر به انتخاب 9 نفر از اعضا به عنوان اعضاي هيات نظارت بر انتخابات شوراياري‌ها شد. محمد سالاري، اسماعيل دوستي، محسن سرخو، رضا تقي‌پور، اقبال شاكري، احمد دنيا مالي، عليرضا دبير، هادي ساعي و معصومه آباد اعضايي بودند كه در اين جلسه ماموريت پيدا كردند تا برانتخابات ياد شده نظارت كنند. بدين‌ترتيب اعضاي هيات نظارت بر انتخابات شوراياري‌ها موظف شدند تا ضمن برگزاري جلسه‌اي با ستاد هماهنگي شوراياري‌ها به بررسي چگونگي روند برگزاري انتخابات چهارمين دوره شوراياري‌ها بپردازند و نتيجه آن را به اطلاع ساير اعضا برسانند. محمد سالاري، به عنوان پيشنهاد‌كننده تشكيل اين هيات درگفت‌وگو با «اعتماد» درخصوص وظايف اين هيات نظارت گفت: مهم‌ترين وظيفه اين هيات نظارت، بررسي ابهامات موجود دربرگزاري انتخابات هيات رييسه دركنار تصميم‌گيري براي به تعويق افتادن زمان برگزاري انتخابات است كه نتايج آن به زودي به اطلاع عموم مي‌رسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون