• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3165 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن

خبر

در صد و بيست و ششمين جلسه شورا تصويب شد

افزايش ۲۰ درصدي كرايه‌هاي تاكسي در سال ۹۴

مهر| بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص نرخ كرايه‌هاي تاكسي به شهرداري تهران اجازه داده شد براي سال ۹۴ نرخ كرايه‌هاي انواع تاكسي‌هاي شهر تهران را ۲۰ درصدافزايش دهند. عليرضا دبير، رييس كميسيون برنامه و بودجه در جريان بررسي اين لايحه خاطرنشان كرد: شهرداري تهران در لايحه پيشنهادي خود مربوط به كرايه تاكسي‌ها در سال ۹۴، افزايش ۳۵ درصدي را پيشنهاد داده بود. در پايان سال گذشته، افزايش ۲۵ درصدي را براي كرايه‌هاي تاكسي به تصويب رسانديم. رييس كميسيون برنامه و بودجه شورا اعلام كرد، كميسيون برنامه و بودجه رقم ۲۵ درصدي، كميسيون عمران رقم ۱۷ درصدي و كميسيون سلامت نيز رقم ۲۰ درصد را براي افزايش نرخ كرايه‌هاي تاكسي در سال ۹۴ تعيين كرده‌اند. هادي ساعي، عضو كميسيون فرهنگي واجتماعي شورا با اشاره به اينكه تاكسيرانان از كم‌درآمد‌ترين اقشار جامعه هستند، افزود: تاكسيرانان مانند بخش مترو و اتوبوسراني تحت حمايت‌هاي شهرداري و دولت قرار ندارند. بنابراين پيشنهاد مي‌كنم كه رقم ۲۰ درصد را براي افزايش كرايه‌ها در نظر بگيريم و ۵ درصد هم براي حمايت شهرداري از اين قشر در نظر گرفته شود. غلامرضا انصاري، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز پيشنهاد داد: با توجه به اينكه درخواست تاكسيراني بيش از ۲۵ درصد است، مابه‌التفاوت رقم تصويبي با درخواستي را از سرجمع رديف‌هاي بودجه شهرداري تهران تامين كنيم و در قالب طرح‌هاي مطالعه شده به تاكسيرانان كمك‌هايي حتي از نوع بلاعوض ارايه شود. در ادامه جلسه پيشنهاد افزايش ۲۰ درصدي نرخ كرايه تاكسي به راي گذاشته شد كه با اكثريت آرا به تصويب رسيد. نرخ بليت مترو «قطار شهري» تهران اعم از اعتباري، تك‌سفره و دوسفره هم با آراي تصويبي اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران بين 500 ريال تا دو هزار ريال براي سال 1394 افزايش يافت.

وزير بهداشت:

بيمه درمان براي تمام جمعيت كشور وعده محقق شده رييس‌جمهوري است

اعتماد|وزير بهداشت در نخستين نشست خود با مديران عامل خبرگزاري‌ها، كمبود پزشك در مناطق محروم، بالا بودن آمار مرگ نيروهاي جوان و فعال جامعه در اثر سوانح و حوادث، بدهي سنگين، مشكل تامين دارو، بدهي به شركت‌هاي دارويي را از جمله مشكلات پيش روي نظام سلامت دانست كه برخي آنها همچنان برجا مانده و برخي ديگر هم مرتفع يا در حال حل شدن است. مهر روز گذشته گزارش داد كه در اين نشست سه ساعته، سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي از محقق نشدن هدف برنامه‌هاي چهارم و پنجم توسعه درباره كاهش سهم بيمار از هزينه‌هاي درمان به 30 درصد انتقاد كرد و برخورداري تمامي افراد از بيمه پايه درماني را از وعده‌هاي محقق شده رييس‌جمهوري خواند اما همچنان از همكاري نكردن بيمه‌هاي درماني براي پوشش كامل داروي مورد نياز بيماران ناراضي بود.

معاونت زنان پيشنهاد داد

سالي 10 درصد به مديران زن افزوده شود

ايسنا|معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده اعلام كرد در آستانه تدوين برنامه ششم توسعه هستيم. با توجه به رتبه‌هاي كشور در حوزه‌هاي شكاف جنسيتي و توانمندي سياسي زنان، نيازمند اتخاذ تدبير جدي براي افزايش تعداد زنان در مجلس و شوراهاي شهر و روستا هستيم. قرار است طي برنامه‌اي سه ساله نظام اداري اصلاح شود البته هنوز اين برنامه تصويب نشده و در كميسيون‌هاي دولت قرار دارد. معاونت امور زنان و خانواده در اين برنامه پيشنهاد داده كه سالي 10 درصد به تعداد مديران زن افزوده شود. وي تاكيد كرد: ما معتقد به شايسته‌سالاري هستيم و عدالت جنسيتي بايد جاي خود را در برنامه‌ها باز كند البته ما به دنبال ايجاد توازن بين حضور زنان در حوزه‌هاي كاري و زندگي هستيم و اين موضوع نيز مانند توازن نقش‌ها ميان زنان و مردان بايد مورد توجه قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون