• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3165 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن

سعيد مرتضوي: «دادگاهم علني» باشد


گروه سياسي/ سعيد مرتضوي درخواست دارد. يك دادگاه تمام علني مي‌خواهد با حضور رسانه‌ها. مي‌خواهد كه رسانه‌ها باشند و اظهاراتش را ثبت كنند. پرونده‌اي كه اين روزها دادستان سابق تهران را به دادسرا كشانده است پرونده تخلفات سازمان تامين اجتماعي است.
رييس سابق اين سازمان اما اين اتهامات را قبول ندارد. ارتباط با هيچ كس را هم تاييد نمي‌كند. مي‌گويد حتي يك چوب كبريت هم با بابك زنجاني معامله نكرده است. او اين روزها تقريبا از همه شاكيانش شكايت كرده. بعد از شكايت از وكلاي پيگير شكايت كارگران، او اين‌بار از وزير كار هم شكايت كرده است. مي‌گويد كه اين شكايت مربوط به 6 ماه قبل بوده است و وزير كار به او اتهام وارد كرده است كه با بابك زنجاني ارتباط داشته است.
 او اما از روند پرونده‌اش هم خبر مي‌دهد. خبر تغيير بازپرس پرونده‌اش را تاييد مي‌كند و از خواسته‌هايش مي‌گويد. خواسته‌هايي كه ظاهرا بيشتر به نظر مي‌رسد كه سعيد مرتضوي پشت آنها اهداف خاصي را دنبال مي‌كند. مردي كه روزي ارتباط آنچنان خوبي با رسانه‌ها نداشت حالا به دنبال حضور رسانه‌ها در دادگاهش است. دادگاهي كه مشخص نيست برگزار مي‌شود يا خير و آيا قوه قضاييه با اين درخواست موافقت مي‌كند يا نه؟
روز گذشته سعيد مرتضوي در پاسخ به اينكه علي ربيعي، وزير رفاه در گفت‌وگويي اعلام كرده است كه سعيد مرتضوي در پرونده تامين اجتماعي از وي شكايت كرده است، گفت: اين شكايت براي گذشته و حدود شش ماه قبل است. اين فرد در جمع مديران تامين اجتماعي گفته بود ۳۰ هزار ميليارد تومان در پرونده بابك زنجاني سوءاستفاده مالي شده و اموال تامين اجتماعي تضييع شده است و اين ميزان ۱۰ برابر پرونده فساد سه هزار ميلياردي است.
به گزارش مهر، وي افزود: من همان لحظه هم پاسخ دادم و گفتم كه به اندازه يك چوب كبريت هم به بابك زنجاني نداديم چون اين تنها يك تفاهمنامه بوده و بعد هم اين تفاهمنامه لغو شد. براي همين تامين اجتماعي هيچ معامله‌اي با بابك زنجاني انجام نداده و پولي هم رد و بدل نشده است و به اتهام افترا و نشر اكاذيب از وزير رفاه شكايت كردم. مديرعامل سابق تامين اجتماعي در پاسخ به اينكه آيا تاييد مي‌كنيد كه بازپرس پرونده شما تغيير كرده است، گفت: وظيفه اطلاع‌رساني در اين خصوص با من نيست اما چون رسانه‌اي شده است، تاييد مي‌كنم.
 مرتضوي افزود: «مي‌خواهم اين دادگاه علني برگزار شود. پاسخ‌هاي من به اتهامات شاكيان را بايد رسانه‌ها ضبط كنند.» حالا بايد ديد كه پرونده شكايت از سعيد مرتضوي در مورد تخلفاتش در سازمان تامين اجتماعي به كجا مي‌رسد؟ درخواست شاكيان براي بازداشت دادستان سابق با موافقت روبه‌رو مي‌شود يا درخواست دادستان سابق براي برگزاري يك دادگاه تمام علني؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون