• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3761 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ اسفند

عددنوشت

توقف توليد مدل‌هاي سواري
بهمن ماه امسال توليد ۹ مدل سواري در خودروسازان داخلي متوقف شد. در اين مدت توليد ووليكس C۳۰ دنده‌اي شركت خودروسازي راين با كاهش ۱۰۰ درصدي همراه بوده و از ۶۰ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به صفر رسيد. همچنين توليد ووليكس C۳۰ اتوماتيك ديگر محصول خودروسازي راين نيز ۱۰۰ درصد كاهش يافته و از ۸۲ دستگاه در بهمن ۱۳۹۴ به صفر كاهش يافت. بهمن ماه امسال توليد سه محصول شركت خودروسازي مديران نيز متوقف شد. در اين مدت توليد ام‌وي‌ام ۱۱۰ اس معادل ۱۰۰ درصد كاهش يافته و از ۲۲۲ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به صفر رسيد. توليد ام‌وي‌ام ۵۳۰ ديگر محصول خودروسازي مديران نيز با كاهش ۱۰۰ درصدي همراه بوده و از ۱۲۰ دستگاه در بهمن ماه ۱۳۹۴ به صفر كاهش يافت. در اين مدت توليد ام‌وي‌ام ۱۱۰ CYL۴ ديگر محصول خودروسازي مديران نيز متوقف شده و از ۱۰ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به صفر رسيد.


جذب مهارت‌آموزان در بازار كار
معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه‌اي با بيان اينكه ۲۴ درصد مهارت آموختگان وارد بازار كار مي‌شوند، ابراز اميدواري كرد: با اجراي طرح كارورزي دانش‌آموختگان در سال آينده آموزش‌هاي سازمان فني و حرفه‌اي تضمين كيفيت بيشتري داشته باشد. سيدعلي موسوي، اظهار كرد: اخيرا در شوراي عالي اشتغال دو مصوبه به تصويب رسيده است كه يكي از مصوبات كارآموزي در محيط واقعي كار و دوم كارورزي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است كه انتظار داريم با ابلاغ آن ارتقاي مدل فعاليت سازمان را شاهد باشيم و مدل كار ما از تضمين بيشتري به لحاظ كيفي برخوردار شود. وي افزود: تمام كشورهاي پيشرفته اقتصاد خود را به مهارت گره زده‌اند و الگوهاي آموزشي خود را در حوزه مهارت‌آموزي گسترش داده‌اند و ما اقتصاد دانش‌بنيان را براي خود تعريف كرده‌ايم تا دانش را به مهارت كار تبديل كنيم و اين‌گونه نبايد استنباط شود كه اقتصاد تنها با دانش پيش مي‌رود و بايد توسعه مهارت‌ها را دنبال كنيم.


افزايش بارش‌هاي كشور
ارتفاع ريزش‌هاي جوي از ابتداي سال آبي جاري با دو ميليمتر افزايش نسبت به هفته گذشته به ۱۴۶ ميليمتر رسيده است. ارتفاع ريزش‌هاي جوي از ابتداي مهرماه جاري، به ۱۴۶ ميليمتر رسيده كه اين ميزان بارندگي نسبت به ميانگين دوره‌هاي مشابه درازمدت ۱۴۹ ميليمتر، دو درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبي گذشته ۱۵۱ ميليمتر، سه درصد كاهش نشان مي‌دهد. بيشترين ارتفاع بارش‌ها در كشور مربوط به حوضه آبريز خليج فارس و درياي عمان با ۲۴۳ ميليمتر است كه حوضه آبريز مند، كاريان و خنج با ۳۹۷ ميليمتر بارش در سال جاري، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵۲ ميليمتر به ميزان ۵۸ درصد و نسبت به متوسط ۴۸ ساله ۴۴ درصد افزايش بارش داشته است.


درآمد شهرداري‌ها از تراكم‌فروشي
رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با تاكيد بر اينكه دو نقشه‌اي بودن در ساخت و ساز موضوع جديدي نيست، گفت: براساس آمارهاي اعلام شده از سوي شهرداري تهران حدود 50 درصد درآمد شهرداري قرار است از فروش تراكم و جريمه تخلفات ساختماني تامين شود. حسن قربانخاني در پاسخ به اين سوال كه آيا دو نقشه‌اي بودن در عرصه ساخت و ساز در تهران شدت بيشتري دارد؟گفت: ريشه دو نقشه‌اي بودن ساخت و ساز به اين بر مي‌گردد كه شهرداري‌هاي كشور خودگردان هستند، بنابراين بايد به گونه‌اي تامين درآمد كنند تا بتوانند شهر خود را اداره كنند. اين تنها به شهرداري تهران محدود نمي‌شود و در سراسر كشور اين موضوع انجام مي‌شود. قربانخاني در پاسخ به اين سوال كه آيا آماري در دست است كه سالانه شهرداري‌ها چه ميزان جريمه از بابت همين اقدام مالكان اخذ مي‌كنند، اظهار داشت: براساس آمارهاي اعلام شده از سوي شهرداري تهران حدود 50 درصد درآمد شهرداري قرار است از فروش تراكم و تخلفات ساختماني تامين شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون