• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3761 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ اسفند

درخواست كيميا عليزاده از رييس‌جمهور در آيين تجليل از مدال‌آوران المپيك و پارالمپيك

روياهاي‌مان را محقق كنيد

گروه ورزش

مراسم تقدير از ورزشكاران مدال آور در بازي‌هاي المپيك و پارالمپيك ريو با حضور رييس‌جمهوري برگزار شد و طي آن ۳۲ ورزشكار مدال‌آور در اين دو رويداد مورد تقدير قرار گرفتند. در جريان بازي‌هاي المپيك ريو كاروان ۶۳ نفره ايران توسط كيانوش رستمي و سهراب مرادي (وزنه‌برداري) و حسن يزداني (كشتي آزاد) به مدال طلا دست يافت. كميل قاسمي (كشتي آزاد) در اين دوره بازي‌ها صاحب مدال برنز شد ضمن اينكه سعيد عبدولي و قاسم رضايي (كشتي فرنگي)، حسن رحيمي (كشتي آزاد) و كيميا عليزاده (تكواندو) صاحب مدال برنز شدند.
    
رييس‌جمهوري در اين مراسم، ورزش را مايه وحدت، امنيت و يكپارچگي فرهنگي ملت ايران دانست و با تاكيد بر اينكه ورزش سرچشمه توسعه پايدار است، اعلام كرد: «ديپلماسي قدرتمند، اقتصاد، فرهنگ، هنر و ورزش «سبد اميد ملي» است. » روحاني با بيان اينكه ورزش و قهرماني در وادي ورزش از ديدگاه‌هاي مختلف حايز اهميت است، گفت: «زماني كه ورزش به صحنه جهاني وارد شده و موضوع مسابقات در سطح منطقه‌اي و جهاني مطرح مي‌شود، به يك موضوع ملي تبديل مي‌شود و در چنين صورتي به فرد، شهر، قوميت و مذهب خاصي تعلق ندارد و تمام اتباع ايراني يكپارچه از آن تاثير مي‌پذيرند و اين از ديدگاه ملي، اهميت فوق‌العاده‌اي دارد. زماني كه هنر ايراني در سطح جهاني و فيلم و موسيقي كشورمان در سطح منطقه‌اي و جهاني مي‌درخشد، اين جزو سبد اميد مردم محسوب مي‌شود. »
رييس‌جمهور در ادامه افزود: «زماني كه ديپلماسي كشورمان در سطح جهان حركت درستي دارد و موفقيت مي‌آفريند و توطئه‌ها را مي‌شكند و تحريم‌ها را پس مي‌زند و در ارتباط با جهان در مسير تعامل قرار مي‌گيرد، اين نيز جزو سبد اميد ملت‌مان محسوب مي‌شود. مسابقات جهاني و منطقه‌اي در زمان گذشته بيشتر جنبه مردانه داشت، اما امروز نيم ديگر قهرمانان يعني بانوان نيز وارد عرصه ورزش و رقابت شدند و در كنار آن پاسدار فرهنگ ايراني و اسلامي هستند. زنان ورزشكار همچنين پاسدار قدرت و توانمندي ملي در صحنه ورزش هستند و در ماه‌هاي گذشته از كيميا گرفته تا زهرا و ساره باعث نشاط در جامعه شدند. لذا بسيار اهميت دارد كه زنان در باشگاه‌هاي ورزشي و مسابقات مربوط به خود فعاليت داشته و در سطح جهاني حضور داشته باشند.» آقاي روحاني يادآور شد: «زماني كه بانوي باعظمت ايراني كه به همه تكنيك‌هاي ورزشي آشنايي دارد، توان و قدرت خود را در سطح جهاني به منصه ظهور مي‌رساند و همراه با آن عفاف، حجاب و فرهنگ ايراني و اسلامي را در برابر ديدگان جهانيان قرار مي‌دهد، اين موضوع افتخار مضاعفي براي همه ما است.» رييس‌جمهور تصريح كرد: «بايد عده‌اي از برخي‌ مسائل و ديدگاه‌هاي سنتي خارج شوند و اگر خارج نشوند زنان قدرتمند ما آنها را به زور خارج خواهند كرد. » دكتر روحاني گفت: «در مسابقات جهاني كشتي در كرمانشاه با اقدام و ميهمان‌نوازي خود دولت امريكا را شرمنده كرديد، به كشتي‌گيران امريكايي ويزا داده شد و مردم كرمانشاه نيز ميهمان‌نوازي كردند و دنيا هم قضاوت خواهد كرد. اين عرصه نشانگر عظمت ايران بود.»
    
در مراسم تقدير از مدال آوران بازي‌هاي المپيك و پارالمپيك ريو، وزير ورزش و جوانان طي صحبت‌هايي گزارشي از وضعيت ورزش ايران و كاروان‌هاي اعزامي به اين دو رويداد ارايه كرد. دكتر سلطاني‌فر از نگاه ويژه رييس‌جمهور به ورزش تشكر و قدرداني و تصريح كرد: «اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در سال 95 به حدود دو برابر سال 92 افزايش پيدا كرده است و به ياري خداوند و به كمك خيرين ورزشي ساز 83 پروژه از 193 پروژه‌اي كه در اختيار آنها بوده به بهره‌برداري رسيده است.» سلطاني‌فر ادامه داد: «بديهي است كه اين نتايج و دستاوردها حاصل سرمايه‌گذاري هدفمند نظام مقدس جمهوري اسلامي روي ورزشكاران مستعد و نخبه بوده است و ان‌شاءالله ورزش كشور بتواند از آثار اين اقدامات زيربنايي در سال‌هاي آينده به ويژه در رويدادهاي مهم بازي‌هاي آسيايي 2018 جاكارتا و بازي‌هاي المپيك 2020 توكيو بهره ببرد. »
    
مهم‌ترين بخش اين مراسم زماني بود كه كيميا عليزاده در آيين تجليل از مدال آوران المپيك، پارالمپيك و قهرمانان سال ۱۳۹۴ به نمايندگي از ورزشكاران، خواسته‌هاي آنان را در حضور رييس‌جمهور بيان كرد.
او در ابتداي صحبت‌هايش خطاب به رييس‌جمهور گفت: « به عنوان عضو كوچكي از خانواده‌ بزرگ ورزش، بر خود واجب مي‌دانم تا از تمامي حمايت‌ها و زحمات حضرتعالي در هموار شدن مسير رشدورزش در دولت «تدبير و اميد» تقدير و تشكر نمايم. همان‌گونه استحضار داريد مدال‌آوري ورزشكاران در رويدادهاي بزرگ المپيك و پارالمپيك منوط به پشتيباني‌هاي معنوي، اجتماعي و اقتصادي است كه اين مهم، جز با حمايت مسوولان كشوري و به خصوص جناب‌عالي كه همواره با رهنمودهاي اثربخش، بزرگ‌ترين حامي ورزش ايران بوده‌ايد ميسر نمي‌شود. اكنون با آگاهي از توجه ويژه‌ جنابعالي به تلاشگران بخش ورزش كشور اجازه مي‌خواهم تا برخي درخواست‌ها و مسائل ورزشكاران را به حضورتان اعلام نمايم تا مانند هميشه در سايه مساعدت‌هاي دولت «تدبير و اميد» تدبيرتان بر اميدمان بيفزايد.» او در ادامه افزود: «ما بر اين باوريم كه ورزشكار بودن فرصت مغتنمي است كه از سوي خداوند منان به ما اعطا گرديده است، اما همان‌گونه كه استحضار داريد حفظ و ارتقاي اين هديه خداوندي فراز و فرودهاي بي‌شماري دارد كه فقط با حمايت‌هاي بزرگاني چون شما مي‌تواند روياها و آرزوهاي‌مان را محقق كند. لذا تقاضا داريم دستور بفرماييد ورزشكاران قهرمان را مانند يك شاغل محسوب نمايند و تا زماني كه ورزشكار ملي‌پوش هستيم تسهيلاتي همانند ساير مشاغل قراردادي براي‌مان لحاظ شود تا بتوانيم با خيالي آسوده‌تر در دنياي قهرماني گام‌ برداريم.» دارنده مدال برنز المپيك ريو گفت: «همان‌گونه كه مستحضر هستيد بسياري از ورزشكاران مدال‌آور در حال‌ تحصيل هستند كه تمرينات دايمي امكان حضور در كلاس‌هاي درس را محدود مي‌كند. لذا تقاضا داريم دستور بفرماييد آموزش و پرورش و وزارت علوم فرآيند ويژه‌اي را براي تحصيلات ورزشكاران ملي‌پوش و اردونشين فراهم كنند. همچنين بسياري از ورزشكاران سطح قهرماني در رشته‌هاي مختلف به تجهيزات ورزشي تخصصي نياز دارند كه متاسفانه هنوز در داخل كشور توليد نمي‌شوند. لذا تقاضا داريم دستور فرماييد واردات اين نوع از كالاها در اولويت‌هاي نخست طبقه‌بندي كالاهاي وارداتي قرار گيرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون