• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3761 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ اسفند

گزارش فدراسيون جهاني درباره انتخابي جام جهاني ۲۰۱۹

ايران منتظر يك افتخار ديگر است

فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي به وضعيت تيم‌ ‌ملي ايران در مسير انتخابي جام جهاني ۲۰۱۹ پرداخته و گفت‌وگويي با علي توفيق، دبير فدراسيون بسكتبال ايران انجام داده است. در اين گزارش آمده: تنها شش ماه از قهرماني ايران در مسابقات آسيا چلنچ گذشته، اما بازيكنان ايران نمي‌توانند منتظر بمانند تا يك افتخار ديگر براي كشورشان كسب كنند. ايران توانسته سهميه‌اش را براي مسابقات آسيا كاپ در لبنان بگيرد و از دهم تا بيستم آگوست در اين مسابقات شركت مي‌كند كه شروع شيوه جديد برگزاري مسابقات بسكتبال است.
علي توفيق، دبير فدراسيون بسكتبال ايران با قدرت معتقد است كه سيستم جديد مسابقات مي‌تواند بسكتبال آسيا را تغيير دهد.
طبق سيستم مسابقاتي بسكتبال از سال ۲۰۱۷، 16 تيم آسيايي و اقيانوسيه در مسابقات انتخابي جام جهاني ۲۰۱۹ شركت مي‌كنند و اين مسابقات به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد. مسابقات در شش ماه نوامبر، فوريه، ژوئن، سپتامبر، نوامبر ۲۰۱۸ و فوريه ۲۰۱۹ برگزار مي‌شود. انتخاب شده‌ها تشكيل مي‌شوند از هفت تيم برتر كه به چين به عنوان ميزبان ‌اضافه مي‌شوند و در نخستين دوره جام جهاني كه با ۳۲ تيم‌ برگزار خواهد شد، شركت خواهند كرد.
توفيق مي‌گويد اصلي‌ترين قسمت اين سيستم جديد كه من را هيجان‌زده مي‌كند اين است كه تيم‌ها فرصت بيشتري دارند تا برابر هواداران و تماشاگران خود به ميدان بروند.  او ادامه‌ مي‌دهد: بازيكنان واقعا به اين تغييرات علاقه‌مندند و منتظر هستند تا كارشان را در ماه نوامبر شروع كنند. همه آنها از اصل اين تغييرات در نحوه مسابقات رضايت دارند. من احساس مي‌كنم كه نسل كنوني و نسل آينده بسكتبال بازيكناني خوش‌شانس دارند چرا كه آنها با اين شيوه به ميدان مي‌روند. زماني كه من بازيكن بودم، اين شانس را نداشتم كه خيلي زياد برابر هواداران‌مان به ميدان بروم، اما حالا اين شانس ايجاد شده است كه ما بدون محدوديت برابر هواداران‌مان به ميدان برويم. دبير فدراسيون بسكتبال ادامه‌ مي‌دهد: تماشاگران بسكتبال مطمئنا از اين نحوه مسابقات استقبال خواهند كرد چرا كه آنها هم اين شانس را دارند تا قهرمانان خود را در خانه ببينند. قسمت مهم ديگر اين تغييرات براي من بحث اقتصادي آن است. اين فرصت كمك مي‌كند تا ‌اسپانسرها و شركت‌هاي اقتصادي وارد قرارداد با فدراسيون شوند و آنها نه تنها در ديدارهاي داخلي، بلكه در ديدارهاي خارجي نيز از تيم بسكتبال حمايت مي‌كنند. براي مثال اگر ايران در كره‌جنوبي بازي كند ‌اسپانسر تيم‌ ‌ملي مي‌تواند خودش را در سئول نيز به عرضه بگذارد و از اين فرصت استفاده كند. اتفاقي كه قبلا رخ نداده است.
در تقويم جديد فيبا، آسيا تيم‌هاي اين قاره استراليا و نيوزيلند را نيز برابر خود مي‌بينند. حركتي كه توفيق آن را به عنوان يك پيشرفت براي بسكتبال آسيا مي‌داند. او مي‌گويد: ‌حضور استراليا و نيوزيلند در بين تيم‌هاي آسيايي نه تنها جذاب است، بلكه يك فشار مضاعفي به قدرت‌هاي سنتي بسكتبال آسيا وارد مي‌كند تا آنها پيشرفت داشته باشند و بتوانند برابر آنها بازي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون