• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3761 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ اسفند

پيش‌بيني AFC از حضور ايران در رقابت‌هاي قهرماني فوتبال ساحلي آسيا

صعود آسان

پايگاه اطلاع‌رساني كنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي از رقابت‌هاي فوتبال ساحلي قهرماني آسيا در مالزي نوشت: تيم ايران به عنوان يكي از مدعيان قهرماني در مسابقات شركت مي‌كند و بسياري انتظار دارند قهرمان سال 2013 به آساني از مرحله گروهي صعود كند. سايت رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا، اسماعيل زكريا سرمربي تيم فوتبال ساحلي مالزي نيز در مورد عملكرد شاگردان خود در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان فوتبال ساحلي آسيا 2017 خوشبين است. اين رقابت‌ها كه از ديروز در ترنگانو در سواحل شرقي مالزي آغاز شده، انتخابي رقابت‌هاي قهرماني فوتبال ساحلي سال 2017 در باهاما نيز هست.
رقابت‌‌هاي قهرماني فوتبال ساحلي آسيا با حضور 13 تيم در سه گروه از 14 تا 21 اسفند ماه در ترنگانو مالزي برگزار مي‌شود و تيم ملي فوتبال ساحلي كشورمان در گروه يك با بحرين، چين، مالزي و افغانستان رقابت مي‌كند. با وجود اينكه مالزي فقط در سال 1999 در رقابت‌هاي جهاني شركت كرده است، اما اسماعيل زكريا معتقد است تيم ميزبان در رويارويي با حريفان نامدار مرعوب نخواهد شد. او گفت: مالزي در فوتبال ساحلي در حال پيشرفت است و ما مي‌خواهيم به مردم مالزي نشان دهيم كه مي‌توانيم مبارزه خوبي را مقابل تيم‌هاي قوي مانند ايران و بحرين به نمايش بگذاريم. به جاي آنكه مرعوب تجربيات رقبا باشيم، مي‌خواهيم تجربه خود را كسب كنيم.
تيم فوتبال ساحلي ايران به عنوان يكي از مدعيان قهرماني در اين رقابت‌ها شركت مي‌كند. بسياري انتظار دارند قهرمان رقابت‌هاي سال 2013 فوتبال ساحلي، به آساني از مرحله گروهي صعود كند. اما محمدحسين ميرشمسي، سرمربي تيم ايران به جاي نگاه به عملكرد قبلي تيم، تمركز خود را به رقابت‌هاي پيش‌رو معطوف كرده است. او گفت: ما آماده‌سازي عالي براي اين بازي‌ها كه محبوبيت آن در ايران به سرعت در حال افزايش است، داشته‌ايم. من حدود دو سال است در تيم ملي ايران حضور دارم. ما بايد تمركز خود را روي آنچه بايد انجام دهيم، معطوف كنيم بدون آنكه به دستاوردهاي گذشته فكر كنيم. ميرشمسي افزود: تغييرات زيادي در تيم ملي ايجاد شده است. بايد به‌عنوان يك تيم در كنار هم باشيم تا شكست خود را براي حريفان دشوار كنيم. بحرين در فينال رقابت‌هاي 2006 با شكست ژاپن براي نخستين‌بار قهرمان اين رقابت‌ها شد. اما اين تيم سه سال بعد در رقابت براي قهرماني مغلوب ژاپن شد. آلميدا، سرمربي بحرين هم ژاپن را تنها حريف اصلي خود نمي‌داند.
او گفت: چندين تيم امكان قهرماني در مالزي را دارند. سرمربي پرتغالي بحرين گفت: البته بعد از اين همه سال مشتاق قهرماني دوباره هستيم و اين كار آساني نيست. زمان طولاني گذشته و ما و ساير تيم‌ها تغيير زيادي كرده‌ايم. از نظر من ژاپن همچنان قوي‌ترين تيم است و ساير تيم‌ها مثل عمان، لبنان، امارات متحده عربي و چين تيم‌هايي هستند كه بايد لحاظ شوند. برخي تيم‌ها بعد از انجام مسابقات زيادي به نيمه نهايي صعود مي‌كنند، در حالي كه برخي ديگر بعد از مسابقات كمتر به اين مرحله راه مي‌يابند. اين امر مي‌تواند بر ما تاثير بگذارد، اما ما بايد خود را محك بزنيم. مهم آن است كه نهايت تلاش خود را به كار‌گيريم، زيرا تمام تيم‌ها با هم فرق مي‌كنند و توانمندي‌هاي خود را دارند.
بهترين عملكرد قبلي چين مقام چهارمي در رقابت‌هاي 2006 و 2008 است كه شكست مقابل ايران ناكامي آنها را ثابت كرد. اگرچه شاگردان او قرار است بار ديگر به مصاف ايران بروند، اما لينگ لوهوي، سرمربي چين اين رقابت‌ها را محكي براي ميزان پيشرفت تيم مي‌داند. لينگ گفت: من احترام زيادي براي مربيان چهار تيم ديگر گروه قايل هستم. چين تيم جواني در فوتبال ساحلي است. مي‌خواهيم از آنها بياموزيم و از بازي خود مقابل بهترين تيم‌هاي آسيا لذت ببريم تا بيشتر پيشرفت كنيم. در سال‌هاي 2006 و 2008 تيم‌هاي بسيار كمتري حضور داشتند، اما اكنون تعداد تيم‌ها بيشتر شده است. فرصت زيادي براي صعود تيم‌ها فراهم است.
افغانستان براي دومين بار در رقابت‌هاي قهرماني فوتبال ساحلي آسيا شركت مي‌كند. روح‌الله رستگار نيز چشم به موفقيت تيم دوخته است. او گفت: ما در افغانستان با مشكل امنيت روبه‌رو هستيم. به همين علت برنامه‌هاي آماده‌سازي تيم را از يك ماه پيش آغاز كرديم. اما آرزوي بزرگي داريم و آن صعود به جام جهاني است. ساير تيم‌ها چالش‌هاي خاص خود را مطرح كردند. همه آنها حريفان سرسختي هستند، اما ما اميدواريم براي رقابت با آنها آماده باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون