رايگان شدن سرويس تماس بان
همراه اول اعلام كرد استفاده از سرويس «تماس بان» كاملا رايگان است. اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران اعلام كرد: طي روزهاي اخير مطلبي با مضمون هزينهدار بودن استفاده از سرويس «تماسبان» در شبكههاي اجتماعي در حال انتشار بوده كه كاملا نادرست است. همراه اول در اطلاعيه خود تاكيد كرده فعال كردن و استفاده از سرويس «تماسبان» رايگان بوده و هزينهاي ندارد. اين اپراتور در پايان، ضمن مبهم دانستن منبع اينگونه پيامها در شبكههاي اجتماعي، از مشتركين خود درخواست كرده جهت كسب اطلاعات صحيح به كانالهاي ارتباطي اين اپراتور همچون پرتال اينترنتي (mci. ir)، مركز تماس مشتركين (۹۹۹۰) و صفحات رسمي اين اپراتور در شبكههاي اجتماعي مراجعه كنند. گفتني است «تماسبان» سرويسي است كه حتي در هنگام در دسترس نبودن يا خاموش بودن تلفن همراه، مشترك از كليه تماسهاي دريافتي خود مطلع خواهد شد. چنانچه مشترك به علت در دسترس نبودن يا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دريافت تماس و پاسخگويي نباشد، «تماسبان» پس از اتصال مجدد فرد به شبكه همراه اول، شماره تمام كساني را كه در اين فاصله با وي تماس گرفتهاند به همراه زمان تماس آنها، در يك پيامك براي مشترك ارسال خواهد كرد. مشتركين همراه اول ميتوانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۹۹۱۴ سرويس «تماسبان» را فعال و با ارسال عدد ۵ سرويس را غيرفعال كنند. همچنين دريافت راهنماي سرويس با ارسال پيامك بدون متن به ۹۹۱۴ امكان پذير است.