• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3169 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن

اخبار كوتاه

ايوبي: فيلم‌هاي جشنواره حاشيه ندارند

حجت‌الله ايوبي، رييس سازمان سينمايي عصر ديروز با حضور در ويژه برنامه «يك فيلم يك سلام» در پرديس سينما ملت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه سال آينده وضعيت اقتصادي به چه شكل خواهد بود، گفت: سال آينده سال رياضيت اقتصادي براي سينما است و بودجه‌اي كه براي سال آينده در نظر گرفته شده حتي اگر به طور صد درصد هم اختصاص پيدا كند كه نمي‌كند باعث رياضت در اقتصاد سينما مي‌شود بنابراين سال خوبي را به لحاظ اقتصادي در سينما نخواهيم داشت. البته شرايط دولت را درك مي‌كنيم و مردم و اهالي سينما نيز اين مساله را درك خواهند كرد. او افزود: اميدوارم براي كمبود بودجه با اتكا به هوش و ذكاوت ايراني و هوش و ذكاوت سينماگران جوان به سمت توليد فيلم‌هاي كم‌خرج و پرمحتوا برويم. البته اين كار سختي است اما ايراني‌ها نشان دادند كه مي‌توانند اين كار را انجام دهند.
رييس سازمان سينمايي تاكيد كرد: زماني كه بودجه كم شود عملا زرق و برق توليد فيلم هم كم خواهد شد البته از جهتي هم اين كار بد نيست اما بايد بپذيريم كه سينما نياز به بودجه دارد و بدون بودجه و پول نمي‌توان فيلم ساخت. بودجه‌اي كه در اختيار سينما قرار گرفته شده و بودجه‌اي كه در اختيار فارابي قرار مي‌گيرد رقم جدي‌اي نيست و بودجه فارابي تنها مي‌تواند بودجه توليد دو فيلم باشد در حالي كه اين بودجه بايد صرف حمايت از 40 فيلم شود. او افزود: ما به سختي عادت كرديم و نشان داديم در سختي‌ها مي‌توانيم راهي پيدا كنيم تا از بحران عبور كنيم. حجت‌الله ايوبي در پاسخ به سوالي درباره انتصاب معاون جديد نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي توضيح داد: گزينه‌هاي مختلفي را در نظر داريم و با آنها در حال مذاكره هستيم و اميدواريم طي روزهاي آينده و قبل از برگزاري سي‌وسومين جشنواره فيلم فجر مدير جديد را منتصب كنيم. رييس سازمان سينمايي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه پرسيد آيا مجوز نمايش گرفتن در جشنواره به معناي مجوز دايم است، گفت: فيلم‌هايي كه وارد جشنواره شده‌اند هيچكدام حاشيه ندارند و همه مجوزهاي نمايش را خواهند گرفت برخي از فيلم‌ها مجوز اكران دارند برخي هم مجوز حضور در اكران كه اين فيلم‌ها پس از حضور در جشنواره مجوز اكران عمومي را
 از شوراي نمايش دريافت مي‌كنند.

واكنش پرويز پرستويي به برخي حاشيه‌ها

پرويز پرستويي درج مطالبي خلاف واقع از قول او در فضاي مجازي و برخي رسانه‌ها را شيطنت‌هاي عده‌اي خواند كه قصد دارند، نقد به چيزهايي بزنند كه صحت و سقم ندارد. اين بازيگر گفت: متاسفانه اخيرا مطالبي از قول من در خصوص رابطه روحانيت و سينما در فضاي مجازي و برخي از رسانه‌ها منتشر شده كه گفته‌هاي جديدي نيست و بخشي نيز كذب است. وي افزود: اين صحبت‌ها به بهمن سال 91 و زمان دعواهاي خانه سينما مربوط مي‌شود و ربطي به شرايط امروز ندارد، در واقع خطاب من به مسوولان ارشاد و سازمان سينمايي در دولت قبل بود كه قصد داشتند روحانيت و مردم را به خاطر سلب مسووليت خود مقابل هنرمندان قرار دهند.

رونمايي از آلبوم عليرضا قرباني و پورناظري‌ها پس از شش سال

آلبوم موسيقي «قطره‌هاي باران» اثر گروه «شمس» و با صداي عليرضا قرباني پس از شش سال رونمايي و منتشر شد.
به گزارش ايسنا، سهراب پورناظري درباره اين آلبوم توضيح داد: آلبوم موسيقي «قطره‌هاي باران» سال 87 توليد شد، اما بنا به دلايلي انتشارش تا امروز ميسر نبود. اين اثر پس از آشنايي خانواده پورناظري با عليرضا قرباني پي‌ريزي شد كه آلبوم «بر سماع تنبور» مدت‌ها پيش منتشر شد و حالا «قطره‌هاي باران» به بازار مي‌آيد.
اين نوازنده و آهنگساز اظهار كرد: در اين آلبوم آثاري در چند ژانر مختلف موسيقايي شنيده مي‌شود و سازهاي كلاسيك غربي نيز در تعدادي از قطعات همراهي‌كننده هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون