• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3798 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

چهره‌ها- خبرها

از حمله به سوريه حمايت كردم
هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه پيشين امريكا در گفت‌وگو با سي‌ان‌ان در پاسخ به اين سوال كه آيا از حمله به سوريه حمايت كرده و آن را موثر مي‌داند، تصريح كرد: فكر مي‌كنم براي گفتن اين امر زود است. من به‌طور علني از اين اقدام حمايت نكردم زيرا نقش من اين نبود اما در واقع از اين اقدام حمايت كردم. با اين حال اعتقاد دارم كه اين حمله تفاوت چنداني ايجاد نكرد. به گزارش ايسنا، اين مقام پيشين امريكايي جلوگيري از نفوذ روزافزون ايران و مقابله با تاثيرگذاري روسيه در خاورميانه را از جمله نگراني‌هاي خود عنوان كرد. وي همچنين از اين امر كه در پشت پرده توافق‌هايي ميان ترامپ و روسيه وجود داشته باشد، ابراز نگراني كرد. كلينتون به دلايل شكست خود در انتخابات رياست‌جمهوري پرداخت و گفت: معتقدم دليل شكست ما در انتخابات مداخلات و رويدادهاي اثرگذاري بود كه در ۱۰ روز آخر صورت گرفت. من در مسير پيروزي بودم تا اينكه هكرهاي روس مداخله كردند. اگر انتخابات در 27 اكتبر برگزار مي‌شد، من مي‌توانستم رييس‌جمهور شوم. كمپين من خوب و مناسب نبود. اما من در مسير پيروزي قرار داشتم اما افشاگري‌ها كار دستم داد. به نظرم علت باختم در اين انتخابات مداخله‌هاي 10 روز پاياني بود. تنفر از زن نقش بسزايي در شكستم ايفا كرد. نخستين زن رييس‌جمهوري امريكا مي‌توانست يك رخداد بسيار بزرگ باشد.

 

پيشنهاد امريكا، انگليس و كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس براي مذاكره را رد كردم
رييس‌جمهور پيشين يمن اعلام كرد كه با درخواست‌هاي امريكا، انگليس و كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس براي مذاكره جداگانه با وي بدون حضور انصارالله مخالفت كرده است. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت ارم نيوز، علي عبدالله صالح، رييس‌جمهور پيشين يمن در ديدار با رهبران حزب كنگره سراسري يمن گفت: جامعه بين‌الملل از حزب كنگره سراسري به عنوان يك حزب «ميانه‌رو» «دلبري» مي‌كند و مي‌خواهد تا به صورت جداگانه به مذاكره بپردازد. در مقابل نيز خواسته‌هاي جداگانه‌اي براي مذاكره با حوثي‌ها مطرح مي‌كنند. ما با اين «دلبري‌ها» مخالفيم. بلكه من با شما رو در رو و به همراه دوستانم از انصارالله و ديگران چه در صنعا، چه در رياض يا ظهران مذاكره مي‌كنم. ما به خاطر توقف جنگ و لغو محاصره تلاش خواهيم كرد و با هم متحد هستيم. من اينگونه به امريكايي‌ها، كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس و انگليسي‌هايي كه مي‌خواهند با صالح به تفاهم برسند پاسخ دادم. به آنها گفتم جنگ را متوقف كنيد، محاصره را بشكنيد و نام يمن را از بند هفتم پاك كنيد. نكته چهارم براي تفاهم با جامعه جهاني لغو قطعنامه 2216 شوراي امنيت است چراكه قطعنامه جنگ است و من آن را به رسميت نمي‌شناسم. وي درباره پيشنهادات ارايه شده به او براي ترك يمن گفت: مي‌خواهند بروم و ديگر باز نگردم. تنها زماني كه كشته شده باشم ممكن است از يمن خارج شوم.

 

دعوت مشعل از ترامپ براي بهره‌گيري از فرصت ارايه شده از سوي حماس
رييس دفتر سياسي جنبش حماس تاكيد كرد كه جامعه جهاني بايد پس از اعلام سند جديد اين جنبش فرصت را غنيمت بشمارد و دولت جديد امريكا مي‌تواند تغييري در شكل ارتباط ميان دو طرف فلسطيني و اسراييلي ايجاد كند. به گزارش ايسنا، خالد مشعل، رييس دفتر سياسي جنبش حماس در مصاحبه با شبكه سي‌ان‌ان امريكا با دعوت از جامعه جهاني براي استفاده از فرصتي كه پس از اعلام سند سياسي حماس ايجاد شده و جديت در برخورد با آن، اظهار داشت: دولت دونالد ترامپ، مي‌تواند تغييري در شكل رابطه دو طرف فلسطيني و اسراييلي ايجاد كند. اگر دولت ترامپ به سياست‌هاي قديمي امريكا ادامه دهد، هرگز نتايج جديدي از وضعيت كنوني نخواهد گرفت. رييس دفتر سياسي حماس با اشاره به سند سياسي جديد اين جنبش گفت: اين سند منصفانه است و معتقدم كه كشورهاي جهان بايد از اين فرصت براي گفت‌وگو با فلسطيني‌ها، حماس و اعراب و ادامه اعمال فشارها بر اسراييل استفاده كنند. وي در ادامه از ترامپ و دولت جديد امريكا خواست از روش‌هاي گذشته كه هيچ نتيجه‌اي از آنها حاصل نشد، دست برداشته و در فرصت ارايه شده از سوي حماس شيوه‌هاي جديدي را براي پايان دادن به اختلافات دو طرف فلسطيني-اسراييلي به كار گيرند. همچنين رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي حماس تاكيد كرد: سند سياسي كه حماس روز دوشنبه گذشته آن را منتشر كرد با راهبردهاي اين جنبش همسويي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون