• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3805 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ ارديبهشت

عددنوشت

ايجاد فرصت شغلي صنعتي
 قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي گفت: امكان اشتغال بيش از 200هزار جوان جوياي كار در واحدهاي صنفي توليدي، خدماتي و توزيعي با تامين منابع مالي فراهم خواهد شد. اجراي پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته موفق بوده است و برنامه كوتاه‌مدت اين وزارتخانه براي يك تا سه سال آينده تدوين شده است. وي افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه و پيش‌بيني يك هزار ميليارد تومان بودجه براي كمك به اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهي برنامه‌ريزي لازم براي تدوين آيين‌نامه‌هاي مربوطه در حال انجام است تا بنگاه‌هاي توليدي و خدماتي نسبت به جذب فارغ‌التحصيلان اقدام كنند. براي تحقق شعار امسال پيشنهاد شده تا با تامين 50 درصد حداقل دستمزد سال جاري توسط دولت امكان جذب حداقل 200هزار از جوانان جوياي كار در واحدهاي صنفي توليدي، توزيعي و خدماتي فراهم شود.


پيش‌بيني افزايش  توليد رقيبان
اوپك پيش‌بيني خود از رشد توليد نفت كشورهاي خارج از اين سازمان در سال ۲۰۱۷ را به ميزان بيش از ۶۰ درصد افزايش داد. اين سازمان در گزارش ماهانه خود رشد توليد كشورهاي غيرعضو اوپك در سال ۲۰۱۷ را ۹۵۰ هزار بشكه در روز برآورد كرد، در حالي كه در گزارش ماه پيش، اين رقم ۵۸۰ هزار بشكه در روز بود. پيش‌بيني جديد بر مبناي رشد بالاتر از حد انتظار توليد شركت‌هاي نفت شيل امريكا و فعاليت‌هاي نفت شني كانادا است. توليدكنندگان امريكايي و كانادايي براي سودآوري به قيمت‌هاي بالاتر نياز دارند و افزايش قيمت‌هاي نفت بازار جهاني در ماه‌هاي اخير، به آنها انگيزه لازم براي توليد بيشتر را فراهم كرده است. بر اساس گزارش ماركت واچ، اوپك دورنماي رشد توليد نفت امريكا در سال ميلادي جاري را به ميزان ۲۸۵ هزار بشكه در روز بالا برد و ۸۲۰ هزار بشكه در روز برآورد كرد.

حجم واردات كالاهاي واسطه‌اي
معاون امور گمركي گمرك كشور گفت: ميزان واردات در سال گذشته ۴۳ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار بوده كه ۶۰ درصد آن شامل كالاهاي واسطه‌اي، ۲۰ درصد شامل كالاهاي سرمايه‌اي و 3/16 درصد آن نيز كالاي مصرفي بوده است. عسكري اظهار كرد: در مقطعي تا سال‌هاي ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ تا ۸۰ ميليارد دلار هم واردات داشته‌ايم ولي ميزان واردات ما در سال گذشته ۴۳ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار بود كه نسبت به سال قبل حدود پنج درصد رشد داشته است. بيشتر واردات كه سهم آن به ۶۰ درصد مي‌رسد، كالاهاي واسطه‌اي بوده و تقريبا هشت ميليارد دلار از آنكه ۲۰ درصد واردات را تشكيل مي‌دهد، كالاهاي سرمايه‌اي است و 3/16 درصد آن نيز كالاي مصرفي است. ميانگين واردات اين چند سال كالاهاي واسطه‌اي، سرمايه‌اي و بخش كوچكي كالاهاي مصرفي بوده است.


خانه‌هاي خالي در تهران
مديركل راه و شهرسازي استان تهران ادامه داد: براي شهر تهران بايد اذعان شود كه 80 درصد اين 400 هزار واحد مسكوني خالي از سكنه مربوط به شهر تهران است. محمدزاده گفت: عمده اين واحدهاي خالي از سكنه مربوط به مناطق شمال تهران است و غالبا مجتمع‌هاي بزرگ واحدهاي خالي از سكنه دارند. تعريف خانه‌هاي خالي از سكنه نيز اينگونه است كه واحدهاي مسكوني نيمه‌كاره شامل اين آمار نمي‌شود و واحدهايي كه از نازك‌كاري رد شده‌اند و آماده بهره‌برداري هستند واحدهاي خالي از سكنه ناميده مي‌شوند. وي افزود: در جلسه‌اي كه با مسوولان مركز آمار داشتيم درخواست كرديم كه تحليل آنها را از واحدهاي مسكوني خالي از سكنه اخذ كنيم و مفهوم اينكه آيا در اين آمارهاي ارايه شده خانه‌هاي دوم يا نيمه‌كاره نيز احتساب شده است يا خير پس به هر حال توضيحات آنها نشان داد كه خانه دومي‌ها جدا شده است اما هنوز تحليل دقيق نمي‌توانند ارايه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون