• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3810 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

رئيس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداری کشور خبر داد:

توقف عمليات اجرايي 80 سد

رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري گفت: بر اساس قانون حفظ كاربري فرد بايد براي ساخت و ساز به كميسيون تبصره يك ماده يك اين قانون برود و مجوز لازم را بگيرد. شايد هيچگاه در تاريخ معاصر، كشور تا اين اندازه درگير مشكلات زيست محيطي نبود.
مشكلات مربوط به خشكسالي، افزايش بيابان‌ها در كنار تخريب جنگل‌ها و ديگر منابع طبيعي ايران سبب شدند تا امروز براي نخستين‌بار مباحث مربوط به اين حوزه در بحث‌هاي انتخاباتي ميان كانديداهاي مختلف هم جا باز كند تا اميدواري‌ها نسبت به اجماع ملي براي رفع مشكلات محيط زيست افزايش پيدا كند.
خداكرم جلالي، رئيس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداری کشور در گفت‌وگو با ايلنا، در رابطه با بحث مبارزه با تغيير كاربري اراضي كشاورزي در سال‌هاي اخير بيان داشت: ميزان تخريب و تصرف به حداقل ممكن رسيده و ديگر مثل گذشته چندين هكتار از اراضي تصرف و تخريب نمي‌شود.
او در ادامه تاكيد كرد كه بر اساس قانون حفظ كاربري فرد بايد براي ساخت و ساز به كميسيون تبصره يك ماده يك اين قانون برود و مجوز لازم را بگيرد. دو سال قبل اين موضوع را بخشنامه كرديم كه حتي در زمين ملكي خودشان حق ساخت و ساز را ندارند مگر اينكه مجوز لازم را از كميسيون مربوطه داشته باشند كه آن هم به سادگي صادر نمي‌شود. طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون در زمينه آبخيزداري ۲۶ ميليون هكتار و در زمينه بيابان‌زدايي هشت ميليون هكتار عمليات اجرايي انجام شده است.
جلالي در رابطه با بيابان‌زدايي در سال‌هاي اخير بيان داشت:  در حال حاضر يك ميليون و ۵۶۰ هزار هكتار عمليات آبخيزداري، ۸۹ هزار هكتار عمليات بيابان‌زدايي و حدود ۱۴۳ هزار هكتار جنگل‌كاري انجام شده كه نسبت به دولت گذشته بيش از دوبرابر افزايش داشته است.
 در حال حاضر با همكاري وزارتخانه‌هاي نيرو و جهاد كشاورزي عمليات اجرايي حدود ۸۰ سد در مراحل اجرايي مختلف متوقف شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون