• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3810 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

خبر كوتاه

 هشدار سازمان غذا و دارو درباره روغن‌كشي عطاري‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان| رسول ديناروند، رييس سازمان غذا و دارو با اشاره به روغن‌كشى در عطارى‌ها و سلامت روغن‌ها گفت: سلامت اين روغن‌ها به هيچ‌وجه مورد تاييد سازمان غذا و دارو نيست. مواد اوليه مانند زيتون و كنجدى كه اين روغن‌ها از آن گرفته مى شوند كنترل نشده و سلامت و بهداشت آنها جايى تاييد نشده است.
 اين روغن‌ها در زمان كوتاهى فاسد و اكسيد مى شوند و پراكسيد آنها به‌شدت افزايش پيدا مى‌كند و به ميزان زيادى براى سلامتى خطرناك هستند و به همين دليل مورد تاييد سازمان غذا و دارو نيست. اين روغن‌ها مى تواند سم آفلاتوكسين بالايى داشته باشد و اين سموم اگر از راه مواد غذايي وارد بدن شوند، مي‌توانند سرطانزا باشند و بر وجود اين ماده مضر در اين روغن‌ها كنترلى صورت نمى‌گيرد.
روغن‌كشى در عطارى‌ها به دليل آنكه روغن در لحظه گرفته شده و بلافاصله به مشترى تحويل مى‌شود امكان نظارت و كنترل بر سلامت آن از سوى سازمان غذا و دارو وجود ندارد و خطرات مصرف اين روغن‌ها به عهده مصرف‌كننده است.

آغاز طرح «كاشي ماندگار»  با ثبت خانه ايران درودي

نخستين «كاشي ماندگار» بر سر در خانه ايران درّودي نقاش، نويسنده و كارگردان شاخص ايران نصب شد. فرهاد نظري، مديركل دفتر ثبت آثار و حفظ و احياي ميراث معنوي و طبيعي سازمان ميراث‌فرهنگي در اين مراسم با اشاره به اجراي طرح نصب كاشي ماندگار گفت: «اين طرح كه با خانه خانم ايران درودي نقاش برجسته كشورمان آغاز شده است، به‌منظور پيگيري كنوانسيون 2003 يونسكو كه به پاسداري از ميراث ناملموس بشري اشاره دارد، در دستور كار سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري قرار گرفته است.
براساس اين كنوانسيون بايد گنجينه‌هاي زنده بشري را شناسايي و معرفي كنيم و به همين دليل ما به اين نتيجه رسيديم كه از خانه‌هاي مشاهير و مفاخر كه به شهرها هويت مي‌دهند آغاز كنيم، در اين طرح با شناسايي افرادي كه نقشي در فرهنگ و هنر كشورمان دارند، كاشي ماندگار در سردر خانه‌هاي اين مشاهير و مفاخر نصب مي‌شود. اين اقدام باعث مي‌شود افرادي كه در اين محله‌ها زندگي مي‌كنند، نگاه متفاوت‌تري به محله و شهر خود داشته باشند.»
رييس مركز روابط‌عمومي و اطلاع‌رساني سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با بيان اينكه نصب كاشي ماندگار بر سردر خانه‌هاي مشاهير و مفاخر علمي، فرهنگي، ديني، مذهبي كمترين قدرداني از اين افراد است، گفت: «براي اجراي مرحله اول اين طرح در تهران 50 شخصيت شناسايي شده‌اند كه نصب كاشي ماندگار بر سر در منزل اين افراد تا پايان خرداد سال جاري انجام مي‌شود، اما اين طرح ادامه‌دار خواهد بود و از اواسط خرداد در هر استان شاهد نصب 5 كاشي ماندگار خواهيم بود.
در سايت سازمان ميراث‌فرهنگي امكاني ايجاد شده كه مردم و علاقه‌مندان مي‌توانند، آدرس و مشخصات افراد شاخص و شهير محله‌هاي خود را در آن درج كنند تا بررسي‌هاي لازم براي نصب كاشي ماندگار براي اين خانه‌ها انجام شود.»

اطلاعيه وزارت ارتباطات درخصوص «خبر كذب فيلتر بعضي صفحات اينستاگرام»

ايسنا| در پي انتشار اخباري درخصوص فيلتر برخي صفحات اينستاگرام و نسبت دادن آن به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اين وزارتخانه اطلاعيه‌اي صادر كرد. روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام كرد: در چند روز اخير، توسط رسانه‌هاي مخالف دولت خبرهاي مختلفي در خصوص محدوديت دسترسي به اينترنت و صفحات اينستاگرام توليد و پخش شده است؛ از صفحه يك خواننده تا صفحه يك خبرگزاري.
وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات هرگونه فيلتر اين صفحات را تكذيب مي‌كند. از نظر فني حذف اكانت قطعا از طريق فيلترينگ امكان‌پذير نيست. اميدواريم اين موضوع يك سناريوي سياسي براي تخريب فعاليت‌هاي دولت نباشد.
در پايان مجددا هرگونه دخالت وزارت ارتباطات در ايجاد محدوديت در دسترسي به اين صفحات شديدا تكذيب و تاكيد مي‌شود وزارت ارتباطات امين همه مردم عزيز ايران است.
طبيعتا پيگيري حقوقي اين تهمت‌ها پس از برگزاري شكوهمند انتخابات انجام و گزارش آن به استحضار مردم شريف كشور مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون