• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3851 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۰ تير

واكنش‌هاي مختلف درباره اظهارات اخير در مورد فعاليت‌هاي سپاه:

سردار سلامي: سپاه عادت كرده است كه به مسائل كوچك نگاه نكند

گروه سياسي| ميزگرد تخصصي همايش تجلي اخلاص روز گذشته با حضور برخي فرماندهان سپاه و بسيج برگزار شد و در اين نشست برخي فرماندهان سپاه در مورد اظهارنظرهاي اخيري كه درمورد سپاه شده بود، پاسخ دادند. جانشين فرماندهي كل سپاه گفت: راه ما ساختن يك قدرت نفوذناپذير و شكست‌ناپذير براي جامعه اسلامي است. به گزارش ايسنا، سردار حسين سلامي اظهار كرد: معمولا هرگاه سپاه از جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي، استقلال كشور دفاع مي‌كند و در مقابل قدرت‌هاي بزرگ مي‌ايستد به صورت طبيعي واكنش‌هاي نظام سلطه و انسدادهاي داخلي آن نيز شديد مي‌شود. اين يك واقعيتي است كه جريان دارد و تمام شدني هم نيست. وي ادامه داد: سپاه هم خودش را در نقطه تقابل اين قدرت‌هاي بزرگ مي‌بيند و استقامت و تحمل و ثبات قدمش براي عبور از اين مسائل بالا است. ما به راه خودمان ادامه مي‌دهيم. راه ما ساختن يك قدرت نفوذناپذير و شكست‌ناپذير براي جامعه اسلامي است. راه ما راه دفاع از مستضعفان در جهان اسلام و گرفتن حق مستضعفان از سلطه‌گران، مستبدان و مستكبران است. سلامي گفت: اين هجمه‌ها به سپاه از نظر ما موضوعات پيش پا افتاده و ناچيزي است و به آنها وقعي نمي‌گذاريم و آنها را مانعي براي حركت خودمان نمي‌بينيم. اساسا سپاه عادت كرده است كه به مسائل كوچك نگاه نكند. ان‌شاءالله به مسير خودمان ادامه خواهيم داد.
بسيج آماده همكاري همه‌جانبه با دولت است
رييس بسيج، سپاه را يكي از مولفه‌هاي قدرت ملي دانست و اظهار داشت: اين موضوع امر كمي نيست، اگر مي‌خواهند با شخص من برخورد كنند مشكلي ندارد اما سپاه داراي جايگاهي است كه براي دوست و دشمنان مشخص شده است. سردار غلامحسين غيب‌پرور گفت: ما علاقه‌اي نداريم به هجمه‌ها پاسخي بدهيم؛ زيرا پاسخگويي گاهي اوقات مشكل را حل نمي‌كند؛ اما كساني كه اين هجمه را وارد مي‌كنند بايد بدانند كه به كجا ضربه مي‌زنند. سپاه يكي از مولفه‌هاي قدرت ملي است، اين موضوع امر كمي نيست، اگر مي‌خواهند با شخص من برخورد كنند، مشكلي ندارد؛ اما سپاه داراي جايگاهي است كه براي دوست و دشمنان مشخص شده است، حتي دشمن امروز معترف است كه سپاه يك نهاد خدمت‌گزار در طول انقلاب بوده است. وي يادآور شد: هرجايي نياز انقلاب بوده است واقعا سپاه حضور داشته است، در عرصه اقتصادي، فرهنگي، امنيتي و دفاعي كه در اوج فعاليتش بوده است سپاه هميشه حضور پررنگ داشته است، بنابراين درخواست مي‌كنيم كمي واقع بينانه‌تر به موضوع نگاه شود زيرا منافع ملي ما اين نگاه را ايجاب مي‌كند. غيب پرور، اظهار كرد: اگر مطلبي بر سپاه وارد است جاي آن مطرح كردن در رسانه نيست، اميد است اين موضوع به اتمام برسد. وي درباره همكاري بسيج با دولت گفت: محال است در هيچ سخنراني بنده همكاري بسيج با دولت را مشاهده نكنيد، بسيج در همه عرصه‌ها آماده همكاري با دولت را دارد، در بخش مهندسين كه ما با دريايي از كارشناس مواجه هستيم مي‌توانيم كمك كنيم. غيب‌پرور ابراز داشت: تا امروز با بسياري از دانشگاه‌ها تفاهمنامه امضا كرديم و در همايش‌ها و مراسم‌هاي زيادي حضور داشتيم كه اعضاي دولت هم شاهد آن بوده‌اند، در موضوعات مختلف آماده همكاري هستيم و اين همكاري را وظيفه خود مي‌دانيم و به نوعي رسالت ما به شمار مي‌رود. رييس سازمان بسيج مستضعفين در پايان گفت: نقش ما در حراست و پاسداري از انقلاب اسلامي است و از اين رو اين موضوع ايجاب مي‌كند كه ما داشته‌هاي خود را در خدمت مردم بگذاريم.
مساله اصلي راهيان نور
اثرگذاري آن در جامعه است
معاون فرهنگي- اجتماعي سپاه پاسداران گفت: امروز مساله اصلي در راهيان نور اثرگذاري آن در جامعه است و نبايد مسوولان درگير مسائل حاشيه‌اي شوند. سردار محمدرضا نقدي، معاون فرهنگي - اجتماعي سپاه پاسداران در ميزگرد تخصصي همايش تجلي اخلاص با اشاره به ديدار دست اندركاران و مسوولان راهيان نور با رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه سال گذشته اظهار داشت: آنچه كه بيش از همه توجه همگان را در اين ديدار به خود جلب كرد استفاده از تعبير راهيان نور به يك فناوري بود كه براي نخستين‌بار اين واژه از سوي مقام معظم رهبري استفاده شد. اين كلمه استفاده شد تا بدانيم و فراموش نكنيم كه اين منبع عظيم و دفاع مقدس كه در اختيار ماست را مي‌توان با فناوري و ابزار مختلف استخراج كرد و نهايت استفاده از آن را برد. معاون فرهنگي - اجتماعي سپاه پاسداران با تاكيد بر اينكه مساله اصلي راهيان نور اثر‌گذاري آن در جامعه است، افزود: وقتي ما يك كار بزرگ فرهنگي انجام مي‌دهيم بايد اثر آن را در جامعه ببينيم در غير اين صورت در آن زمينه كم كاري كرده‌ايم. اين مساله‌اي است كه بايد ذهن همه دست‌اندر‌كاران راهيان نور را درگير كند. امروز مساله اصلي در راهيان نور اثرگذاري آن در جامعه است و نبايد مسوولان درگير مسائل حاشيه‌اي شوند. نقدي در ادامه اظهار داشت: شهدا بهترين و اثربخش‌ترين جلوه‌ها براي بيداري هستند. همانطور كه امام راحل فرمودند: «اين انقلاب ادامه راه عاشورا است». هيچ پديده‌اي به اندازه شناساندن شهيد به عنوان يك انسان كامل نمي‌تواند اثربخش باشد. وي با مطرح كردن اين سوال كه چگونه مي‌توان از بيداري در راهيان نور، يك تاثير اجتماعي گرفت، گفت: نخستين لازمه اين كار، اين است كه در ابتداي تحول افراد بايد با يك بيان منطقي و حساب شده، تعليمي براي مخاطبان داشته باشيم و آسيب‌ها و خطراتي كه جوان ونوجوان را بعد از تحول به راهيان نور، تهديد مي‌كند را به او بشناسانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون