• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3851 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۰ تير

شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان كميته تشكيل مي‌دهد

گروه سياسي| نزديك به دو ماه و چند هفته از انتخابات رياست‌جمهوري و شوراها مي‌گذرد و حالا وقت آسيب‌شناسي است. ديروز اما خبر از تصميم شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان براي تشكيل يك كميته آسيب‌شناسي عملكرد اين شورا آمد؛ شورايي كه در ماه‌هاي اخير در مقاطعي همچون بسته شدن ليست اصلاح‌طلبان با انتقادهايي مواجه بوده است. با اين حال تشكيل اين كميته آسيب‌شناسي و انتشار اسامي آن با واكنش‌هايي هم مواجه شد.
تشكيل كميته آسيب‌شناسي
در آخرين جلسه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان كميته‌هايي جهت تعامل با دولت و ارزيابي عملكرد اين شورا تشكيل شد. به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف با اشاره به هجمه‌هاي صورت گرفته عليه روحاني از سوي برخي اشخاص تاكيد كرد: در شرايطي كه منطقه در فضاي ملتهبي به سر مي‌برد ضرورت اتحاد و هماهنگي مردم و همه نهادها و قواي كشور ضرورتي انكارناپذير است و در همين راستا شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان براي دستيابي به شرايطي كه منتج به همكاري همه ظرفيت‌هاي درون كشور براي توفيق و تقويت اركان نظام جمهوري اسلامي شود از هرگونه تلاشي دريغ نمي‌كند. وي در همين راستا اظهار اميدواري كرد كه روحاني با توجه به انتظار مردم با تشكيل كابينه كارآمد و اثربخش بتواند مجري برنامه‌ها و شعارهاي انتخاباتي‌اش باشد. در ادامه اين جلسه تشكيل كميته ارزيابي عملكرد شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان و اعضاي آن به تصويب رسيد و مقرر شد اين كميته با نظرخواهي از نخبگان و صاحبنظران به ارزيابي عملكرد اين شورا در دوره گذشته بپردازد. همچنين تشكيل كميته تعامل شوراي عالي با دولت و شوراهاي شهر و روستا به تصويب اعضا رسيد.
اسامي اعضاي كميته ارزيابي عملكرد شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان
همچنين يك عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: اعضاي كميته ارزيابي عملكرد شوراي عالي سياستگذاري انتخاب شدند. به گزارش ايلنا، اسماعيل گرامي‌مقدم درباره اعضاي كميته ارزيابي عملكرد شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان كه انتخاب شدند، گفت: كميته‌ هفت‌نفره، ارزيابي و آسيب‌شناسي تشكيل شد تا پس از اخذ پيشنهاد‌ها و انتقادات، اصلاحات را عملي سازد. او ادامه داد: آقايان حسن رسولي، مرتضي مبلغ، محمود ميرلوحي، آقازاده و طاهرنژاد و خانم‌ها صدراعظم نوري و الهه كولايي عضو اين كميته هستند. او درباره نشست روز پنحشنبه اعضاي هيات رييسه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با اعضاي اصلاح‌طلب شوراهاي شهر و روستا در سراسر كشور گفت: در اين نشست هر دو طرف به بيان ديدگاه‌هاي خود خواهند پرداخت.
واكنش شديد مديرعامل بنياد باران به اسامي
اما انتشار اسامي اعضاي كميته ارزيابي عملكرد شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با واكنش‌هايي هم روبه‌رو بود. روز گذشته جواد امام، مديرعامل بنياد باران در اين مورد گفت: واقعا جاي تعجب و تاسف است اين دوستان نه‌تنها تماما عضو شوراي عالي سياستگذاري هستند، بلكه اكثرا دست‌اندركار و داراي مسووليت در هيات رييسه و درگير در بستن ليست شوراها بوده‌اند. وي ادامه داد: حالا قرار است نسبت به عملكرد خودشان بررسي و ارزيابي داشته باشند؛ اين باكدام منطق جور است؟

 

31 نفر از دبيران كل احزاب ملي و استاني داوطلب عضويت در كميسيون ماده 10 شده اند

دبير كميسيون ماده 10 قانون فعاليت احزاب گفت: 31 نفر از دبيران كل احزاب استاني و ملي براي انتخابات عضويت در اين كميسيون داوطلب شده‌اند. به گزارش ايرنا، محمدامين رضازاده افزود: نام‌نويسي از دبيران كل احزاب براي انتخاب دو عضو كميسيون ماده 10 احزاب از چهارشنبه هفته گذشته آغاز و روز يكشنبه به پايان رسيد. وي ادامه داد: در طول اين مدت 21 نفر دبيران كل احزاب ملي و 10 نفر از دبيران كل احزاب استاني براي عضويت در كميسيون ماده 10 داوطلب شده‌اند. دبير كميسيون ماد 10 قانون فعاليت احزاب همچنين گفت: رمضان رنجبر نماينده، رييس قوه قضاييه و پروانه مافي، نماينده مجلس شوراي اسلامي و بنده به عنوان دبير كميسيون ماده 10 احزاب با انتخاب اعضاي كميسيون به عنوان هيات نظارت بر اين انتخابات برگزيده شده‌ايم كه به مدت سه روز شرايط داوطلبان را براساس قانون انطباق و اسامي نامزدهاي نهايي را اعلام مي‌كنيم. رضازاده افزود: پس از آن در صورتي كه داوطلبي اعتراض داشت دو روز فرصت دارد اعتراض خود را به كميسيون ماده 10 احزاب اعلام كند. وي خاطرنشان كرد: كميسيون ماده 10 احزاب نيز در مدت 48 ساعت به اين اعتراض‌ها رسيدگي و نتايج قطعي را اعلام مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون