• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3864 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ مرداد

خبر روز

حمله‌هاي بي‌پايان قاليباف به دولت
منتقدان يك‌بار هم كارنامه خودشان را ارايه دهند

ايسنا|  ديروز باز هم قاليباف شمشير انتقاد خود را به سمت دولت نشانه رفت و با بي‌انصاف خواندن منتقدان حامي دولت از آنها خواست تا قضاوت‌هاي بي‌غرضي را داشته باشند.
شهردار تهران درمراسم آيين افتتاح چند پروژه شهري گفت: با تلاش همكارانم در مجموعه شهرداري تهران در اين دوره مديريتي از اين باب كه همه بضاعت خودمان را پاي كار آورده‌ايم، خداوند را شاكريم اما از اين باب كه اين بضاعت ما نتوانست همه مشكلات شما مردم عزيز خصوصا در جنوب شهر را حل و فصل كند از شما مردم عزيز عذرخواه هستيم.
محمدباقر قاليباف طي سخناني گفت: با بهره‌برداري از خطوط 8 و 6 مترو در ماه آينده، خطوط مترو تهران به پايان مي‌رسد و اتوبان‌هاي شهر نيز بر اساس طرح جامع تكميل شده است.
شهردار تهران گفت: گاهي اوقات انسان مطالبي را مي‌شنود كه مي‌گويند چرا اين همه زير ساخت فراهم كرديد، يا اينكه گاهي مي‌گويند به حوزه مسائل عمراني توجه شده اما به مسائل فرهنگي و اجتماعي توجه نشده است.
خطاب بنده به بعضي از كساني است كه شايد از حد و مرز انصاف خارج هستند؛ يكي نيست از اينها سوال كند كه مقداري چشم‌هاي غرض‌ورزتان را باز كنيد و در اين شهر نگاه كنيد. در همين دوره فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي، سالن‌هاي تئاتر و صندلي‌هاي سينما در اين شهر نسبت به كل تاريخ شهر چند برابر شد؟ در اين شهر شوراياري‌هاي محلات چگونه شكل گرفتند؟ بيش از 350 سراي محله كه مركز فعاليت فرهنگي است و فرهنگسراها قبلا كجا بودند؟
جالب است بعضي پروژه‌هايي كه رويش حرف مي‌زنند، در مقياس جهاني از جهت طراحي، فني و اجرا جايزه مي‌گيرد اما آنها حرف‌هاي ديگري مي‌زنند.
البته ما اين مسائل را حاشيه‌اي مي‌دانيم و وارد اين موضوعات نمي‌شويم. وي گفت: اميدواريم عزيزاني كه اين مطالب را بيان مي‌كنند اين انصاف را هم داشته باشند چرا كه بعضا خودشان بيش از 3 دهه در مسووليت‌هاي مختلف، در سطوح ملي و محلي در كشور انجام وظيفه كردند؛ يك بار هم كارنامه خودشان را ارايه دهند و بگويند چه كردند؟ چرا دايم نقد كرده و به ديگران اعتراض مي‌كنند؟
قاليباف يادآور شد: آنها در طول مدت انقلاب در پست‌هاي مختلف مسوول بودند، اگر از بنده سوال كنند كه قاليباف چه كرده‌اي؟ من مي‌گويم 8 سال در جنگ بوديم و بعد از دوران دفاع مقدس نيز بخشي در قرارگاه و بسيج، بخشي در نيروي انتظامي و شهرداري بودم؛ كارنامه‌هاي ما روشن و مشخص است و خوب و بد آن هم معلوم است اما در مقابل، آنها هم يك بار كارنامه خودشان را به نمايش بگذارند و بگويند كارنامه‌شان چيست؟ وي سپس با لحني شبيه به طعنه گفت: البته براي مديران شهري آينده هم آرزوي موفقيت مي‌كنيم و اميدواريم در كار پيش رو خصوصا در حوزه محيط شهري و شهرداري موفق باشند؛ همه آرزوي ما از صميم دل اين است كه بتوانند بيشتر و بهتر از ما كار كنند و ما هم در خدمت آنها هستيم تا اگر تجربه و شناختي داريم، كمك كنيم تا كارها پيش برود.


75 هزار فرصت شغلي براي ايثارگران در دولت يازدهم

اعتماد|  شهيدي محلاتي، رييس بنياد شهيد با تاكيد بر اقدامات بنياد براي حل مشكلات معيشتي ايثارگران در دولت تدبير و اميد گفت: «طي سال‌هاي 1392 الي 1395 بيش از 166 هزار نفر از ايثارگران تسهيلات مسكن دريافت كرده‌اند، 44 هزار و 589 نفر از ايثارگران در دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي استخدام شده‌اند و 30 هزار و 748 نفر نيز از تسهيلات براي اجراي طرح‌هاي خود اشتغالي استفاده كرده‌اند.
همچنين در سال 1395 در اجراي قانون و آيين‌نامه ماده 79 نظام صنفي براي حدود 10 هزار نفر مجوزهايي از مراجع ذيصلاح براي ايجاد اشتغال ايثارگران گرفته شده است.
در ابتداي سال جاري، ايثارگران متقاضي شغل حدود 61 هزار نفر بودند و تلاش كرده‌ايم با تشكيل صندوق اشتغال و كارآفريني و اختصاص برنامه‌هاي مشاوره براي افراد جوياي كار، قدم‌هاي خوبي براي اشتغال ايثارگران برداشته شود.»


ثبت اطلاعات 6000 موتوسيكلت براي دريافت آرم طرح ترافيك

ايسنا|  مديركل واحد صدور آرم طرح ترافيك موتوسيكلت‌سواران از ثبت‌نام اطلاعات بيش از٦٠٠٠ موتور طي سه روز گذشته طرح خبر داد.
مصطفي قنبرنژاد ضمن تشريح روند ثبت نام آرم طرح ترافيك موتوسيكلت‌سواران با بيان اينكه احتمال تمديد محدود زمان ثبت‌نام وجود دارد، توضيح داد: از اول شهريورماه بررسي اطلاعات راكبان موتور در دستور كار قرار مي‌گيرد و در زمان اجراي طرح، مالكان و راكباني كه در مرحله اول نسبت به خوداظهاري ثبت نام نكرده باشند، پلاك آنها توسط دوربين‌ها ثبت و عوامل اجرايي نسبت به اعمال قانون اقدام مي‌كنند. قنبرنژاد با بيان اينكه موتورهاي برقي از ثبت نام در سامانه و پرداخت عوارض معاف هستند، اظهار داشت: راكبان موتورهاي كاربراتوري، انژكتوري و هيبريدي نيز براساس مصوبه شورا، بايد تعرفه و عوارض را پرداخت كنند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر مشكلات موجود در مالكيت موتوسيكلت‌ها گفت: در سامانه به سه طريقه مي‌توان مالكيت موتور را مشخص كرد؛ به گونه‌اي كه در ميان گزينه‌ها، قولنامه دستي، سند وكالتي و گزينه مالك وجود دارد و راكبان مي‌توانند يكي از اين دو گزينه را انتخاب كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون