• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3864 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ مرداد

خبر كوتاه

در صورت انصراف برخي كانديداهاي شهرداري افراد جايگزين تعيين مي‌شوند

ايلنا|  رييس سني شوراي پنجم گفت: اگر از هفت كانديداي شهرداري تهران فردي از ليست انصراف دهد، افراد جايگزين در نظر گرفته خواهد شد.
جلسه شوراي پنجم ديروزدر ساختمان شماره يك شوراي شهر برگزار شد، مقرر شده بود در اين جلسه ميثاقنامه نامزدهاي آينده شهرداري تهران به تصويب برسد، اما پيش‌نويسي كه پيش از اين توسط كميسيون حقوقي و نظارت تهيه شده بود، فقط بررسي شد و به تصويب نرسيد.
مرتضي الويري، رييس سني شوراي شهر پنجم در تشريح جزييات جلسه ديروز اين شورا گفت: امروز دو موضوع مورد بحث قرار گرفت، اول چارچوب برنامه نامزدهاي شهرداري و دوم ميثاقنامه يا تفاهمنامه‌اي كه قرار است نامزدهاي نهايي آن را امضا كنند. بر اين مبنا قرار شد نامزدهاي هفتگانه شهرداري تا دو هفته ديگر برنامه مكتوب خود را به شوراي پنجم ارايه دهند.
وي ادامه داد: در هفته سوم مردادماه نيز جلسه علني در شوراي شهر براي استماع برنامه‌ها برگزار خواهد شد و نامزدها به سوالات پاسخ خواهند داد. در اين جلسه خبرنگاران حضور خواهند داشت و اگر ممكن باشد مردم هم مي‌توانند به صورت اينترنتي و آنلاين جلسه را ببينند.
منتخب مردم در شوراي پنجم با اشاره به اينكه در جلسه امروز چارچوب ميثاقنامه مورد بحث و بررسي قرار گرفت، ادامه داد: اين ميثاقنامه سندي است كه ميان شوراي شهر و شهردار آينده امضا خواهد شد و در آن به تبيين مواردي خواهيم پرداخت كه در قانون شوراها ابهام دارد. يكي از اين موارد به عزل و نصب‌ معاونان و مديران شهرداري اختصاص دارد كه بايد با معيارهاي شوراي شهر سازگار باشد، البته اين به معناي دخالت در كار شهرداري نيست.
اين عضو شوراي شهر آينده با اشاره به اخباري كه در مورد بي‌اطلاعي برخي از كانديداها براي سمت شهرداري منتشر شده است، تصريح كرد: اين اظهارات به احتمال زياد به عدم درك و تفاهم دوطرفه (ميان برخي نامزدها و اعضاي شورا) بازمي‌گردد به عنوان مثال فردي پيشنهاد نامزدي خود را شنيده است و در واكنش به آن گفته است، بررسي خواهد كرد، اما عضو شورا اين امر را به منزله قبول پيشنهاد تلقي كرده است. در هر حال از هفت نفري كه به عنوان نامزد انتخاب كرديم فقط آقاي بي‌طرف بود كه اعلام كرد در جريان كانديداتوري نبوده است. رييس سني شوراي شهر با تاكيد بر اينكه تفاهم كامل ميان اعضاي شوراي پنجم وجود دارد، افزود: از آنجايي كه هنوز بندهاي ميثاق‌نامه تصويب نشده است، نمي‌توان به تشريح جزييات پرداخت.  الويري در پاسخ به اين سوال كه نامزدها قبل از ارايه برنامه يا بعد از آن بايد ميثاق‌نامه را امضا كنند، گفت: برخي پيشنهاد مي‌كنند؛ پس از مشخص شدن نامزدهاي نهايي ميثاق‌نامه امضا شود. با اين حال برخي معتقدند اين هفت نفر قبل از ارايه برنامه‌هاي خود ميثاق‌نامه را امضا كنند و اين از مواردي است كه در آينده در مورد آن تصميم‌گيري خواهد شد.  منتخب مردم در شوراي پنجم با تاكيد بر اينكه تعداد نامزدهاي شهرداري ثابت است اما امكان دارد در اسامي آنها تغييري اتفاق بيفتد، افزود: ممكن است برخي از اعضا به كابينه دعوت شوند در اين صورت اگر دو سه نفر به كابينه دعوت شوند يا خود انصراف دهند، نفرات بعدي وارد ليست خواهند شد تا دچار كمبود نباشيم.  او درباره زمانبندي دقيق فرآيند انتخاب شهردار گفت: تا دو هفته بعدي برنامه شهردار ارايه خواهد شد، در هفته سوم مرداد جلسه علني شوراي پنجم با حضور خبرنگاران براي ارايه برنامه برگزار مي‌شود.  اين عضو شوراي شهر در پاسخ به اين سوال كه آيا براي انصراف از ليست شهردار زماني مشخص شده است يا خير گفت: براي انصراف زماني پيش‌بيني نشده است، اما وقتي كانديداها برنامه خود را ارايه دادند و به مرحله بالاتر رفتند، ليست قطعيت خواهد يافت.

 

مديرعامل سازمان مديريت ميادين ميوه و تر بار:
مسوول كنترل آلودگي سبزيجات ما نيستيم

ايسنا|  عبدالحسين رحيمي مديرعامل سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌باردرخصوص انتشار شايعاتي در فضاي مجازي مبني برفرار وي از كشور گفت: فقط مي‌توانم بگويم اينها يكسري بداخلاقي است. وگرنه من هم مانند همه فقط چند روز از مرخصي‌ام را استفاده كردم.  وي درخصوص هشدار رحمت‌الله حافظي رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران در خصوص آبياري صيفي‌جات مزارع جنوبي تهران با آب‌هاي فاضلاب و احتمال آلوده بودن آنها گفت: ما تا جايي كه ممكن باشد محصولات عرضه شده در بازارچه‌هاي ميوه و تره‌بار شهرداري را چك مي‌كنيم ولي واقعيت اين است كه متوليان و سازمان‌هايي كه مسوول نظارت بر «توليد» ميوه و سبزيجات هستند بايد برسلامت آنها نظارت كنند و اين وظيفه ما نيست. ما فقط مسوول عرضه بهداشتي و مناسب و با كيفيت ميوه و سبزيجات هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون