• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3881 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد

خبر كوتاه

همكاري كويتي‌پور و رامين پرچمي در «غسالخونه»

«غسالخونه» عنوان نمايشي به كارگرداني مصطفي ملك مكان است كه از تاريخ 12 شهريورماه سال جاري در تالار حافظ روي صحنه خواهد رفت و رامين پرچمي به عنوان بازيگر و غلام كويتي‌پور به عنوان خواننده با اين نمايش همكاري دارند. مصطفي ملك مكان، كارگردان جوان حوزه تئاتر در نخستين اثر نمايشي‌اش سراغ نمايشنامه‌اي با مضمون صلح و جنگ رفته است.
نادر فلاح و رامين پرچمي به همراه علي برقي و جوانه دلشاد بازيگران اصلي اين نمايش هستند و بقيه بازيگران، از ميان چهره‌هاي جوان در حوزه تئاتر انتخاب شدند.
غلام كويتي‌پور، خواننده صاحب نام سال‌هاي جنگ، ترانه‌اي را با توجه به مضمون و محتواي اين اثر نمايشي آماده كرده است.


نقد جهان داستاني «زن زيادي»

درنشست راويان انديشه، جهان داستاني آل احمد با تاكيد بر «زن زيادي» با حضور دكتر حسين پاينده (نويسنده و منتقد ادبي) در فرهنگسراي انديشه نقد و بررسي مي‌شود. «زن زيادي» عنوان كتابي است كه در واقع جمع‌آوري همه داستان‌ها درباره زنان و با محوريت آنان در يك كتاب است. اين داستان‌ها از تمامي آثار آل احمد گردآمده‌اند. اين نشست امروز (چهارشنبه) ۲۵ مرداد ساعت ۱۷ در فرهنگسراي انديشه برگزار مي‌شود و حضور براي عموم آزاد است. علاقه‌مندان براي شركت در اين برنامه مي‌توانند به خيابان شريعتي، نرسيده به پل سيدخندان، بوستان انديشه، فرهنگسراي انديشه مراجعه كنند.


ادامه كنسرت‌هاي عليرضا قرباني

نخستين كنسرت «فروغ» با اجراي عليرضا قرباني تيرماه و همزمان با ايام عيد سعيد فطر به مدت چهار شب در تالار وحدت تهران برگزار شد كه استقبال خوب دوستداران موسيقي اصيل ايراني و طرفداران قرباني را به دنبال داشت. مقصد بعدي تور فروغ استان گيلان است و اين خواننده و نوازندگان اركسترش روز دهم شهريور و طي دو سئانس به ديدار مخاطبان‌شان در شهر رشت مي‌روند. همچنين خواننده آلبوم «فروغ» دومين اجراي اين كنسرت در پايتخت را شهريورماه روي صحنه خواهد برد كه هنوز اطلاعات دقيقي درباره آن درج نشده است.


دو ترجمه رمان پليسي  از عباس آگاهي

انتشارات جهان كتاب مجموعه كتاب پليسي‌اش را به بيش از هفتاد رساند. اين رمان‌هاي پليسي به ترتيب از ژرژ سيمنون و فردريك‌دار هستند كه عباس آگاهي آنها را به فارسي برگردانده است. ژرژ سيمنون و فردريك‌دار هر دو از نويسندگان مهم ژانر پليسي به حساب مي‌آيند. ژرژ سيمنون به دليل نوشتن رمان‌هاي پليسي شهرت بسياري دارد. رماني كه عباس آگاهي از سيمنون ترجمه كرده «مگره سرگرم مي‌شود» نام دارد. اين رمان يكي ديگر از رمان‌هاي سري آثار «كميسر مگره» است. اين كتاب در 160 صفحه و با قيمت 12 هزار تومان منتشر شده است. رمان فردريك‌دار تحت عنوان «نان حلال» در 152 صفحه و با قيمت دوازده هزار تومان راهي بازار شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون