• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3180 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن

تاييد گزينه پيشنهادي اوباما در سنا

اشتون كارتر، وزير دفاع جديد امريكا شد

اشتون كارتر 60 ساله كه متخصص فيزيك هسته‌اي است، رسما جايگزين چاك هگل 68 ساله در وزارت دفاع شد. نمايندگان مجلس سناي امريكا عصر پنجشنبه صلاحيت اشتون كارتر گزينه پيشنهادي باراك اوباما به عنوان وزير دفاع اين كشور را تاييد كردند. حالا كارتر كه از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به عنوان دومين مقام پنتاگون كار مي‌كرد، زمام كامل امور پنتاگون را در اختيار مي‌گيرد.
پيش از راي مثبت مجلس سنا به اشتون كارتر، كميته امور مسلح سناي امريكا نيز با ۲۵ راي مثبت و بدون راي منفي به گزينه پيشنهادي اوباما براي تصدي رياست وزارت دفاع راي مثبت داده بود. از كارتر به عنوان يك ضدايراني ياد مي‌شود. او در نشست اخير با كميته امور مسلح سنا اظهارات تندي عليه ايران مطرح كرده بود. اشتون كارتر چهارمين وزير دفاع كابينه اوباما در شش سال گذشته است. پيش از او رابرت گيتس، لئون پانه‌تا و چاك هگل اين مسووليت را
بر عهده داشتند. هر سه وزير دفاع اخير امريكا از اختلافات با كاخ سفيد گلايه كرده و مدعي بودند كه دولت اوباما اختيارات آنان را محدود مي‌كند. گفته مي‌شود چاك هگل، آخرين وزير دفاع امريكا نيز به دليل انتقاد از سياست اوباما در مقابله با داعش مجبور به كناره‌گيري شده است.
بر اين اساس به نظر مي‌رسد كارتر و اوباما در دو سال آينده نيز با هم دچار اختلافاتي شوند. در حالي كه وزير دفاع جديد امريكا از گزينه‌هاي نظامي در برابر چالش‌هاي خاورميانه دفاع مي‌كند اما رييس‌جمهوري امريكا استراتژي امنيت ملي اين كشور را بر اساس حداقل استفاده از گزينه  نظامي تنظيم كرده است.

اشتون كارتر كيست؟

كارتر دكتراي  فيزيك نظري از دانشگاه آكسفورد دارد و در فيزيك هسته‌اي نيز متخصص به شمار مي‌آيد. وزير دفاع جديد امريكا تاكنون ۱۱ كتاب و بيش از ۱۰۰ مقاله علمي منتشر كرده كه دامنه موضوعي آنها  از فيزيك و سياست‌هاي  امنيتي تا مديريت را شامل مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون