• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3180 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن

خبر كوتاه

حمله اردن و امارات به مواضع داعش

جنگنده‌هاي نيروي هوايي اردن در چارچوب حملات گسترده خود به مواضع داعش در سوريه، بار ديگر مواضع اين گروه را در 24 ساعت گذشته هدف قرار دادند. جنگنده‌هاي اف16 امارات نيز در اين حملات مشاركت فعال داشتند. ارتش اردن در بيانيه‌اي اعلام كرد كه جنگنده‌هاي نيروي هوايي اين كشور برخي «اهداف برگزيده» داعش را بمباران كرده و به پايگاه‌هاي خود بازگشتند. خبرگزاري اماراتي وام نيز اعلام كرد كه جنگنده‌هاي اف 16 نيروي هوايي امارات كه در يكي از پايگاه‌هاي نيروي هوايي اردن مستقر هستند به حملات خود عليه داعش ادامه داده و مراكز آموزش نظامي اين گروه را هدف قرار دادند. امارات حملات خود به مواضع داعش را روز سه‌شنبه آغاز كرده بود. در پي اعدام وحشيانه معاذ كساسبه، خلبان اردني به دست داعش، اردن حملات گسترده‌اي را عليه داعش آغاز كرده و امارات نيز جنگنده‌هاي اف16 خود را براي مقابله با اين گروه در اردن مستقر كرده است.

 

تظاهرات در سالگرد انقلاب

مردم بحرين بنا بر فراخوان برگزاري تظاهرات‌ها به مناسبت چهارمين سالگرد انقلاب 14 فوريه در حال آماده شدن هستند. اين در حالي است كه رييس امنيت ملي بحرين اعلام كرد كه چنين فراخوان‌ها و تظاهرات‌هايي در امنيت كشور اخلال ايجاد مي‌كند اما تظاهرات‌كنندگان بحريني روز گذشته نيز براي حمايت از اعتصاب همگاني و تاكيد بر خواسته‌هاي خود و جلوگيري از اقدامات سركوبگرانه نظام آل خليفه تظاهرات‌هايي را در غرب و جنوب منامه برگزار كردند. شاهدان عيني گزارش داده‌اند دستگاه‌هاي امنيتي به تظاهرات‌كنندگان حمله و چندين تن از آنان را در مناطق مختلف بازداشت كردند. دستگاه‌هاي امنيتي بحرين از مدت‌ها پيش براي مقابله با اعتراضات گسترده مردمي آن هم پيش از آغاز سالگرد انقلاب موج بازداشت‌هاي خود را عليه شهروندان بحريني آغاز كرده بود.

 

آزادي دو زن راننده در عربستان

مقام‌هاي عربستان سعودي دو فعال حقوق زنان به نام‌هاي لجين هذلول و ميسا عمودي را پس از دو ماه و نيم بازداشت، آزاد كردند. اين دو فعال حقوق زنان در ماه دسامبر و به دنبال حضور در كارزاري كه از زنان سعودي دعوت مي‌كرد قانون منع رانندگي بانوان را در اين كشور نقض كنند بازداشت شده بودند. هذلول كه از فعالان سرشناس در شبكه‌هاي اجتماعي است در روزهاي پاياني نوامبر و پس از آنكه با اتومبيل خود از مرز امارات متحده عربي وارد خاك عربستان شد به سبب بي‌توجهي به هشدار ماموران سعودي بازداشت شد. در پي اين بازداشت، عمودي كه روزنامه‌نگار سعودي و مقيم امارات متحده عربي است در حمايت از لجين هذلول و در حال رانندگي با اتومبيلش وارد خاك عربستان شد تا او نيز به بازداشتگاه برود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون