• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3180 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن

استقبال كاربران از بخش «نامه را رساندم» در سايت رهبر انقلاب

نامه به دست استادان و دانشگاهيان اروپايي و امريكايي رسيده است

پس از گذشته بيش از دو هفته از نگارش نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و امريكاي شمالي در وب سايت رهبري، بخشي راه‌اندازي شد به نام «نامه را رساندم». در اين بخش تمام كاربراني كه اين نامه را به هر روشي به دست جوانان كشورهاي ديگر رسانده‌اند به صورت كوتاه توضيح مي‌دهند كه دقيقا چگونه اين كار را كرده‌اند. كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي در طول اين سه هفته همچنان با اين هشتگ بخش‌هايي از اين نامه را منتشر مي‌كنند و درباره محورهاي مختلف اين نامه با همديگر گفت‌وگو مي‌كنند. كاربران پس از اينكه در اين بخش توضيح مي‌دهند كه چگونه نامه را رساندند شما مي‌توانيد تمام اين نامه‌ها را كه به دست جوانان اروپا و امريكاي شمالي رسيده است در پايين همين صفحه مشاهده كنيد. اكثر كاربراني كه در اين بخش از سايت رهبري توضيح داده‌اند كه چگونه اين نامه را رسانده‌اند از واكنش‌هاي مختلف مردم نقاط مختلف دنيا گزارش‌هايي را داده‌اند. برخي از آنها نوشته‌اند كه بخشي از جوانان اروپايي بودند كه اين نامه را قبول نمي‌كردند اما عده زيادي از آنها از متن و محتواي نامه استقبال مي‌كردند و اين حركت را اقدامي خوب و مثبت دانستند. يكي از همين كاربران نوشته است زماني كه مي‌خواسته درباره اين نامه در تمام شبكه‌هاي اجتماعي جست‌وجويي را انجام دهد با 20 ميليون پست مرتبط كه هشتگ (letter4u) را داشته مواجه شده و اكثر اين پست‌ها در حمايت از نامه رهبري بوده است. يكي ديگر از كاربران درباره رساندن نامه رهبري نوشته است: با يافتن آدرس ايميل اساتيد دانشگاهMIT ماساچوست. دانشگاه بركلي. دانشگاه استنفورد و هارواد براي حدود 150 نفر از آنها ايميل كردم و از آنها خواستم تا نامه را براي دانشجويان خود بخوانند كه آنها از اين نامه بسيار استقبال كردند. اكثر كاربران ايراني كه در ساير كشورهاي دنيا هستند اين نامه را به دست اروپايي‌ها و امريكايي‌ها رسانده‌اند و عكس‌هايي از آن منتشر كرده‌اند، به نوعي اين نامه بعد از انتشار در شبكه‌هاي اجتماعي هركدام به صورت فيزيكي هم اين نامه را رسانده‌اند. برخي ديگر از كاربران سعي كرده‌اند تا با پخش گسترده در شبكه‌هاي اجتماعي و ترند دادن به هشتگ مربوط به اين نامه، بحث‌ها و محورهاي مختلف نامه رهبري را همچنان در تايم لاين‌هاي مختلف قرار مي‌دهند. نكته قابل توجه براي اروپايي‌ها و امريكايي‌ها پس از نامه رهبري، طراحي زيباي اين نامه و هشتگ در شبكه‌هاي اجتماعي بوده است.

كامنت‌هاي منتخب

 معين | هرچند كار كوچكي بود، اما نامه شما را به دست يكي از دانشگاه‌هاي بين اللملي امريكا- كانادا رساندم، به تعدادي از دوستانم در آلمان، تركيه و فنلاند هم نامه شمارا رساندم.
 مهدي | در ابتدا ضمن اعلام كوتاهي تنها كاري كه توانستم انجام بدهم انتشار هشتگ letter4uدر اغلب پيج‌هاي خارجي در اينستاگرام و گوگل پلاس بود.
 رضا | تا حدي در ميان جوانان ايراني و تا حدي هم ميان جوانان اروپايي و البته عربي به واسطه حضور در شبكه‌هاي اجتماعي نامه رو پخش كردم.
 علي | اين نامه را هم از طريق شبكه‌هاي اجتماعي و هم به صورت فيزيكي به دست دوستان اروپايي خودم رساندم تا اين گونه بدانند كه كشور من و رهبر من از افكار تندروها حمايت نمي‌كنند و اسلام واقعي را در اين نامه معرفي كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون