• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3180 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن

خبـــر روز

افراطيون هيچگاه پاسخگوي اعمال‌شان نبوده‌اند

احمد حكيمي‌پور، دبيركل حزب اراده ملت: انقلاب اسلامي برآمده از آموزه‌هاي ديني است كه همگان را به اعتدال و اصلاح‌طلبي دعوت و ديگران را از افراط و تفريط پرهيز مي‌كند. مهم‌ترين آفتي كه ممكن است انقلاب اسلامي را تهديد كند، عدم تحقق شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي است. ايجاد محدوديت در آزادي براي شهروندان و ايجاد اخلال در استقلال كشور مي‌تواند به انقلاب‌مان ضربه بزند. متاسفانه گروه‌هايي هستند كه به قانون پايبند نيستند و به همين دليل، بي‌توجهي به قانون اساسي و به خصوص فصل سوم آن، يك تهديد جدي است. افزايش فعاليت افراطيون تهديدي جدي براي آينده انقلاب اسلامي است و انقلاب اسلامي برآمده از آموزه‌هاي ديني است كه همگان را به اعتدال و اصلاح‌طلبي دعوت مي‌كند و ديگران را از افراط و تفريط پرهيز مي‌دارد. افراطيون هيچگاه پاسخگوي اعمال‌شان نبوده‌اند و فعاليت آنها همواره به نظام و كشور ضربه زده و هزينه رفتارهاي آنها را ملت پرداخته است. (ايلنا)

چگونگي فعاليت احمدي‌نژاد در انتخابات مجلس

ناصر ايماني، تحليلگر و فعال سياسي اصولگرا: احمدي‌نژاد شخصا براي انتخابات مجلس كانديدا نخواهد شد ولي از اطرافيان خود حمايت خواهد كرد. بيشترين پايگاه مردمي احمدي‌نژاد در گذشته در ميان اقشار ضعيف جامعه از نظر مالي بود. اكنون نيز مسلما اگر بخواهد پايگاه راي خود را بازسازي كند بايد در ميان مردم ضعيف به دنبال آن باشد. زماني كه ايشان بعد از مدت زمان طولاني كه سخنراني در ميان مردم نداشته در يك مسجد و در چنين ايامي سخنراني مي‌كند طبيعي است كه بخواهد از دستاوردهاي انقلاب و آن دوره صحبت كند. همه روساي دولت از نقادي خوش‌شان نمي‌آيد و اين مشكل نيز دامنگير آقايان هاشمي، خاتمي، احمدي‌نژاد و اكنون نيز دولت آقاي روحاني بوده است، حتي دكتر روحاني نيز در مقابل نقدها كم تحمل هستند. احمدي‌نژاد نيز همين‌طور است. حرف ايشان مبني بر اينكه به دليل رياست هشت ساله بر قوه مجريه حق نقد كردن دارد بسيار نادرست است. مشكل شناخت از مشكلات اساسي كشور با سفر به نقاط مختلف دنيا حل نمي‌شود. همچنان كه امام خميني (ره) در مدت زماني كه رهبري كشور را بر عهده داشتند هيچ سفر خارج از كشور و حتي خارج از شهر تهران را نداشتند و فقط در جماران بودند، اما آنچنان شناخت عميقي از مشكلات كشور داشتند كه تعجب همگان را برانگيخته بودند. چه بسا افرادي كه مسافرت‌هاي زيادي رفته‌اند و شناخت‌شان نسبت به جامعه زياد است. در همان زمان رياست خود آقاي احمدي‌نژاد بسياري از مشكلات نه تنها حل نشد بلكه بدتر هم شد. مشكلات اقتصادي، فرهنگي و آموزش‌هاي غلطي كه داده شد همه از زمان خود ايشان است. (نامه نيوز)

اصلاح طلبان به دنبال آرايش جديد سياسي

حسين كنعاني‌مقدم، عضو جبهه ايستادگي: بسيار زود است كه از الان بخواهيم آرايش سياسي احزاب و گروه‌هاي سياسي را پيش‌بيني كنيم. آنها كه از صحنه سياست و رقابت دور بودند قصد دارند با يك آرايش سياسي جديد وارد عرصه رقابت شوند. در رابطه با اصولگرايان هم بايد گفت كه آنان به‌دنبال يك چتر وحدت براي جمع شدن زير آن هستند. در رابطه با ريزش‌هايي كه در هر دو جناح صورت گرفته است به نظر مي‌رسد تشكل‌هاي معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا به دنبال يك گرد‌همايي با نام معتدلين هستند! و سعي بر اين دارند تا با يك آرايش سياسي جديد و نو وارد صحنه شوند. شخصيت‌هايي هم كه قبلا در صحنه بودند و در اين مدت‌ها كنار گذاشته شده بوند به يك حركت جديدي نياز دارند، مثل افرادي كه در زمان احمدي‌نژاد مدتي از صحنه سياست خارج بودند و سعي بر اين دارند تا دوباره وارد عرصه سياسي كشور شوند. هواداران دولت روحاني به‌نظر مي‌رسد كه همان شيوه انتخابات رياست‌جمهوري را دنبال كنند و به دنبال تجميع توان خود در مسائل سياسي هستند؛ طيف‌هاي اصلاح‌طلب، كارگزار، اصولگرا و معتدل و غيره هركدام سعي دارند تا جريانات مختلف را دور هم جمع كنند و بتوانند اكثريت پارلمان را به دست بياورند. اگر اعتدال‌گراياني كه در جريان اصولگرايي و اصلاح‌طلبي هستند بخواهند روي كار بيايند و مجلس را در اختيار بگيرند، به عملكرد دكتر روحاني در يك سال آينده بستگي دارد، اينكه دولت پاسخگوي مطالبات كساني باشد كه به وي راي دادند و ايشان را به عنوان رييس‌جمهوري در اين سمت قرار دادند. (نامه نيوز)

جامعتين در انتخابات فعال است

آيت‌الله موحدي كرماني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز: جامعتين براي انتخابات آينده فعال هستند و موارد مختلف را بررسي مي‌كنند و مردم نيز بايد حواس‌شان باشد كه جامعتين به عنوان امين مردم چه نظري را مي‌دهد. تا زماني كه مقام معظم رهبري هستند هيچ فرد يا گروهي نمي‌تواند در مقابل رهبري بايستد و اميدواريم سايه مقام معظم رهبري كه شخصيتي بيدار و آگاه هستند بر سر انقلاب اسلامي مستدام باشد. درباره معيارهاي مناسب براي انتخاب يك نماينده در مجلس آينده، خوشبختانه در فصل و زمان لازم، مقام معظم رهبري معيارها را بيان مي‌كنند و مردم بايد به خوبي به شاخص‌هايي كه از سوي رهبري مطرح مي‌شود گوش كرده و بر اساس آن دقيقا عمل كنند. در مجموع تدين، تخصص، نشاط كاري، كارايي و احساس مسووليت از جمله شاخص‌هايي است كه بايد در انتخاب رييس‌جمهور و نمايندگان مجلس به آن توجه كافي و جدي صورت گيرد. يك نماينده مجلس بايد بداند كه در چهار سال مسووليت خود در مجلس، وظايف سنگيني را برعهده دارد و بنده همواره يكي از دعاهايي كه مي‌كنم، آن است كه خداوند كوتاهي‌هاي من را در 18 سال نمايندگي مجلس ببخشد. (مهر)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون