• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3901 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

سه نفر در ارتباط با حمله به روحاني ايراني در حج دستگير شدند

اعتماد| حج سال 96 پس از يك وقفه يك ساله امسال برگزار شد و طبق اعلام مسوولان سازمان حج بازگشت حجاج به كشور آغاز شده است. حميد محمدي، رييس سازمان حج و زيارت با اعلام اينكه سير خروجي حجاج ما به سمت ايران از دو فرودگاه جده و مدينه در حال انجام است، گفت: «بيش از 12 هزار نفر از حجاج ايراني نيز به كشور بازگشته‌اند و فرآيند بازگشت به‌طور جد و با دقت ادامه دارد.»
 هر چند كه برگزاري حج امسال با تمام حرف و حديث‌ها و انتقادات و شايعات برگزار شد، اما چندان هم بي‌حاشيه و آرام نبود و يكي از حواشي خبرساز آن مجروح شدن يك روحاني در حاشيه برگزاري حج بود. پنجشنبه 16 شهريور ماه پايگاه اطلاع‌رساني حج اعلام كرد: «عوامل ناشناس غروب چهارشنبه (ساعت 18:30) به حجت‌الاسلام‌والمسلين حسين اسماعيلي روحاني كاروان شماره ۱۳۰۰۵ اصفهان كه درحال تردد به سمت هتل محل اقامت خود بود حمله‌ور شده و پس از مجروح كردن وي با استفاده از موتوسيكلت از محل حادثه گريختند. دراين حمله، حجت‌الاسلام اسماعيلي از ناحيه كتف و پهلو مجروح شد كه با كمك عوامل امدادي ايراني و سعودي به سرعت به بيمارستان سعودي منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. سه نفر مظنون در ارتباط با اين حادثه بازداشت شده‌اند و تحقيقات ادامه دارد.» پس از انتشار اين خبر مسوولان بعثه رهبري و پليس عربستان شروع به بررسي اين موضوع كردند تا اينكه روز جمعه حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر؛ سرپرست حجاج ايراني از حجت‌الاسلام اسماعيلي روحاني كاروان اصفهان كه در حمله عوامل ناشناس در مكه مكرمه مجروح شده بود، عيادت كرد. حجت‌الاسلام حسين اسماعيلي؛ روحاني مجروح شده نيز در گفت‌وگو با سرپرست حجاج ايراني با تشريح نحوه حمله عوامل ناشناس به وي هنگام تردد به هتل محل اقامت خود، گفت: «ضارب پس از مجروح كردن من با استفاده از تاريكي از محل حادثه گريخت و اينجانب خود را به هتل رسانده و از آنجا به بيمارستان منتقل شدم.» به گفته پزشكان حال عمومي روحاني كاروان حج اصفهان رو به بهبود است.
شمار حجاج فوت شده ايراني به ۱۴ نفر رسيد
حجت‌الله روستا رييس بيمارستان ايراني مدينه منوره، در حاشيه بازديد رييس ستاد مدينه منوره از اين بيمارستان با بيان اينكه كادر درماني و تخصصي بيمارستان مدينه منوره تكميل و بخش‌هاي مختلف آزمايشگاهي و كلينيك‌هاي ديگر پزشكي در حال ارايه خدمات به حجاج هستند، افزود: خوشبختانه در حال حاضر هيچ يك از حجاج ايراني در اين بيمارستان بستري نيستند. تنها يك بيمار در حال حاضر به دليل عفونت ريوي در بيمارستان سعودي مدينه بستري است كه اين بيمار هم از زايران مدينه نبوده و از حجاجي است كه به صورت ترانزيت به فرودگاه مدينه منتقل مي‌شوند؛ وضع عمومي اين بيمار مناسب است و ظرف روزهاي آتي مرخص خواهد شد.
روستا همچنين به درگذشت يك زاير ايراني در مدينه منوره اشاره كرد و گفت: اين بانوي ايراني كه از مكه مكرمه براي عزيمت به ايران راهي فرودگاه مدينه منوره شده بود، به دليل ايست قلبي به بيمارستان سعودي منتقل شد كه متاسفانه جان باخت. اين نخستين زاير ايراني بود كه در مدينه منوره جان خود را از دست داد و شمار زايران فوت شده ايراني در مناسك حج امسال با احتساب اين زاير به ۱۴ نفر رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها