• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3901 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

خبر كوتاه

برنده‌هاي ليگ كودكان حاشيه‌نشين مشخص شدند

اعتماد | سومين دوره ليگ مردمي پرشين روز جمعه 17 شهريور بعد از يك هفته رقابت در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان، به پايان رسيد. مراسم اختتاميه اين ليگ كه به همت جمعيت دانشجويي امام علي (ع) و با حضور كودكان حاشيه نشين از شهرهاي مختلف برگزار شده بود، روز جمعه در محل برگزاري بازي‌ها در زمين چمن دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد. در اين مراسم علاوه بر اهداي كاپ و مدال به قهرمانان، بازي دوستانه‌اي بين تيم منتخب پرشين و تيم اميد پرسپوليس نيز برگزار شد. اين ليگ كه به مدت يك هفته در جريان بود با استقبال بي‌نظير زنان تماشاچي مواجه شد. برگزاري ليگ پرشين كه بازتاب بسيار گسترده‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي داشت، توانست توجه بسياري را به مقوله حضور زنان در ورزشگاه جلب كند و در عين حال پاي ستاره‌هاي فوتبال را هم به ميدان مسابقات جوانمردانه فوتباليست‌هاي حاشيه‌نشين باز كند. حسين ماهيني، بازيكن تيم پرسپوليس بعد از اينكه كاربران بسياري او را در توييتر به حضور در ليگ دعوت كردند، در حساب توييتري‌اش اعلام كرد كه به همراه خانواده در مراسم اختتاميه ليگ پرشين حضور خواهد داشت. پژمان منتظري هم از ديگر فوتباليست‌هايي بود كه در مراسم اختتاميه بازي‌هاي ليگ پرشين حضور پيدا كرد. در اين دوره از رقابت‌ها تيم پرشين ساري رده جوانان قهرمان ليگ پرشين شد و تيم پرشين كردستان در دو رده نوجوانان و نونهالان توانست به مقام قهرماني سومين دوره ليگ پرشين برسد.

 

كتاب هاي اهدايي سرهنگ  بزرگمهر به دستگاه هاي بازيافت سپرده شدند

اعتماد| «با آگاهي از عشقي كه پدرم همواره نسبت به شهر و شهريت آستارا داشت، چهار سال پس از درگذشت ايشان، مجموعه كتاب هاي كتابخانه شخصي ايشان را در سال 1390، به كتابخانه عمومي اين شهر هديه كردم تا شايد به وظيفه خود در قبال دلبستگي او به زادگاهش عمل كرده باشم.» شيرين بزرگمهر، عضو هيات علمي دانشگاه هنر با اين جمله خبري دردناك را به گوش مردم و رسانه‌ها رساند؛ خبري كه در ابتداي امر قابل باور نبود و به شايعه و سياه نمايي بيشتر شبيه بود، اما حقيقت تلخ و برنده اين خبر با جملات بعدي خانم بزرگمهر كام بسياري از اهالي فرهنگ را تلخ كرد: «پس از شش سال پيگيري مستمر، (كه همواره با تقاضاي باز پس گرفتن كتاب‌ها همراه بود) در تاريخ دوشنبه 13 شهريور ماه 1396 در ملاقات حضوري در «اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان آستارا» با رياست اين كتابخانه پاسخ نهايي چنين بود: «مجموعه كتاب ها به دليل فرسودگي طبق دستورالعمل رسمي و با نظر كتابدار به بازيافت سپرده شدند.»

 

براي كمك به تحصيل كودكان مرز نشين  به «صفر مرزي» بپيونديد

اعتماد| كمپين «صفر مرزي» كه از يك ماه قبل و با هدف كمك به تحصيل كودكان محروم ساكن در مناطق مرزي ايران تشكيل شده، تا پايان مهرماه منتظر كمك‌هاي نيكوكاران است تا با جمع‌آوري لوازم‌التحرير اهدايي، امكان تحصيل حداقل 12 هزار كودك محروم ساكن در نقاط مرزي را فراهم كند. اين كمپين توسط جمعيت خيريه «طلوع بي‌نشان‌ها» راه‌اندازي شده و دومين سالي است كه براي تامين لوازم‌التحرير كودكان محروم مرزنشين اقدام مي‌كند. اكبر رجبي، مديرعامل اين انجمن غير دولتي، در گفت‌وگو با «اعتماد» در توضيح چگونگي كمك به اين كمپين و هدف اين اقدام مي‌گويد: «در30 شهر، گروه‌هاي تلگرامي راه‌اندازي كرده‌ايم و ساكنان اين شهرها مي‌توانند از طريق اين گروه‌ها، از محل تحويل لوازم‌التحرير اهدايي خود مطلع شوند. هدف ما، اين است كه با كمك به تحصيل اين كودكان كه دقيقا به دليل فقر مالي خانواده، از آن محروم شده‌اند، كاري كنيم كه اين كودكان، كارتن خواب‌هاي 20 سال آينده كشورمان نباشند.» كمپين «صفر مرزي» تاكيد دارد كه فقط، لوازم‌التحرير - ترجيحا از نوع ايراني- اهدا شود و نيازي به كمك نقدي، اهداي پوشاك يا مواد غذايي نيست. ساكنان استان‌هاي كرمان، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، سمنان، گلستان، مازندران، گيلان، تهران، مركزي، البرز، اصفهان، فارس، بوشهر، خوزستان، يزد، همدان، كرمانشاه، آذربايجان شرقي، قم و آذربايجان غربي مي‌توانند حتي لوازم التحرير بلااستفاده در منزل را به جاي دور انداختن، به مكان‌هاي تعيين شده در شهرهاي محل سكونت خود تحويل دهند و در شادي كودكي كه به دليل ناتواني خانواده، حتي از داشتن يك دفترچه سفيد هم محروم بوده، سهيم باشند. بهبوديافتگان از اعتياد هم، در محل اين انجمن غير دولتي و با شماره تلفن 55147989 پاسخگوي نيكوكاران براي ارايه توضيحات بيشتر خواهند بود.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها