• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3901 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

نخستين مشاور رييس‌جمهور در امور زنان درگذشت

شهلا حبيبي، نخستين مشاور رييس‌جمهور در امور زنان پس از جمهوري اسلامي، درگذشت. حبيبي در سال ۱۳۳۷ در كرمانشاه به دنيا آمد و در سال ۱۳۷۰ به عنوان نخستين مشاور رييس‌جمهور زن در جمهوري اسلامي در دولت حجت‌الاسلام هاشمي‌رفسنجاني منصوب شد. پيكر شهلا حبيبي صبح جمعه از مقابل ساختمان معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري تشييع شد و در قطعه نام آوران بهشت زهراي تهران به خاك سپرده شد. در مراسم تشييع پيكر مرحومه حبيبي، معصومه ابتكار رييس سابق سازمان حفاظت محيط زيست، سهيلا جلودارزاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، فائزه هاشمي‌رفسنجاني نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي و مريم مجتهدزاده رييس سازمان نشر آثار و ارزش‌هاي مشاركت زنان در دفاع مقدس حضور داشتند.
معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور در امور زنان در پيام تسليتي كه به همين مناسبت منتشر كرد نوشت: «تلاش‌ها و استقامت زنده‌ياد شهلا حبيبي براي هموار ساختن راه دختران و بانوان اين سرزمين به قله‌هاي سرفرازي، بر فعالين اجتماعي پوشيده نيست. نام شهلا حبيبي با فعاليت تشكيلاتي براي ارتقاي وضعيت زنان در حوزه‌هاي دولتي و غيردولتي عجين است. درخشش زنان ايراني در همه عرصه‌ها، آرمان مرحوم شهلا حبيبي بود كه البته در دوران زندگي‌اش بسياري از موفقيت‌هاي آنان را در مسيري كه گشوده بود، ديد.»
شهيندخت مولاوردي، دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور حقوق شهروندي نيز در پيامي درگذشت شهلا حبيبي را تسليت گفت و در بخشي از پيام تسليتش نوشت: «تشكيل دفتر امور زنان رياست‌جمهوري در سال ۷۰ و انتصاب نخستين مشاور رييس‌جمهور وقت در امور زنان در كشور نقطه عطفي در توجه به مسائل زنان و ملزومات و زيرساخت‌هاي مربوط به آن بود كه افتخار آن به نام سردار سازندگي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و شهلا حبيبي ثبت و ماندگار شد. بي‌ترديد تمام موفقيت‌هاي امروز حوزه زنان و خانواده و دستاوردهاي زنان در فعاليت‌هاي انجمني و تشكل‌هاي مردم نهاد ريشه در آن دوران داشته و مديون تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي خالصانه و بي‌شايبه امثال شهلا حبيبي است كه سنگ ‌بناي آن را گذاشتند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها