• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3901 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

حسين عبدي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

شانس پرسپوليس براي صعود به نيمه‌نهايي زياد است

مهدي روزخوش

 

 

كاروان تيم فوتبال پرسپوليس روز گذشته تهران را به مقصد دوبي ترك كرد تا با اقامت در باشگاه ايرانيان اين شهر خودش را براي رويارويي با الاهلي عربستان آماده كند؛ ديداري كه قرار است در جريان دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در ابوظبي برگزار شود. شاگردان برانكو كه در ديدار رفت، شكست دو بر صفر را با تساوي عوض كردند اميدوارند با برتري برابر حريف عربستاني، براي نخستين بار به جمع چهار تيم برتر ليگ قهرمانان صعود كنند. براي بررسي شرايط اين روزهاي پرسپوليس با حسين عبدي همكلام شديم تا از زبان پيشكسوت اين تيم وضعيت فني بازي را بيشتر بررسي كنيم.

پرسپوليس بايد روز سه‌شنبه در ابوظبي به مصاف الاهلي عربستان برود. با توجه به نتيجه ديدار رفت كه با ميزباني پرسپوليس همراه بود، بازي برگشت را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

اگر از نظر نتيجه بررسي كنيم، با توجه به اينكه در بازي رفت پرسپوليس ميزبان بود، نتيجه خوبي به دست نيامد. چراكه ما در زمين خودمان دو گل از حريف عربستاني دريافت كرديم اما واقعيت اين است كه در آن بازي پرسپوليس باخت دو بر صفر را به تساوي دو - دو كشاند و اين موضوع نشان داد كه تيم اگر اراده كند و منسجم باشد، مي‌تواند به بازي برگردد. البته بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه وقتي در كشور ثالث بازي مي‌كنيد ديگر ميزباني يا ميهماني مفهومي ندارد. البته من معتقدم پرسپوليس در بازي رفت هم ميهمان بود چرا كه از تصاوير تلويزيوني مشخص بود كه تيم عربستاني هواداران زيادي در ورزشگاه دارد. بنا بر اين فكر مي‌كنم بازي برگشت كه قرار است در ابوظبي برگزار شود، تفاوت چنداني با بازي رفت ندارد.

در بازي رفت برانكو با سه تعويضي كه انجام داد، نوع بازي تيم تغيير كرد و در ادامه شاهد به ثمر رسيدن گل‌هاي پرسپوليس بوديم، نظرتان درباره اين تعويض‌ها و البته نقش مربي در لحظات حساس چيست؟

مربيان هميشه در كنار زمين بازي را لحظه‌اي آناليز مي‌كنند. بنابراين در مواقع حساس سعي دارند با تعويض و البته تغيير شيوه بازي، نتيجه دلخواه را كسب كنند. حال در اين ميان مربياني موفق هستند كه تحليل و آناليز درستي داشته باشند و البته بتوانند تصميمات درستي هم بگيرند. در بازي رفت ما شاهد اين بوديم كه تيم عملكرد خوبي نداشت و بازي‌هاي هميشگي‌اش را انجام نمي‌داد. برانكو هم به خوبي اين موضوع را آناليز كرد و ديديم با تصميم درست سه تعويض انجام داد و بازي برگشت. البته اين فقط به تاكتيك‌هاي هجومي خلاصه نمي‌شود. گاهي تيم از حريف پيش است و شما سعي داريد برتري خودتان را حفظ كنيد. بنابراين دست به تعويض مي‌زنيد. با شناختي كه از برانكو دارم، مي‌دانم او بازي را به خوبي آناليز مي‌كند و بهتر از هر كسي مي‌داند در چه موقع چه تصميمي بگيرد.

نتيجه بازي را چطور پيش‌بيني مي‌كنيد؟

در فوتبال نمي‌شود بازي را پيش‌بيني كرد اما مي‌شود اميدوار بود. با توجه به شرايطي كه اين روزها پرسپوليس دارد فكر مي‌كنم شانس صعودش كم نباشد. البته نبايد تيم حريف را هم فراموش كنيم. الاهلي يكي از بهترين تيم‌هاي عربستان است و بازيكنان بسيار خوبي دارد. از نظر مالي آنها سرمايه‌گذاري‌هاي سنگيني انجام داده‌اند به‌طوري كه شايد مبلغ قرارداد دو بازيكن آنها به اندازه بودجه كل باشگاه پرسپوليس باشد. در كل معتقدم درست است كه آنها هزينه‌هاي زيادي را انجام داده‌اند اما پرسپوليس هم بهترين تيم ايراني است كه شانس زيادي براي صعود دارد. ما همه اميدوار هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها