• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3901 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

كشتي را هم تحويل بگيريد آقاي رييس‌جمهور

عسكري‌محمديان پيشكسوت كشتي

از رييس‌جمهور محترم و مسوولان ورزش كشور به عنوان عضوي از جامعه كشتي و مردم ايران درخواست دارم كه نگاه عادلانه‌اي به ورزش داشته باشند و با كشتي به‌عنوان ورزش اول و ملي ايران در جايگاه اصلي خودش برخورد كنند. براي جامعه كشتي قابل قبول نيست كه رييس‌جمهور چند رشته ورزشي را به حضور بپذيرد اما براي جامعه كشتي و كشتي‌گيران كه از زحمتكش‌ترين و بي‌توقع‌ترين قشر ورزش ايران هستند وقتي را نگذارد.
تاريخ ورزش ايران به خوبي قهرماني‌ها و افتخارات كشتي را نمايان مي‌كند و بر هيچ‌كسي پوشيده نيست كه در رقابت‌هاي المپيك و بازي‌هاي آسيايي كشتي ناجي ورزش ايران بوده است. اگر به تاريخ المپيك‌ها رجوع كنيم، ورزش ايران با مدال‌هاي كشتي شناخته مي‌شود؛ جايي كه بيش از 60 درصد مدال‌هاي كسب شده در رقابت‌هاي المپيك از آن كشتي است. هر زمان كه به اين رشته بها داده شده است و حمايت‌هاي لازم صورت گرفته، كشتي‌گيران توانسته‌اند افتخارات بي‌نظيري را كسب كنند. اما چيزي كه ما در چند سال گذشته شاهد آن بوديم حمايت كمرنگ مسوولان از اين رشته و كم‌توجهي به افتخارات آن است. كشتي هم‌اكنون با مديريت خادم به افتخارات زيادي دست يافته است. اگر عملكرد كشتي را در چند سال گذشته مرور كنيم مي‌بينيم كه در تمامي رده‌هاي سني چه در آزاد و چه در فرنگي توانسته‌ايم روي سكوي قهرماني بايستيم و برخي از افتخارات براي نخستين بار در اين رشته اتفاق افتاده است. براي نخستين بار در رقابت‌هاي جهاني كشتي فرنگي بزرگسالان به عنوان قهرماني رسيديم و تيم كشتي آزاد نيز توانست پس از سال‌ها قهرمان جهان شود؛ ضمن اينكه در اين چند سال گذشته همواره اين تيم بر سكوي قهرماني ايستاده است.
البته كار در رده‌هاي سني پايين‌تر هم به خوبي انجام شد جايي كه تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي نوجوانان و جوانان براي نخستين بار توانستند قهرمان جهان شوند و تيم آزاد جوانان نيز دو سال پياپي قهرمان كشتي آزاد جهان شد. درباره نتايج بد فرانسه هم بايد بگويم اين دست ناكامي‌ها در دنياي ورزش امري كاملا طبيعي است. اگر به تيم‌هاي مطرح ديگر جهان هم نگاهي داشته باشيم مي‌بينيم كه در برخي از حضورهاي خود ناكام بوده‌اند. به‌ عنوان مثال براي كشور قدرتمندي همچون روسيه با آن همه پتانسيل قهرماني كه هر ساله چند مدال طلا را در كشتي آزاد به دست مي‌آورد، نداشتن مدال طلا نوعي ناكامي محسوب مي‌شود. متاسفانه در چند سال گذشته مي‌بينيم كه رشته‌هايي همچون فوتبال و واليبال مقبوليت بيشتري در نزد مسوولان دارند و افتخارآفريني‌هاي كشتي به چشم نمي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها