• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3901 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

نادال در آستانه شانزدهمين گرنداسلم

در مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي گرنداسلم تنيس اوپن امريكا، بامداد شنبه رافائل نادال، مرد شماره يك تنيس جهان با نتيجه 4 بر يك از سد خوان مارتين دل پوتروي آرژانتيني گذشت و به فينال رسيد.
اين ستاره اسپانيايي ست اول را با رقيب كه در مرحله قبل راجر فدرر را حذف كرد، با نتيجه 6 بر 4 باخت اما سه ست بعدي را با نتايج 6 بر صفر، 6 بر 3 و 6 بر 2 به سود خود به پايان رساند.
دل‌پوترو در سال 2009 موفق شده بود با شكست نادال راهي فينال شود و در اين مرحله نيز با شكست راجر فدرر تنها عنوان قهرماني گرنداسلم را نيز به دست آورد. دل‌پوترو در مسابقات امسال در مرحله يك‌چهارم راجر فدرر را شكست داد.
اما در نخستين ديدار مرحله نيمه‌نهايي مسابقات تنيس آزاد امريكا، كوين اندرسون و پابلو كارنيو بوستا كه هر دو براي نخستين‌بار حضور در نيمه‌نهايي يك گرانداسلم را تجربه مي‌كردند، به مصاف يكديگر رفتند و در نهايت، اندرسون با وجود واگذار كردن ست نخست موفق شد ۳ ست بعدي را به سود خود به پايان ببرد و براي نخستين‌بار به فينال يك تورنمنت گرانداسلم راه يابد. (نتايج: ۴-۶ ۳-۶ ۵-۷ ۶-۴)
گفتني است اندرسون در ابتداي سال جاري به دليل مصدوميت از ناحيه ران و انجام عمل جراحي، تا رتبه ۸۰ تنيس مردان سقوط كرد.
فينال آخرين گرنداسلم فصل 30 دقيقه بامداد دوشنبه برگزار مي‌شود و نادال 31 ساله در صورت فتح آن مسابقه، دومين قهرماني‌ گرنداسلمش در اين فصل و در مجموع شانزدهمين قهرماني‌اش در گرنداسلم را كسب خواهد كرد. او درباره اين پيروزي گفت: «امروز بهترين مسابقه‌ام را در اين تورنمنت انجام دادم و همانطور كه قبلا گفته بودم با اطمينان خاطر زياد در مسابقه حاضر شدم. در ابتداي اين تورنمنت 50-50 بازي مي‌كردم اما در ادامه روز به روز بازي بهتري را به نمايش گذاشتم. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها