• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3915 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

پيشخوان

 

رهبر انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمين غروي را تسليت گفتند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي درگذشت عالم جليل‌القدر، حجت‌الاسلام والمسلمين غروي را تسليت گفتند. متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است: 
بسمه تعالي
درگذشت عالم جليل‌القدر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيدمحمدرضا غروي رضوان‌الله‌عليه را به بازماندگان معظم و مكرم ايشان به خصوص آيت‌الله آقاي خرازي و حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيدمحمد غروي، تسليت عرض مي‌كنم و علو درجات آن بزرگوار را كه در طول عمر با بركت خود منشا آثار خير بوده‌اند، از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم. والسلام عليكم و رحمت‌الله

آيا احمدي‌نژاد مصونيت دارد؟

گروه سياسي| يك سوي ميدان پرونده تخلفات احمدي‌نژاد به دادسرا ارجاع مي‌شود و سوي ديگر ميدان كميسيون اصل نود مجلس و ديوان محاسبات خبر از كشف تخلفات جديد مي‌دهند. در اين ميان اما يك نماينده مجلس مي‌گويد احمدي‌نژاد در اين مورد مصونيت دارد. غلامعلي جعفرزاده، نماينده مجلس در مورد تخلفات دولت‌هاي نهم و دهم مي‌گويد: « به كرات در كميسيون اصل 90 پيگيري كردم و مستندات آن وجود دارد اما همانطور كه عرض كردم اراده‌اي براي پيگيري آن وجود نداشت و تا اين لحظه نيز وجود ندارد؛ البته دنبال اين نيستيم كه حتما با يك مورد خاص برخورد شود. من معتقدم اگر نظام و حاكميت قاطعيت نشان مي داد ما شاهد تكرار اين مفسده ها نبوديم، من به دنبال برخورد با يك شخص نيستم به دنبال ريشه‌كن كردن اين موضوع هستم. » به گزارش خبرآنلاين، وي در مورد اينكه گفته بود متهم اصلي حوادث سال 88 «احمدي‌نژاد» بوده است هم ادامه داد: « مي‌توانم اين قضيه را حقوقي اثبات كنم، البته نظر شخصي است مبتني بر شواهد حقوقي كه معتقدم مي توانم آن را اثبات كنم و هرجا هم تاكنون لازم بوده آن را عنوان كردم البته ايشان بالاخره يك مصونيت خاصي دارد كه كسي پذيراي آن نشده تا الان. » جعفرزاده همچنين در مورد فرجام تحقيق و تفحص از بنياد شهيد نيز گفت: « فرآيند قانوني آن طوري بود كه بايد يك كميسيون راي مي‌داد كه به هر دليل تعدادي از دوستان ما راي ندادند يا به نوعي آن را مشمول زمان كردند اما من مطلع هستم كه يك نسخه از گزارش تقديم هيات رييسه وقت شد و يك نسخه نيز تقديم دستگاه قضايي شد؛ ما بيشتر از قانون نمي توانستيم عمل كنيم و آن ميزان كه قانون اجازه مي داد عمل كرديم.» وي در مورد دلايل عدم قرائت اين گزارش نيز تصريح كرد: «اينكه هي ممانعت شد و در كميته خاص خود راي نياورد طبيعتا بر اثر لابي گري ها و فشارهاي بيروني بود البته اينكه همه را هم به گردن عوامل بيروني بيندازيم درست نيست و بالاخره اشتباهاتي همه ما مرتكب شديم؛ آنها بازي راه انداختند كه اين را تبديل به يك مساله سياسي كنيم و برخي دوستان ما هم در اين بازي افتادند و نوعي تلقي شد كه اين مساله سياسي است در حالي كه واقعا اين مساله اين گونه نبود و گزارشي كارشناسي تهيه شد».

موشك ۱۳ متري خرمشهر چه قابليت‌هايي دارد؟

 گروه سياسي| موشك خرمشهر كه به تازگي و در آستانه هفته دفاع مقدس رونمايي شده چه ويژگي‌هايي دارد؟ به گزارش تسنيم، سردار اميرعلي حاجي‌زاده با اشاره به رونمايي از موشك بالستيك خرمشهر اظهار داشت: اين موشك داراي طول 13 متر و سر جنگي به وزن 1800 كيلوگرم با قابليت هدفگيري چندين هدف است. ما وقتي شيطنت امريكايي‌ها را مرور مي‌كنيم، مي‌بينيم كه اين كارها هنوز ادامه دارد. زماني كه داعش به عراق و سوريه حمله كرد امريكايي‌ها گفتند جنگ با داعش 30 سال طول مي‌كشد و ما شاهد بوديم كه داعش در مقابل ديدگان امريكا هر جنايتي انجام داد و آنها ساكت بودند. شاهد بوديم كه ستون تانكرهاي نفت عراق توسط داعش به فروش مي‌رسيد و امريكايي‌ها هم حتي يك بار آنها را نزدند و سر سوزني نيز اطلاعات در اختيار عراقي‌ها قرار ندادند. وي با بيان اينكه اگر امريكايي‌ها اراده مي‌كردند ظرف 3 ماه تمام فرماندهان داعش را نابود مي‌كردند، گفت: آنها اقدامات داعش را مي‌ديدند اما هيچ عكس‌العملي نشان نمي‌دادند و اگر سپاه پاسداران با محوريت نيروي قدس اقدامي انجام نمي‌داد جنگ با داعش 30 سال طول مي‌كشيد.  امروز آنچه ما را تهديد مي‌كند جنگ نيست چرا كه هم توان دفاعي خوبي داريم و هم اوضاع دشمن را رصد مي‌كنيم. چند روز پيش شنيديم ناو هواپيمابر امريكايي به پهپاد ما هشدار مي‌دهد و ما ديديم كه پهپادي در آسمان نداريم، اين نشان از آن دارد كه دشمن واقعا ترسيده و توهم او را فرا گرفته است. زماني كه امريكايي‌ها از خليج‌فارس عبور مي‌كنند ترس همه وجود آنها را مي‌گيرد و بي‌جهت مرتب هشدار مي‌دهند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون