• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

جشنواره موسيقي فجر

شرح: سي‌امين جشنواره موسيقي فجر در همين شب‌هايي كه مي‌گذرند در جريان است و اهالي دنياي موسيقي، در سالن‌هاي مختلف شهر، مشغول اجراي برنامه هستند. توي اين شب‌ها، با هرنوع سليقه‌اي، يك كنسرت هست و براي همين همراهي با جشنواره موسيقي فجر، توصيه مي‌شود. اين جشنواره تا جمعه همين هفته در جريان است و در برنامه آن و در شب‌هاي آينده گروه دنگ‌شو، بنيامين بهادري، محسن يگانه، سينا سرلك و گروه‌هاي مختلف ديگر، برنامه دارند. براي رسيدن به برنامه‌هاي اين جشنواره مي‌توانيد به سايت جشنواره موسيقي فجر برويد و ليست كنسرت‌ها را به دست بياوريد.

هفت دهه نقاشي سيراك ملكوتيان

 شرح: دو گالري آريا و آب‌انبار، نمايشگاه مشتركي از آثار سيراك ملكوتيان را از روز 10 بهمن افتتاح كرده‌اند كه بيشتر از آنكه نمايشگاهي مشترك باشد، پروژه‌اي مشترك از آثار ملكوتيان و در امتداد يكديگر است. پروژه‌اي كه در تعريف آن آمده، از فضاي هنري گالري آريا تا فضاي تجسمي گالري آب‌انبار، سير شصت ساله آثار و المان‌هاي نقاشي ملكوتيان، از دهه پنجاه ميلادي را مي‌بينيم. براي رسيدن به اين نمايشگاه بايد اول به گالري آريا در آدرس خيابان ولي‌عصر، بالاتر از سه‌راه بهشتي، كوچه زرين، شماره‌ 10 برويد و بعد از آن ‌هم به گالري آب‌انبار در خيابان انقلاب، خيابان خاقاني، بن بست روشن، پلاك 10 سربزنيد.

سيزده

شرح: هومن سيدي كه همين هفته پيش از جشنواره فيلم فجر، سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد را گرفت، كارگردان خوبي است؛ كارگرداني كه به نسل جوان سينماي ايران تعلق دارد و در همين جشنواره هم با فيلم «اعترافات يك ذهن خطرناك» حضور داشت. اما او قبل از اين پركاري خوب در جشنواره امسال، فيلم «سيزده» را در جشنواره سال گذشته نمايش داد تا نوبت اكرانش به همين روزهاي زمستاني برسد و باعث شود تا نام سيدي بيشتر از هميشه در خبرها و خبرگزاري‌ها باشد. در اين فيلم ريما رامين‌فر، امير جعفري، آزاده صمدي، ويشكا آسايش، نويد محمدزاده، امير جديدي و يسنا ميرطهماسب بازي كرده‌اند و سينماها، سانس‌هاي مختلفي براي نمايش آن دارند.

بابابزرگ سبيل موكتي

شرح: كتاب كودك و نوجوان، مهجور و تنها در گوشه‌اي از دنياي ادبيات اين‌روزها ايستاده و بي‌حواسي آدم‌ها و دلمشغولي‌ها هم باعث شده تا كمتر، حواس‌مان به اين دنياي مهم و دوست‌داشتني باشد. با تمام اينها هنوز آدم‌هايي هستند كه با همه سختي و مشكلات اين حوزه در آن دوام آورده‌اند و تلاش مي‌كنند تا كتاب‌هاي كودك و نوجوان در كتاب‌فروشي‌ها باشد و كودكان، نويسندگان خاص خودشان را داشته باشند. علي‌اصغر سيدآبادي يكي از همين نويسنده‌هاست كه همين تازگي‌ها كتاب «بابابزرگ سبيل‌ موكتي» او به چاپ دوم رسيده و در فهرست شهركتاب مركزي هم پرفروش شده.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون