• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3925 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

وظيفه وزارت خارجه تحقيق و تفحص در مورد روابط پنهان و درون افراد نيست

بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان درباره اظهارات محسني‌اژه‌اي، سخنگوي وزارت خارجه مبني بر محكوميت دري اصفهاني از اعضاي كارشناسي تيم مذاكرات هسته‌اي به جرم جاسوسي و اينكه آيا از وزارت اطلاعات قبلا براي انتخاب اعضاي تيم استعلام شده بود؟ گفت: آنچه توسط سخنگوي قوه قضاييه و تصميمات اين قوه مطرح شد، متين است و من در اين زمينه اظهارنظري ندارم. به گزارش فارس، وي يادآور شد: آنچه در مورد اين فرد مي‌توانم اشاره كنم اين است كه ايشان چندين دهه است براي نهادها و ارگان‌هاي جمهوري اسلامي تلاش‌هاي زيادي داشته و همكاري‌هاي زيادي با وزارتخانه‌هاي مختلف داشته است و در برخي حوزه‌ها و برخي نشست‌هاي كارشناسي در كار برجام، به عنوان مشاور فعاليت داشته و در مقاطعي تلاش‌هاي مثبتي داشته و بازگشت 7/1 ميليارد يورو به كشور نيز از تلاش‌هاي ايشان محسوب مي‌شود.
ولي افزود: وظيفه وزارت خارجه تحقيق و تفحص در مورد روابط پنهان و درون افراد نيست و اين وظيفه ذاتي ساير ارگان‌هاي ايران است كه در خصوص روابط پنهان و ناپيداي افراد، اطلاعات لازم را داشته باشند و بهنگام در اختيار ساير ارگان‌ها و اگر مورد نياز باشد در اختيار وزارت خارجه نيز قرار بدهند.
قاسمي درباره اينكه آيا دري اصفهاني زير مجموعه بعيدي‌نژاد (سفير كنوني ايران در لندن) در تيم هسته‌اي فعاليت مي‌كرده است؟ گفت: اطلاع خاصي ندارم كه ايشان زيرمجموعه آقاي بعيدي‌نژاد بوده باشند. قطعا ايشان عضو وزارت خارجه نبوده و به عنوان مشاور توسط ارگان ديگري به وزارت خارجه معرفي شده و با بخش اقتصادي و هيات كارشناسي برجام در مقاطعي همكاري داشته است، ولي به لحاظ سازماني عضو وزارت خارجه نبودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون