• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3931 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

اقتصاد مقاومتي، دكترين نظام در حوزه اقتصاد

هجدهمين همايش مشترك انجمن مديريت ايران و دانشگاه خاتم، با عنوان همايش علمي-كاربردي اقتصاد مقاومتي در تاريخ 23 مهر سال 1396، در محل دانشگاه خاتم و با حضور استادان، اقتصاددانان، اعضاي انجمن‌هاي علمي، اعضاي انجمن مديريت ايران، كارشناسان و جمعي از دانشجويان برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومي بانك پاسارگاد، در اين همايش دكتر محمدجواد ايرواني، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، در خصوص «نهادي‌سازي سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي» گفت: «سياست‌هاي كلي» كه از نظر جايگاه حقوقي، ذيل قانون اساسي و فوق قانون عادي تعريف مي‌شوند، تعريف‌كننده چگونگي حركت به سوي تحقق آرمان‌هاي عاليه نظام هستند. اين سياست‌هاي كلي در يك ساز و كار منطقي پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام توسط مقام معظم رهبري ابلاغ مي‌شوند. وي در ادامه در مورد فلسفه وجودي سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي ادامه داد: اقتصاد مقاومتي يك رويكرد انفعالي نيست؛ بلكه يك جهت‌گيري رو به آينده است و در واقع پايه‌ريزي استمرار نظام‌سازي در حوزه اقتصاد مبتني بر اصول و ارزش‌هاي انقلاب‌اسلامي است. نظام‌سازي سياسي مبتني بر حضور حداكثري و دين‌مدارانه مردم است كه ما از آن با مردم‌سالاري ديني ياد مي‌كنيم و نظام‌سازي اقتصادي هم مبتني بر حضور حداكثري مردم است كه با نام اقتصاد مقاومتي خوانده مي‌شود.
وي افزود: همان‌گونه كه در حوزه سياسي با حضور واقعي و فعال مردم، ساخت سياسي نظام بتن آرمه شده و به پايداري رسيده است، به گونه‌اي كه فتنه‌سازي‌هاي بين‌المللي هم نمي‌تواند به آن آسيب بزند، در حوزه اقتصادي هم با حضور واقعي و فعال مردم، ساخت اقتصادي از آنچنان استحكامي برخوردارخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون