• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

هشدار مجدد شيخ نور به «تندروها»

گروه سياسي/ استفاده از «حق» براي «باطل» دستورالعملي است كه شيخ نور مي‌گويد تندروها آن را در پيش گرفته‌اند و به هدف‌شان كه «اسلام هراسي» است، برسند. شيخ علي‌اكبر ناطق نوري بازهم نگران است. در اين يك سال و نيم اخير بارها نگراني‌هايش را مطرح كرده است. محور نگراني‌ها اعمال «تندروها» بوده است. از تندروي در سياست گرفته تا تندروي در اسلاميت.
او نگران تندروها بوده است. هنوز هم تعبيري كه چندي پيش در اين مورد به كار گرفت از يادها نرفته است. همان جا كه براي تندروها عبارت «بدون ترمز»ها را انتخاب كرد.
از بي‌ترمزي تندروها انتقاد و تاكيد كرد كه بايد به فكر چاره براي آنان بود. اين‌بار هم حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق نوري درست در روزهايي كه خيلي‌ها اميد به نقش آفريني‌اش در انتخابات مجلس پيش رو بسته‌اند از تندروها انتقاد كرد. تندروهايي كه از نظر او يك هدف خاص دارند و آن هم بدنام كردن اسلام است. شيخ نور اما ويژگي‌هاي ديگري را هم از اين موضوع مطرح و از قارياني مي‌گويد كه قرآن آنها را نفرين مي‌كند.
شيخ علي‌اكبر ناطق نوري از تناقض‌ها مي‌گويد و از آن هم هشدار مي‌دهد و مي‌گويد برخي تنها مدعي عمل كردن به قرآن هستند. اظهارات روز گذشته علي‌اكبر ناطق نوري در يك دوره از مسابقات سراسري قرآن كريم مطرح شد. سخناني كوتاه اما هشدارآميز از سوي مردي كه حالا خيلي‌ها او را نقش‌آفرين مي‌دانند.
روز گذشته عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: گروه‌هاي تندرو و افراطي مي‌خواهند ازحق، استفاده باطل كنند وسبب اسلام هراسي در دنيا شوند. به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر ناطق نوري سه شنبه شب درنخستين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم مناطق آزاد كشور درمنطقه آزاد چابهار افزود: چه بسياري آدم‌ها كه تلاوت‌كننده قرآن هستند، اما قرآن آنان را نفرين و لعنت مي‌كند.
به گفته وي، آنان كساني هستند كه قرآن را ابزار سوءاستفاده قرار مي‌دهند و مي‌خواهند از حق استفاده باطل كنند، اين گروه‌هاي افراطي تندرو وابسته به بيگانگان و استكبار جهاني هستند وسبب اسلام هراسي درجهان شدند، اينها كساني هستند كه هركاري و هر خيانتي كه مي‌كنند ابتدا آيات قرآن را مي‌خوانند ومدعي‌اند كه مي‌خواهند به آيات قرآن عمل كنند.
ناطق نوري تصريح كرد: اين گروه‌هاي تندرو و وابسته در حقيقت مردم را از قرآن و اسلام دور مي‌كنند، اين گروه‌ها ريشه استكباري دارند و وابسته به دشمنان اسلام هستند و هدف‌شان اسلام هراسي است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: اين درحالي است كه اسلام دين رحمت، رافت ومهرباني ودين اعتدال است و با هر گونه افراط و تفريط مخالف است. وي اظهاركرد: اسلام دين وحدت وهمبستگي است و مسلمانان نيز بايد براي ديگران نمونه باشند زيرا الگوي آنان پيامبر رحمت و مهرباني، رسول اكرم (ص) است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون