• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3959 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

خبر

جودوكار تيم ملي به ايران بازنگشت

تيم ملي جودوي ايران در حالي از رقابت‌هاي گرندپري هلند به ايران بازگشت كه خبري از بازگشت محمدرشنونژاد در كنار تيم ملي نبود. آخرين مرحله از رقابت‌هاي گرندپري در سال ۲۰۱۷ جمعه ۲۶ آبان ماه با حضور ۲۳۱ جودوكار از ۴۳ كشور به ميزباني هلند آغاز و عصر يكشنبه ۲۸ آبان ماه با قهرماني ميزبان در مجموع مردان و زنان به پايان رسيد. تيم كشورمان هم با دو برنز سعيد ملايي و جواد محجوب به كار خود پايان داد. تيم ملي جودو كشورمان در حالي وارد تهران شد كه محمدرشنونژاد و محمدرضا رودكي در كنار تيم به تهران بازنگشته‌‌اند. شايعاتي مطرح شده مبني بر اينكه يك روز قبل از بازگشت تيم ملي به ايران رشنونژاد جودوكار 60- ايران از ملي‌پوشان جدا شده و پس از آن ديگر كسي از او اطلاعي نداشته و به همين دليل محمدرضا رودكي سرپرست تيم ملي در كشور هلند باقي مانده تا از سرنوشت او باخبر شود. در همين رابطه پدر اين جودوكار در گفت‌وگوي كوتاه با خبرگزاري فارس ضمن تاييد عدم بازگشت فرزندش از هلند تاكيد كرد كه سرنوشت نهايي وي تا چند روز آينده مشخص خواهد شد.

 

ديبالا: مسي مارادوناي نسل ما است

ستاره آرژانتيني يوونتوس با تمجيد از ليونل مسي او را ديگو مارادوناي نسل جديد دانست. دو تيم يوونتوس و بارسلونا در تورين ديدار برگشت مرحله گروهي ليگ قهرمانان خود را برگزار مي‌كنند. در ديدار رفت بارسلونا با ۳ گل توانست به برتري برسد. پائولو ديبالا ستاره آرژانتيني يوونتوس پيش از اين ديدار گفت: من در فوتبال هميشه رونالدينيو را الهام بخش خود مي‌دانستم ولي بايد بگويم كه ليونل مسي با همه فرق دارد و بايد او را ديگو مارادوناي نسل جديد دانست. من خيلي خوشحالم كه با مسي در تيم ملي بازي مي‌كنم. او يك رهبر واقعي است. با هت تريك او در بازي برابر اكوادور بود كه ما توانستيم به جام جهاني برسيم. من از ديدن بازي‌هاي مسي لذت مي‌برم و معتقد هستم كسي شبيه او بازي نمي‌كند. او در ادامه گفت: الان نيمار بازيكني است كه نزديك به مسي و رونالدو است و دوست دارم روزي در كنار او بازي كنم ولي دوست دارم پيشرفت كنم و بتوانم خودم را به سطح مسي و رونالدو برسانم و توپ طلا را كه يكي از اهداف اصلي زندگي فوتبالي من است كسب كنم.

 

يوسين بولت، مربي كريكت‌بازان استراليايي

ورزشكاران كريكت استراليا از يوسين بولت، سريع‌ترين مرد جهان درخواست كردند تا توانايي دويدن آنان را براي مسابقه دادن مقابل انگليس افزايش دهد. يوسين بولت جاماييكايي كه ركورد ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر جهان را در دست دارد و هشت‌بار قهرمان المپيك شده با ورزشكاران كريكت استراليا كار مي‌كند تا بتوانند توانايي دويدن خود را افزايش دهند. بولت در مصاحبه با Herald sun، در اين باره گفت‌: من متوجه شدم ورزشكاران كريكت زماني كه مي‌دوند شتاب اوليه زيادي ندارند. آنها معمولا با شتاب كمي شروع به دويدن مي‌كنند. اگر بتوانند اين كار را درست انجام دهند قطعا به آنها كمك خواهد كرد. بولت ۳۱ ساله بعد از مسابقات قهرماني جهان لندن در ماه آگوست بازنشسته شد. پيتر هندزكامب، يكي از ورزشكاران كريكت استراليا درباره كمك‌هاي بولت، گفت‌: بولت به ما نكته‌هايي گفت‌ كه موجب مي‌شود بتوانيم سريع‌تر بدويم. چند قدم اول براي شروع دويدن بسيار مهم هستند اگر بتوانيم اين قدم‌ها را درست‌برداريم، مي‌توانيم سريع‌تر باشيم. او سريع‌ترين مرد است. بنابراين اگر بتوانيم با او كاركنيم بسيار خوب است. بولت بعد از بازنشستگي علاقه زياد به فوتبال نشان داد و حتي در تمرين‌ بورسيا دورتمند از تيم‌هاي بوندسليگا شركت كرد.

 

چرايي افت فاحش مسعود شجاعي از نظر سايت يوناني

يك سايت يوناني بازي‌هاي ضعيف مسعود شجاعي در ليگ يونان را مورد بررسي قرار داد. مسعود شجاعي بعد از حاشيه‌هاي اخيري كه داشته است، نتوانسته بازي‌هاي خوب خود را در پانيونيوس تكرار كند. او در ديدار برابر ژانتي در ديدار اين هفته، تيمش در نيمه دوم تعويض شد. گاتزتا درباره بازي‌هاي ضعيف شجاعي نوشت: مسعود شجاعي به خاطر اتفاقات پيش آمده بسيار ناراحت و عصبي است. او بازيكن ثابت تيم ملي ايران بود و اميدوار بود بتواند در جام جهاني براي ايران به ميدان برود ولي بعد از بازي برابر نماينده رژيم صهيونيستي او جايگاهش را در تيم ملي ايران از دست داد. او بعد از اين اتفاقات افت كرده است و بازي‌هاي عصبي به نمايش مي‌گذارد و همين باعث مي‌شود كارت‌هاي زرد زيادي از داور بگيرد. او در بازي برابر ژانتي هم به همين دليل تعويض شد كه از زمين اخراج نشود. ديگر آن آرامشي كه در بازي مسعود شجاعي بود را نمي‌بينيم و او هميشه مي‌خواهد با توپ كارهاي اضافه بكند. از ۴۹ خطاي پانيونيوس در ۳ بازي گذشته، ۱۰ خطا را به تنهايي شجاعي مرتكب شده است و اين نشان‌دهنده شرايط ناآرام اين ملي پوش ايراني است. همچنين ۲۱ اشتباه نيز در اين بازي‌ها از شجاعي سر زده است كه نشان از نبود تمركز در او است. در ادامه اين گزارش آمده است: شجاعي در تابستان ۳۳ ساله مي‌شود و اگر مي‌توانست در جام جهاني بازي كند، مي‌توانست به تيم ديگري برود ولي با اين شرايط معلوم نيست او براي فصل بعد چه سرنوشتي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون