• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

تشكل‌ها

انبارهاي پر از گوشت‌ومرغ |حسن ركني، معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به توليد بيش از دوميليون تن گوشت طيور و مرغ در كشور گفت: هيچ گونه كمبودي در عرضه گوشت مرغ منجمد و گوشت گرم نداريم و براي شش ماه آينده هم ذخيره‌سازي مطلوبي شده است. در دوره‌هاي انباشت توليد، براي جلوگيري از زيان توليدكنندگان حدود 150هزار تن مرغ به‌ قيمت 6500 تا 7000 تومان در هر كيلوگرم خريداري و در سردخانه‌هاي شركت پشتيباني امور دام ذخيره سازي شده است. اين گوشت‌ها با هدف تنظيم بازار و در سراسر كشور به هر ميزان كه تقاضا باشد به‌قيمت 5500 تومان توزيع مي‌شود. اين گوشت‌ها در ميادين شهرداري، تعاوني‌هاي مصرف و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي توزيع مي‌شود.

گز گران شد | مهدي رهگذر، رييس اتحاديه توليد و فروش گز و شيريني استان اصفهان گفت: باوجودي كه قيمت گز مهرماه سال جاري افزايش يافت اما بار ديگر به دليل بالارفتن قيمت مواد اوليه در نوبت افزايش قيمت قرار دارد. قيمت گز در مهرماه نهايي شد اما اين در حالي است كه با افزايش قيمت بادام، توليد كنندگان و فروشندگان خواستار تجديد قيمت گز شدند. وي بيان داشت: با وجودي كه قيمت گز در مهرماه افزايش يافت اما بار ديگر اين ماده خوراكي به دليل بالارفتن قيمت مواد اوليه در نوبت افزايش نرخ قرار گرفت.

افزايش وام واحدهاي خودمالكي|فريبرز واحدي، مديركل راه و شهرسازي استان تهران با اشاره به افزايش سقف تسهيلات ۵۷۸۶ واحد مسكن مهر ۹۹ ساله در استان تهران، گفت: افزايش ۵ ميليوني سقف تسهيلات مسكن مهر ملكي هم به زودي اعلام مي‌شود. وي با اشاره به افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر از ۲۵ ميليون تومان به ۳۰ ميليون تومان، گفت: براي افزايش ۵ ميليون توماني تسهيلات، درخواستي را به بانك مركزي ارايه كرديم كه با آن موافقت شد اما هنوز از سوي بانك مركزي ابلاغ نشده است.

گوجه‌فرنگي روي دست كشاورزان| مصطفي دارايي‌نژاد، رييس اتحاديه بارفروشان با بيان اينكه گوجه‌فرنگي روي دست كشاورزان مانده است، گفت: سال آينده گوجه‌كاران اقدام به كشت نمي‌كنند و قيمت اين محصول به ۵ هزار تومان مي‌رسد. وي با بيان اينكه قيمت گوجه فرنگي در ميدان بارفروشان به ۳۰۰ تومان رسيده است، اظهار داشت: توليد بسيار زياد علت اين مساله است و متاسفانه در حال حاضر همه كشاورزان از شرايط به وجود آمده نالان هستند. وي با اشاره به اينكه توليد اين محصول سه برابر سال گذشته است، اضافه كرد: هم اكنون حتي كارخانجات نيز اين محصول را خريداري نمي‌كنند و بارها روي دست كشاورزان مانده است.

اروپايي‌ها چاي ايراني مي‌خورند| محمد ولي روزبهان، رييس سازمان چاي با اشاره به اينكه حتي يك گرم سم به چاي ايراني زده نمي‌شود، گفت: بسياري از چاي‌هايي كه مردم به عنوان محصول خارجي و اسانس‌دار استفاده مي‌كنند، كالاهاي غيراستاندارد هستند. وي با بيان اينكه ذايقه مردم در مصرف چاي تغيير و به سمت چاي خارجي سوق پيدا كرده است، گفت: يكي از علل اين مساله وجود اسانس‌ها و تركيبات شيميايي در چاي‌هاي خارجي بوده كه باعث شده است مصرف چاي داخلي كاهش پيدا كند. وي گفت: بسياري از اروپايي‌ها چاي ايراني مي‌نوشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها