• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4030 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ بهمن

حضور ايران در برلين و ياد عباس كيارستمي

معرفي آثار ايراني حاضر در جشنواره برلين، نصب سرديس عباس كيارستمي در گالري بوم، برگزاري دوباره كنسرت گروه شيلر در ايران، از مهم‌ترين خبرهاي فرهنگي و هنري در روزهاي اخير است.

 

ايران با چهار نماينده در جشنواره برلين حضور دارد

چهار نماينده سينماي ايران در بخش‌هاي مختلف شصت‌وهشتمين جشنواره فيلم برلين در مجموع ۱۷ نمايش خواهند داشت.

فيلم «خوك» به كارگرداني ماني حقيقي كه نماينده سينماي ايران در بخش رقابتي جشنواره برلين است و براي كسب جايزه خرس طلاي بهترين فيلم رقابت مي‌كند اولين نمايش جهاني خود را روز ۲۱ فوريه (چهارشنبه، دوم اسفند) تجربه خواهد كرد و پس از آن سه نمايش در روز ۲۲ فوريه (پنج‌شنبه، سوم اسفند) دارد و آخرين نمايش خود را نيز در ساعت ۲۲ روز ۲۵ فوريه (يكشنبه، ششم اسفند) خواهد داشت.

‎در فيلم «خوك»، حسن معجوني، ليلا حاتمي، ليلي رشيدي، پريناز ايزديار، سيامك انصاري، علي باقري، مينا جعفرزاده، آيناز آذرهوش ايفاي نقش كرده‌اند و رضا يزداني، بيوك ميرزايي، سهيلا رضوي و علي مصفا نيز در اين فيلم حضور دارند.

‎ فيلم «دِرُساژ» ساخته پويا بادكوبه كه در بخش «نسل» جشنواره فيلم برلين ۲۰۱۸ انتخاب شده اولين‌بار در روز ۲۱ فوريه (چهارشنبه، دوم اسفند) روي پرده خواهد رفت و پس آن سه نمايش ديگر در روزهاي ۲۲، ۲۴ و ۲۵ فوريه (سوم، چهارم و ششم اسفند) خواهد داشت.

«هندي و هرمز» به كارگرداني عباس اميني ديگر نماينده سينماي ايران در بخش «نسل» شصت و هشتمين جشنواره فيلم برلين نيز طي روزهاي ۲۲، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ فوريه (سوم، چهارم، پنجم و ششم اسفند) در جشنواره به روي پرده مي‌رود.

«هندي و هرمز» كه محصول مشترك ايران و جمهوري چك است، با بازيگران بومي ساخته شده است. «هجوم» جديدترين ساخته شهرام مكري نيز كه در بخش پانوراماي جشنواره پذيرفته شده اولين نمايش خود را ديروز (شنبه، ۱۷ فوريه) انجام داد و روزهاي ۱۸، ۱۹ و ۲۳ فوريه نيز در سه نوبت به نمايش گذاشته مي‌شود.

اين فيلم سومين ساخته بلند شهرام مكري محسوب مي‌شود و داستان آن درباره يك تيم ورزشي آماتوري و مربي‌شان است.

شصت‌وهشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم برلين از تاريخ ۱۵ فوريه (۲۶ بهمن) در آلمان آغاز شده و تا ۲۵ فوريه ۲۰۱۸ (۶ اسفند) ادامه خواهد داشت. ايسنا

 

سرديس كيارستمي با عينك هميشگي‌اش

سرديس عباس كيارستمي چندي پيش، براي هميشه در فضاي باز گالري بوم نصب شد.

اين سرديس برنزي به سفارش گالري بوم و توسط عليرضا آسانلو، نقاش و مجسمه‌ساز، خلق شده است.

اين هنرمند درباره ويژگي‌هاي ظاهري اين سرديس گفت: آقاي كيارستمي آدم سرحالي بود و در هيچ عكسي او را فرتوت نديديم. من هم در ساخت سرديس به دو چيز خيلي توجه كردم يكي اينكه بدن و سرشانه را تنومندتر از اندام طبيعي ساختم، چون همه ما اسطوره‌ها را قوي و تنومند مي‌خواهيم.

نكته ديگر در مورد عينكي است كه هيچ‌وقت از او جدا نمي‌شد. من چشم‌هاي اين سرديس را به صورت ميليمتري مطابق چشم كيارستمي ساختم تا نگاه نافذ او به آينده را بازسازي كنم. اما همانطور كه مي‌دانيم كيارستمي هميشه و حتي روي تخت بيماستان عينك مي‌زد. من هم به احترام چيزي كه دوست داشت از روي عينك كيارستمي يك عينك ديگر ساختم و روي سرديس قرار دادم. البته ساخت صورت و عينك با دست انجام شده و در هيچ بخشي از قالب‌گيري استفاده نشده است. ايلنا

 

شيلري‌ها دوباره به ايران مي‌آيند

كنسرت گروه شيلر با اجراي قطعات جديد در تهران برگزار مي‌شود. اعضاي گروه موسيقي آلماني شيلر كه آذرماه امسال براي نخستين‌بار به ايران آمده بودند و به مدت پنج شب كنسرتي را در تهران برگزار كردند، به دليل استقبال مخاطبان دوباره به ايران مي‌آيند تا به مدت سه شب در تالار وزارت كشور روي صحنه بروند.

كنسرت گروه موسيقي شيلر به سرپرستي «كريستوفر ون ديلن» 13، 14 و 15 اسفندماه سال جاري از ساعت 21:30 در تالار بزرگ وزارت كشور به تهيه‌كنندگي پايگاه خبري «ريتم نو» برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون