• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4061 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ فروردين

اعضاي مجمع فدراسيون كشتي برخلاف نظر وزارت ورزش، روي موضع خود ايستادند

خادم بايد بازگردد

وحيد جعفري

 

 

دومين مجمع فوق‌العاده فدراسيون كشتي روز گذشته براي بررسي استعفاي رسول خادم از رياست فدراسيون كشتي در آكادمي ملي المپيك برگزار شد. قرار بود در اين مجمع سرانجام استعفاي خادم مشخص شود؛ اما با اينكه وزارت ورزش با اين كناره‌گيري موافق بوده و مسوولان ورزش كشور بدشان نمي‌آمد تا رسول را كنار زده و براي ورزش ملي ايران سرپرست معرفي كنند، اعضاي مجمع روي موضع خود كه برخلاف نظر وزارت ورزش بود ايستادند و يكبار ديگر مخالفت خود با استعفاي خادم را اعلام كردند. البته اين موضوع نشان داد كه مجمع فدراسيون كشتي از استقلال لازم و كافي برخوردار است و هيچ ارگاني حتي وزارت ورزش به عنوان متولي ورزش كشور هم نمي‌تواند در امور داخلي اين فدراسيون دخالت كند.

 

داورزني: علاقه‌مند بوديم خادم به كار خود ادامه دهد

حرف‌هاي محمدرضا داورزني در آغاز مجمع فوق‌العاده فدراسيون كشتي نشان مي‌داد كه وزارت ورزش آماده است تا براي فدراسيون كشتي سرپرست معرفي كند. معاون وزير در آغاز سخنان خود گفت: «علاقه‌مند بوديم كه آقاي رسول خادم به عنوان رياست فدراسيون كشتي به كار خود ادامه دهد چرا كه بهمن‌ماه انتخابات فدراسيون برگزار شده بود ولي به هر حال اتفاقاتي رخ داد كه وضعيت فدراسيون كشتي را بلاتكليف كرد و ادامه آن به هيچ‌وجه به صلاح كشتي و ورزش ايران نيست. امروز بايد در اين مجمع فوق‌العاده تعيين‌تكليف كنيم تا انتظارات مردم كه همانا آرامش در اين رشته است، محقق شود. از همه كساني كه در اين مدت براي آرامش كشتي تلاش كردند، تشكر مي‌كنم. درست است كه بخشي از اختيارات رسول خادم به بني‌تميم واگذار شده اما اين مساله نافي مسووليت رسول خادم نبود و از لحاظ قانوني نياز است كه وضعيت فدراسيون مشخص و از بلاتكليفي خارج شود.»

 

نامه اعضا به وزير

اعضاي مجمع فدراسيون كشتي در نامه‌اي به وزير ورزش و جوانان اعلام كردند كه به رسول خادم تكليف مي‌كنند به فدراسيون كشتي برگردد.

متن نامه اعضاي مجمع به مسعود سلطاني‌فر به شرح زير است: «جناب آقاي دكتر سلطاني‌فر، وزير محترم ورزش و جوانان و رييس محترم مجمع فدراسيون كشتي، با سلام، احتراما، ضمن تشكر و قدرداني از وزارت محترم ورزش و جوانان در خصوص همراهي و توجه به فدراسيون كشتي و اعضاي مجمع، به استحضار مي‌رساند ما اعضاي مجمع فدراسيون كشتي ضمن مخالفت دوباره با استعفاي آقاي رسول خادم از ايشان مي‌خواهيم به جهت احترام به راي مجمع كه اكثريت آراي آن را كسب نموده‌اند، نظر مردم و علاقه‌مندان به كشتي در اسرع وقت به محل كار خود بازگردند و در كنار كشتي كشور حضور داشته باشند. اين موضوع تكليف مجمع به عنوان مهم‌ترين ركن تصميم‌گيري ورزش ملي كشور به آقاي خادم است. ضمنا با عنايت به اساسنامه فدراسيون كشتي، آقاي حميد بني‌تميم، نايب‌رييس فدراسيون كشتي همچنان مي‌تواند اداره امور فدراسيون را بر عهده داشته باشد و خوشبختانه تا امروز نيز كارها به شكل مناسبي پيش رفته و ما اعضاي مجمع تضمين مي‌دهيم كه برنامه‌هاي كشتي كشور در آستانه بازي‌هاي آسيايي جاكارتا با مشكلي مواجه نخواهد شد.

قطعا با شناختي كه از آقاي خادم داريم ايشان همچنان در كنار كشتي خواهند بود.»

با اين شرايط اميد مي‌رود رسول خادم در روزهاي آتي به فدراسيون كشتي بازگردد.

 

بني‌تميم: خادم مكلف است بازگردد

حميد بني‌تميم، نايب‌رييس فدراسيون كشتي درباره مباحث مطرح‌شده در مجمع فوق‌العاده فدراسيون كشتي و تعيين‌تكليف رياست اين فدراسيون اظهار كرد: طبق تصميم اعضاي مجمع خادم مكلف است به فدراسيون بازگردد و اميدوارم اين اتفاق بيفتد. قرار شد تعدادي از اعضاي مجمع نزد خادم بروند تا او را به فدراسيون بازگردانند. زمان خاصي براي اين موضوع مشخص نشده چرا كه اساسنامه فدراسيون‌ها به‌خوبي تكليف را مشخص كرده است. در صورت نبود رييس تا سه ماه نايب‌رييس مي‌تواند امور فدراسيون را در دست بگيرد. اميدوارم كار به آنجا نكشد و خادم در كمتر از يك هفته آينده به كار بازگردد. در اين يك ماه خادم در فدراسيون حضور پيدا نكرد اما تمامي كارها طبق برنامه انجام شد. اعضاي مجمع با توجه به كسوت و تجربه‌اي كه دارند با استعفاي خادم مخالفت كرده‌اند. اگر اعضاي مجمع اميدي نداشتند، قطعا چنين تصميمي نمي‌گرفتند. خادم نيز دغدغه‌هاي اعضاي مجمع را به‌خوبي مي‌داند و ان‌شاءالله به فدراسيون بازخواهد گشت.

نايب‌رييس فدراسيون كشتي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين بلاتكليفي باعث ضربه به كشتي خواهد شد يا خير، گفت: در بحث بزرگسالان ممكن است دغدغه‌هايي وجود داشته باشد اما قرار است اواخر اين ماه مسابقه‌هاي انتخابي تيم ملي برگزار شود و بعد از آن برنامه‌ريزي براي تيم‌هاي ملي بزرگسالان نيز انجام خواهد شد. در ساير رده‌ها اردوها تشكيل شده و مشكل خاصي در انجام امور نداشتيم.

وي درباره حمايت‌هاي وزارت ورزش و جوانان براي ماندن خادم در فدراسيون كشتي گفت: انصافا عزيزان ما در كميته ملي المپيك، وزارت ورزش، هيات رييسه، پيگيري‌هاي بسيار خوبي داشتند و جا دارد از آنها تشكر كنم. وزارت ورزش نيز تعهدات مالي خود را انجام داده و تنها مقداري از تعهدات كميته ملي المپيك باقي مانده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون