• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4061 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ فروردين

آغاز دور برگشت مرحله‌ يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان

گوارديولا مچ كلوپ را مي‌خواباند؟

بازي‌هاي برگشت مرحله يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز مي‌شود. در شب نخست دور برگشت رم ميزبان بارسلوناست و منچسترسيتي با ليورپول ديدار مي‌كند. دو تيم ميزبان يعني رم و سيتي در بازي رفت با نتايج چهار بر يك و 3 بر صفر از حريفان خود شكست خورده‌اند و حالا شب سختي براي زنده نگه‌داشتن خود در مسابقات دارند.

 

روياي گوارديولا تمام مي‌شود؟

گوارديولا فصل بي‌نقصي را در فوتبال انگلستان سپري مي‌كند. او با منچستر سيتي يكه‌تاز بي‌چون و چراي ليگ برتر است و اين ليگ هميشه رقابتي را تك‌قطبي كرده. سيتي در اروپا هم نتايج خوبي مي‌گرفت تا اينكه به تور رقيب انگليسي يعني ليورپول خورد.

كارشناسان مي‌گويند با وجود اينكه منچسترسيتي در ورزشگاه «اتحاد» ميزبان قرمزهاي آنفيلد است، اما شيوه بازي ليورپول در بازي رفت و استحكام دفاعي آنان در مقابل ستارگان سيتي، نشان‌دهنده آن است كه شاگردان گوارديولا براي بازگشت به بازي و زدن بيش از 3 گل به رقيب، كار سختي پيش رو دارند.

يكي ديگر از مشكلات منچسترسيتي در آستانه بازي برگشت چمپيونزليگ افت در مقطع فعلي است. هرچند كه از تيم اين فصل گوارديولا به عنوان يكي از تيم‌هاي پرمهره در ليگ قهرمانان ياد مي‌شود، اما سيتي در مقطع كنوني دچار افت شده تا جايي كه در فاصله كمتر از يك هفته مقابل ليورپول در ليگ قهرمانان و منچستريونايتد در ليگ برتر، 6 گل دريافت كرد.

گوارديولا در همين زمينه در كنفرانس خبري قبل از بازي گفت: «براي صعود بايد بازي بي‌نقصي به نمايش بگذاريم. بايد بي‌رحم و فرصت طلب باشيم؛ موقعيت‌هاي زيادي به حريف ندهيم و خوب دفاع كنيم. با اين حال، نود دقيقه بازي است و در هر رشته‌ ورزشي هر اتفاقي مي‌تواند رخ بدهد. نيازي نيست كه مدام به تعداد گل‌هايي كه بايد بزنيم، فكر كنيم. فقط به زدن گل اول فكر مي‌كنيم. مشكل روحي رواني از دربي؟ نمي‌دانم اما اگر هم نتوانيم به لحاظ روحي ريكاوري كنيم، وضعيت فعلي براي ما به يك درس در آينده تبديل خواهد شد چون ما فقط چند ماه اينجا نيستيم. فوتبال هم مثل زندگي يك چالش هميشگي است. در اروپا به جام نياز داريم كه به دست آوردنش كار پيچيده‌اي است اما كاري كه اين باشگاه طي 10 سال اخير انجام داده؛ امكانات و تجهيزاتش و ميل به عملي كردن اين هدف باعث خواهد شد تا اين اتفاق بيفتد. اگر امسال نشد، بعدي. اما دير يا زود اين اتفاق رخ خواهد داد.»

يورگن كلوپ، مربي ليورپول هم كه هميشه جلوي گوارديولا خوب نتيجه مي‌گيرد، صحبت‌هاي جالبي در كنفرانس خبري انجام داد: «علاقه ندارم به ما بگويند كه شما شانس اول صعود هستيد. ما تنها جلوتر هستيم و ممكن است هر اتفاقي بيفتد و مي‌دانيم كه كار زيادي براي انجام داريم. وقتي ما پنج- صفر در استاديوم اتحاد شكست خورديم همه كيفيت منچسترسيتي را ديدند وقتي يك بازيكن ما اخراج شد. گوارديولا بهترين مربي دنياست ولي هيچ تيم عالي‌اي در دنيا وجود ندارد. مي‌دانستم پيش از بازي قبل كه آنها گل مي‌خورند و وقتي شما گل‌هاي زياد بخوريد، مي‌بازيد. شما هميشه فرصت داريد كه برگرديد و اكنون نيز منچسترسيتي شانس بازگشت دارد. هنوز چيزي تعيين نشده است. ما نيز شانس پيروزي داريم. خدا را شكر بازيكنان منچسترسيتي همه انسان هستند. دو نتيجه اخير آنها را هيچكس پيش بيني نمي‌كرد ولي ما همچنان بايد بهترين بازي‌مان را ارايه كنيم.»

 

معجزه در رم؟

يكي ديگر از ديدارهاي شب نخست دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا، رقابت رم و بارسلونا است. گرگ‌هاي شهر رم در حالي پذيراي آبي اناري‌هاي ايالت كاتالان هستند كه خط دفاعي اين تيم در بازي رفت يكي از بدترين عملكرد‌هاي خود را به نمايش گذاشت. اين عملكرد موجب شد تا بارسا به لطف 2 گل به خودي «دنيله ده روسي» و «مانولاس» و 2 گل پيكه و سوارز براي بازي برگشت در ورزشگاه المپيك رم آسوده خاطر باشد. دو تيم در ليگ‌هاي داخلي كشور خود شرايط متفاوتي تجربه مي‌كنند. بارسلونا در لاليگا اسپانيا با كسب 79 امتياز از 31 بازي و بدون شكست در صدر جدول رقابت‌هاي فوتبال اين كشور قرار دارد و آ. اس رم با كسب 60 امتياز از 31 بازي با اختلاف بيش از 20 امتياز نسبت به صدرنشين سري آ، در رده چهارم جدول مسابقات قرار گرفته است.

بازي تيم‌هاي رم و بارسلونا را شبكه ورزش و بازي تيم‌هاي سيتي و ليورپول را شبكه سوم سيما پخش مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون