• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4335 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين

ورزشي‌ها در تعطيلات ،تعطيل نبودند

جهان ورزش در نوروز

در ايام تعطيلات نوروز اتفاقات زيادي در گوشه و كنار دنياي ورزش رخ داد. از برگزاري مسابقات فوتبال ملي تا باشگاهي و گل سرسبدشان دربي تهران. در ادامه نگاهي گذرا داريم به تمام اتفاقات قابل‌توجهي كه در روزهاي تعطيلي و سفر در جهان ورزش گذشت.

 

اول فروردين

رقابت‌هاي انتخابي يورو 2020 نيز از روز نخست فروردين سال 98 آغاز شد. تيم‌ها در ايام تعطيلات فيفادي كه تا ششم فروردين طول كشيد، 2 مسابقه را برگزار كردند كه در مهم‌ترين آنها هلند در خانه با نتيجه 3 بر 2 مقابل دشمن ديرينه‌اش آلمان شكست خورد. در گروه‌هاي دهگانه و براي تيم‌هاي مدعي نتايجي كه در ادامه مي‌آيد، رقم خورد. انگلستان 2 برد پرگل 5 گله مقابل مونته‌نگرو و جمهوري چك
به دست آورد. پرتغال، مدافع عنوان قهرماني با 2 تساوي نااميدكننده برابر اوكراين و صربستان كارش را آغاز كرد. رونالدو در ديدار نخست حاضر بود اما ديدار دوم را به دليل مصدوميت از دست داد. در گروه 3 آلمان در تك بازي‌اش هلند را شكست داد و 3 امتيازي شد. هلند نيز با همان برد روز نخستش مقابل بلاروس بعد از 2 بازي 3 امتيازي باقي ماند. در گروه 4 ايرلندجنوبي با 2 پيروزي برابر جبل‌الطارق و گرجستان با 6 امتياز صدرنشين شد. در گروه پنجم هيچ‌كدام از تيم‌ها نتوانستند 6 امتيازي شوند، حتي كرواسي نايب‌قهرمان جهان. كرواسي در نخستين ديدارش به سختي آذربايجان را برد و در دومين ديدارش با نتجيه 2 بر يك از مجارستان شكست خورد تا كارش گره بخورد. در گروه ششم اسپانيا با 2 برد مقابل مالت و نروژ كارش را آغاز كرد و سوئد نيز با يك تساوي برابر نروژ و يك برد برابر روماني
4 امتيازي شد. در گروه 7 لهستان با 2 پيروزي مقابل اتريش و لتوني 6 امتيازي و صدرنشين شد. گروه هشتم با 2 برد متوالي تيم‌هاي تركيه و فرانسه شروع شد. فرانسه، مولداوي و ايسلند را برد و تركيه، آلباني و مولداوي را از پيش رو برداشت. در گروه نهم بلژيك با برد مقابل روسيه و قبرس تنها تيم 6 امتيازي گروه لقب گرفت. درنهايت در گروه دهم ايتاليا با درخشش كواليارلا كه با گلزني مقابل ليختن‌اشتاين عنوان مسن‌ترين گلزن تاريخ ملي ايتاليا را با 36 سال و 54 روز به دست آورد، 2 پيروزي مقابل فنلاند و ليختن‌اشتاين به دست آورد و 6 امتيازي شد.

 

دوم فروردين

در مهم‌ترين مسابقاتي كه در روزهاي نخست سال 98 براي فوتبال ايران انجام شد، تيم اميد ايران در مرحله مقدماتي انتخابي المپيك 2020 در تهران با تيم‌هاي تركمنستان، يمن و عراق روبه‌رو شد. شاگردان كرانچار براي پايان دادن به حسرتي
44 ساله، عزم خود را جمع كرده بودند تا بتوانند در گام نخست عبور كنند و خودشان را به مرحله دوم و نهايي برسانند. اميدهاي فوتبال كشورمان بازي‌ها را كه از روز دوم فروردين استارت خورد خوب آغاز كردند و تيم‌هاي تركمنستان و يمن را با نتايج 3 بر يك و 3 بر صفر از پيش رو برداشتند و در طرف مقابل عراق نيز موفق شد همين بردها را با نتايج پرگل‌تري به دست آورد. عراق با 5 گل يمن را درهم كوبيد و با 2 گل تركمنستان را شكست داد. درنهايت تكليف تيم صعودكننده به‌طور مستقيم از اين گروه به ديدار آخر ايران و عراق رسيد و اين بازي با نتيجه بدون گل به اتمام رسيد تا عراق در كمال شگفتي به عنوان تيم نخست راهي دور بعد شود. تيم ايران نيز بعد از چند ساعت برزخ‌گونه باتوجه به نتايج ديگر گروه‌هاي مقدماتي انتخابي توانست به عنوان يكي از 4 تيم برتر دوم راهي دور بعد شود.

 

سوم فروردين

مجتبي عابديني، شمشيرباز كشورمان موفق شد در ادامه درخشش‌هاي چند سال اخيرش در رقابت‌هاي آسيايي و جهاني، مقام سوم رقابت‌هاي قهرماني سابر مجارستان را به دست آورد. عابديني در اين مسابقات با پيروزي بر نمايندگان آلمان و روسيه و كشورمان راهي نيمه‌نهايي شد و در اين مرحله باز هم اسير يك كره‌اي شد و درنهايت به مدال برنز بسنده كرد.

 

ششم فروردين

در اين روز اتفاق جالبي در يك بازي دوستانه رقم خورد كه در نگاه اول چندان ربطي به ما نداشت اما جزيياتش باعث شد در رسانه‌هاي ايراني بازتاب زيادي پيدا كند. در آن ديدار دوستانه تيم كلمبيا با نتيجه 2 بر يك مقابل كره‌جنوبي شكست خورد. نكته جالب ماجرا حضور كي‌روش روي نيمكت كلمبيايي‌ها بود و ثبت اولين باخت او به كره‌جنوبي. تيمي كه در مدت حضور 8 ساله كي‌روش در ايران هيچ‌گاه موفق به شكست تيم كشورمان نشده بود، اما كره‌‌اي‌ها موفق شدند به نوعي طلسم كي‌روش را بشكنند و اين مربي را شكست دهند.

 

هفتم فروردين

كانر مك‌گرگور، مبارز معروف و موفق رشته‌هاي تركيبي رزمي MMA در حساب توييتري‌اش اعلام كرد كه از مسابقات حرفه‌اي بازنشسته خواهد شد. اين مبارز ايرلندي كه آخرين مبارزه‌اش با واخايوف روس، حواشي زيادي به وجود آورده بود در سن 30سالگي تصميم به كناره‌گيري از اين رشته كرد. مك‌گرگور در مدت زمان فعاليت‌ حرفه‌اي‌اش دو بار كمربند قهرماني را به دست آورده بود.

هشتم فروردين

در انتخابات AFC، شيخ سلمان موفق شد بار ديگر رياست اين نهاد را به دست آورد. تا چند روز قبل، رقيب قطري بن سلمان با لابي‌هاي گسترده سعي بر كنار زدن مرد بحريني داشت، اما در نهايت رييس باسابقه AFC با دادن امتيازاتي از جمله تغيير زمان آغاز مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا كه به نفع تيم‌ها غرب آسيا مي‌شد، توانست لابي قدرت را حفظ كند و در روز راي‌گيري با كناره‌گيري رقيبش، بدون مزاحمت در سمت خودش ابقا شود. ديگر خبر جالب روز هشتم فروردين امضاي قرارداد بلندمدت يونايتد با سولشر، سرمربي موقت تيمش بود. باشگاه يونايتد امروز اعلام كرد قرارداد جديد سرمربي نروژي 3 ساله است. بر اين اساس سولشر فرصت دارد تا برنامه مورد نظر خود را در اين مدت به اجرا بگذارد و باشگاه را دوباره پس از خداحافظي سر الكس فرگوسن احيا كند.

 

دهم فروردين

روز دهم فروردين، يا به نوعي تمام مدت تعطيلات عيد، زير سايه بازي دربي تهران قرار داشت. ديداري كه درنهايت با برد يك بر صفر پرسپوليس به پايان رسيد. برد سرخ‌ها باعث شد كه اين تيم خودش را از رقيب سنتي جدا كند و در طرف مقابل استقلال، با ماجراهاي پنالتي چيپ باقري و دعواي داخل رختكن بين دو نيمه، حسابي توي حاشيه رفت. پرسپوليس در ديدار پسادربي موفق شد با 2 گل پيكان را شكست دهد اما استقلال با روحيه‌اي متزلزل باز هم امتياز از دست داد و مقابل سايپا به تساوي بدون گل رسيد. ضمن اينكه روز ششم فروردين، دربي اصفهان نيز برگزار شد و تيم‌هاي سپاهان و ذوب‌آهن به تساوي يك بر يك رسيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون