• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3223 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين

تحقيق درباره قتل‌هاي زنجيره‌اي در كي‌يف

همزمان با افزايش نگراني‌ها درباره شرق اوكراين، ظاهرا كي‌يف هم شرايط چندان امني ندارد. بر اساس گزارش‌ها منتقدان دولت اوكراين در كي‌يف نگران جان خود هستند. اين نگراني‌ها پس از قتل اولس بوزينا، يك روزنامه‌نگار منتقد دولت و اولگ كالاشنيكوف، يك نماينده سابق پارلمان افزايش يافته است. بان كي‌مون، دبيركل سازمان ملل نيز از مقا‌م‌هاي دولت اوكراين خواسته است، هرچه سريع‌تر درباره اين قتل‌ها تحقيق كنند.
دبيركل سازمان ملل تاكيد كرده است كه حاكميت قانون در اوكراين بايد تضمين شود و عاملان اين قتل‌ها به دست قانون سپرده شوند. يك گروه ناسيوناليست اوكرايني با نام ارتش شورشي اوكراين مسووليت اين ترورها را بر عهده گرفته و تهديد كرده است به ترورهاي بيشتري اقدام خواهد كرد. به گزارش منابع محلي اولس بوزينا، روزنامه‌نگار ۴۵ ساله و منتقد دولت اوكراين 16 آوريل در روز روشن در مركز شهر كي‌يف به ضرب گلوله به قتل رسيده است و جسد بي‌جان اولگ كالاشنيكوف، نماينده سابق پارلمان اوكراين از حزب مناطق كه حزب طرفدار ويكتور ياناكوويچ، رييس‌جمهور سرنگون‌شده اين كشور بود نيز يك روز قبل از قتل بوزينا در خانه‌اش كشف شده است. براساس گزارش‌ها
هر دوي اين قتل‌ها شبيه به هم بوده است و اين در حالي است كه در ماه‌هاي گذشته نيز چند تن از هواداران ويكتور ياناكوويچ در اوكراين به طرز مرموزي در كي‌يف به قتل رسيده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون